FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: tet w Lipiec 29, 2016, 12:25:50 pm

Tytuł: Katalizatory wymiana czy wycięcie ?
Wiadomość wysłana przez: tet w Lipiec 29, 2016, 12:25:50 pm
Witam,

Panowie jestem po przeszczepie silnika w Jaguarze XF 3.0 V6 i teraz mam pytanie odnośnie katalizatorów.
Podejrzewam że są zapchane mam zamontowane tulejki na drugich sondach bo wywalało błędy obu katów wydajność poniżej progu i chciałbym wywalić te katalizatory zamontować tłumik albo jakieś uniwersalne katalizatory czy bosale podejdą ? Czy układ katalizatorów jest taki sam jak w s-type ? Mam instalację LPG Dodam że przy wciśnięciu pedału gazu obroty się zwiększają niestety auto słabo przyśpiesza. Na poprzednim silniku brało olej i chyba zapchało katy. Olej w skrzyni wymieniony dynamicznie. Druga sprawa jaki trzymać poziom oleju w tym silniku pomiedzy min a maks czy na maks aby nie zatrzec panewek ?
Tytuł: Odp: Katalizatory wymiana czy wycięcie ?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 29, 2016, 22:48:59 pm
Te silniki jest ciężko zarżnąć. Musiałeś trafić na egzemplarz który nie dbał o zmiany oleju albo po prostu zmęczenie materiału. Poziom należy trzymać między min-max albo tak na 3/4 miareczki. Akurat na miarce te 3/4 jest zaznaczone. Co do katów możesz dać uniwersalne jak najbardziej. Błędów nie wysadzi bo masz już tulejki, a zawsze to zostanie bliżej serii
Tytuł: Odp: Katalizatory wymiana czy wycięcie ?
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Lipiec 30, 2016, 23:34:04 pm
Przy zapchanych katach objawy są następujące (przynajmniej w X-Type 3.0)

- działa dobrze na niskich obrotach, na wysokich słabnie i się dusi, nie chce się wkręcać
- check engine na wysokich obrotach
- P1314 misfire
- P300 random /multiple misfire detected
- P30X cylinder X misfire (zależnie od tego który bank X= 1,3,5 albo 2,4,6)
Tytuł: Odp: Katalizatory wymiana czy wycięcie ?
Wiadomość wysłana przez: schevy696 w Sierpień 21, 2016, 16:59:18 pm
A tuner od lpg wgrał odpowiednio mapy dla lpg?