FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: jurlich w Lipiec 21, 2016, 00:54:48 am
-
Jako że jest to mój pierwszy samochód w automacie, proszę o rady i wskazówki, aby nie zajechać skrzyni na dzień dobry. Samochód kupiłem od handlarza, więc nie dowiedziałem się od niego zbyt dużo. Mam kilka pytań, mam nadzieję że też od siebie coś dorzucicie.
Po pierwsze: jak jeździć/hamować w automacie, aby nie zajechać szybko tarcz/klocków/zacisku.
Po drugie: czy podczas zapalania muszę mieć wciśnięty hamulec? Wg. mnie nie, ponieważ auto i tak jest na P, dopiero przy chęci zmiany biegu muszę go wcisnąć.
Pytanie trzecie: czy po wciśnięciu hamulca i wrzuceniu na D muszę trzymać wciśnięty hamulec aż nie poczuję delikatnego "ruszenia" do przodu? Czy dzieje się coś złego ze skrzynią, gdybym wrzucał D na wciśniętym hamulcu i zwalniał go zanim jeszcze skrzynia by "ruszyła"?
Pytanie czwarte: czy podczas stania na czerwonym świetle wskazane jest stanie z wciśniętym hamulcem, czy lepiej wrzucić N i zaciągnąć ręczny? A może powinienem zmieniać na P?
Pytanie piąte: jak często zmieniać olej w skrzyni o ile w ogóle jest taka potrzeba? Jedni na forum piszą, że powinno się wymieniać olej, inni twierdzą że wystarczy dolewanie, a jeszcze inni piszą, że jeśli skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów to nic przy niej nie ruszać jeśli chodzi o olej :/ Jak powinienem dbać o swoją skrzynię, abym jej nie zajechał?
-
Póki co na najważniejsze... NIE PRZEŁĄCZAJ NA NIC JAK STOISZ W KORKU trzymaj D i noga na hamulcu. Przy długim postoju, np szlaban kolejowy, P. Nigdy nie zostawiaj w czasie pracy na N, tarczki latają luzem, to jest tylko na wciągniecie na lawetę, nie holuj nigdy dalej niż tylko "kawałek"
Użyj funkcji szukaj, kiedyś dogłębnie opisywaliśmy ten temat...
-
A ile masz przebiegu i czy miałeś już zmieniany olej?
-
Dziękuję za odpowiedź, autko mam od kilku dni i dopiero zaczynam doprowadzać go do stanu używalności. Na liczniku prawie 230 kkm, nie mam pojęcia czy kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni ale go wymienię. Nie mam zamiaru nim dużo jeździć, najpierw muszę porobić to, co jest do zrobienia najpilniejszego (wymienić przednie lampy, wszystkie górne wahacze, tylne drążki, uszczelniacz skrzyni, oleje powymieniam na świeże) - generalnie kupa pracy i jeszcze większa kupa kasy :-cry ale czego się nie zrobi aby odratować fajnego kota? :)
-
a ja znam opinie z serwisu ''miercedes'';), że holowanie przy neutralu może być na odległość nie większą niż 20-25 km, skrzynie jaguarowskie czyli ZF to dosyć toporne jednostki, nie zmienia to faktu, że przez to też bardziej odporne na ludzkie pomyłki....jeżdże automatami i jeździłem przeróżnych typów w pojazdach różnych marek, jednak co do pytania czy jechać od razu czy poczekać to jestem za tym by poczekać tę sekundę...wiem że kiedyś przy hydraulicznych sterownikach mogło mieć to większe znaczenie, ale teraz przy wszechobecnej elektronice może nie jest to potrzebne - jednak lepiej samemu się nie przekonać:)
-
Dzięki matex za odpowiedź :) Będę starał się czekać ze spuszczeniem hamulca już po "ruszeniu" skrzyni :)
-
Najpierw bieg, potem sprzęgło. Automat tak samo, bieg się zepnie, to jazda, chyba że chcesz opony popalić, to gaz do dechy, i D albo R. Nie gwarantuję długiej radości z użytkowania.
Holowanie, można, ale ... 5r55n sama ledwie zipała już na desce kreślarskiej, więc lepiej jej nie dokuczać, najkrócej jak się da.
Nie cackaj się z tą skrzynią jak z dzieckiem, jak ma się rozlecieć, to uwierz mi, rozleci się. Normalnie jeździj. Po to ona jest żeby o niej nie myśleć, ona pracuje Ty jedziesz. Też kiedyś panikowałem w pierwszych automatach, raz jak jedno auto miało iść na szrot, to katowałem okrutnie, padł silnik, skrzynia nawet nie zająknęła się, a wrzucałem czasem R przy około 60 km/h :) lepiej blokowało koła niż ręczny.
-
a ja znam opinie z serwisu ''miercedes'';), że holowanie przy neutralu może być na odległość nie większą niż 20-25 km, (...)
W S-type'owym handbooku napisane jest, że holować można 800 ... metrów :-)
-
Jak miałem ixa to mechanik wymieniając olej w skrzyni nie wiedział jaki trzeba nalać i w sklepie mu polecili castrola 75W140.Wyobraźcie sobie że skrzynia nadal chodziła bezbłędnie.
-
Bo te skrzynie wodą można zalać i pojedzie :) tylko długo nie popracuje ;D
-
zdrapciooh, ja to przytoczyłem to co wiem z serw. mietka bo miałem ich kilka w automacie, co do jagów to nie mam pojęcia jak jest z holowaniem...przypomina mi sie moje holowanie smarta...najgłupszy pomysł na świecie hehehe:) ale tak jak mówie nie doczytałem sie w instrukcji czegoś odnośnie holowania przy zf, ani też przy skrzyniach montowanych w xjr...po prostu nie wiem, ale skoro piszesz że w instrukcji tak jest, to pozostaje nam laweta:)
-
Automatów nie wolno wogole holować chyba że wał się odkręci inaczej pomieli wszystko ;)
-
Nic nie pomieli. Wrzucasz na N i jazda. Zazwyczaj każdy automat mozna holowac do 10-15 km
-
Driv przechoujesz swój :) to jak bez smarowania ile pociągnie?
-
Olej jest cały czas tylko ciśnienia nie ma. Smaruje się rozbryzgowo. Jakby wytwarzalo się cisnienie podczas holowania zdolne przetloczyc olej przez chlodnice można by holowac i 200 km auto :)