FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: mchrol w Lipiec 06, 2016, 08:29:36 am
-
Czy ktoś orientuje się co może być powodem drżenia kierownicy i jakieś dziwnego hałasu z zewnątrz ( TUTUTUTU ) podczas hamowania 160-120 km/h ?
-
krzywe tarcze
-
Tarcze do wymiany.
Oczywiście lepiej nie przekonywać się, że jestem w błędzie, ale jednym z aut (nie Jagiem) zrobiłem w tym stanie 30kkm i nie zauważyłem spadku skuteczności hamowania.
-
Jeśli kierownica wali Ci przy hamowaniu to tarcze tak jak poprzednicy piszą. Ogólnie bym nie zwlekał z ich wymianą. Są zakłady gdzie mogą potwierdzić to na 100% czy tarcze krzywe.
-
Ja wymieniłem płyn hamulcowy i pomogło bo miałem podobny przypadek.
-
A jeśli tarcze zostały wymienione? Mam ten sam problem? Luzy na końcówce drążka?
-
Janek, słusznie! I tuleje.
Dokładnie miałem to samo i wymieniłem tarcze + klocki i zero efektu, nadal drży.
Wymieniaj tuleje/sworznie i końcówki.
-
Nie wymieniaj tylko zdiagnozuj co i dopiero wymień daną rzecz
-
U mnie pomogło przetoczenie przednich tarcz
-
Poradził sobie już ktoś z tym problemem? Mam to samo co autor tematu. Hamowanie do 100 km/h przechodzi bez problemu i drgań na kierownicy nie ma, natomiast z wyższych prędkości zaczyna się drganie na kierownicy i ten dziwny odgłos. Po tym przy spokojnej jeździe dalej przez jakiś czas towarzyszą drgania na kierownicy. Tarcze i klocki z przodu wymienione oraz sprawdzone i ponownie wyważone przednie koła....
-
U mnie ten sam objaw + delikatne bicie na kierownicy przy wyższych prędkościach. Co do bicia na gazie to podejrzewałem krzywą felgę, ale mechanik stwierdził że bicie przy jeździe powoduje górny przedni wahacz, a co do bicia przy hamowaniu to do wymiany mam tarcze ale tylne.
-
Zużyte tarcze z tyłu mają wpływ na drżenie kierownicy? Bo nie ukrywam u mnie są już prawie na wykończeniu.
-
Matlow, u mnie mechanik stwierdził że przy hamowaniu drgania powodują właśnie krzywe tylne tarcze, co prawda można je przetoczyć, ale chyba lepiej wyłożyć kilka stów i mieć proste nówki.
-
Tylne heble nie powoduja bicia kierownicy a calego nadwozia
-
Założycie nowe i będą dalej bić. Tylko nawiercane. Nawet oryginały nie są wskazane. Mam 3.0D 275KM. Jeżdzę autostradą i wiem że tylko nawiercane mogą pomóc...
-
wczoraj byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach, podbijakach i innych cudach techniki i wyszło, że układ kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie jest w porządku. Pojechałem również na wulkanizacje zamienić tylne koła na przednie + ponowne wyważanie i okazało się, że tylna felga jest krzywa. Dzisiaj jadę na prostowanie. Jeżeli dalej problem będzie z drganiem kierownicy to wulkanizator podpowiedział, żeby jechać na wyważanie kół na samochodzie ( tam podobno wszystko wyjdzie ).
-
Mam ten sam problem, tarcze i klocki z przodu wymienione, auto po przegladzie gdzie nic zlego nie wyszlo i dalej to samo :(
-
Na drgania kierownicy przy hamowaniu nie tylko mają wpływ tarcze. Powodem mogą być łożyska (luz), uszkodzone/skrzywione piasty. A często nawet zaniedbania przy wymianie tarcz czyli nie wyczyszczona piasta.