FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: qlimaxer w Czerwiec 28, 2016, 13:43:56 pm
-
Byłem w drodze na egzamin i Kicia mi się zagotowala. Nigdy wcześniej nie było takiego problemu. Skrzynia zaczęła szarpać ledwo się doczolgalem. Jadę 4 lipca na 3 tyg na wczasy i nie wiem co robić? Od czego zacząć? Jak odkręcamy korek od płynu to się podnosi dosyć znacznie. Szlag mnie zaraz chyba trafi. Jeździłem od rana i było ok nagle po odpaleniu zaczął szaleć. Mam dziwne wrażenie jakby wentylator od chłodnicy nie chodził poprawnie bo jak słychać jak się buja to trochę temp opada jak się rozłączy to koniec.
-
A to nie można tego sprawdzić
-
Termostat pewnie
-
Skurczybyk sam się naprawił. Jeździłem cały wieczór i nic się nie dzieje. Mam wrażenie że chyba ten wentylator zawiódł poprzednim razem, przyjrzę się temu. Dzięki ziomeczki!
-
A tak przy okazji zapytam, żeby nie zaśmiecać nowym tematem. Czy wiecie jak jest z wymianą termostatu i pompy wody w 2.5 V6? Trzeba wywalać cały przód? Bo może nadejdzie taki dzień i chciałbym wiedzieć jak trzeba się za to zabrać żeby żaden magik mi pierdół nie opowiadał.
-
Termostat wymienia się w 30 min, pompę wody no liczmy sobie spokojnie z kawusią 2 godzinki
-
Ale przód trzeba wywalać?
-
To nie Audi/VW, przód zostawiasz w spokoju :D
-
A w którym miejscu jest dokładnie? Znowu mi sie zagotowal muszę zacząć od termostatu. On raz się gotuje raz nie więc mysle że się termostat zacina. Ogólnie jeszcze jeden mam problem i nie wiem czy to czasem nie ma czegoś z tym wspólnego. Co to jest na zdjęciu? Brzęczy mi jakby miało jakieś zwarcie, to nie czujnik jakiś temperatury??? Wczoraj cały dzień jeździłem i się nic nie działo, normalnie temperature trzymał. A dziś znów gotowanko. Z silnikiem nic sie nie dzieje kompletnie itd, ale słychać takie yyyyyyyy jakby napięcie. A może to czujnik położenia wałka? Ogólnie jakby ktoś wiedział gdzie i który bezpiecznik odpowiada za wentylator chłodnicy byłbym wdzięczny. Bo mam wrażenie że on wgl nie pracuje bo nie słychać go kompletnie. Jutro na 7:00 jestem umówiony na kompa, może coś wykaże. Gościu jest elektronikiem może też coś poradzi..
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/705d1325f032.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/705d1325f032.jpg.html)
-
To jest czujnik wałka rozrządu
-
To zawór zmiennych faz
-
Ogólnie od kiedy ten jebany gaziarz wzial się za mojego kota to same problemy. Ogólnie zauważyłem że jak byl zgrzany to kontrolki od gazu nawet nie chciały sie rozlaczac i nawet po zamknięciu auta paliły, teraz jechałem do garażu to normalnie gaśnie włącznik....i odziwo się nie zagotowal :D
-
co ta rura taka ogryziona?
-
Taka już była :)
-
Ogólnie dwa czy 3 razy zdarzyło mi się że się załączyła lampka engine coolant low. Ale odkręciłem korek zassało do zbiorniczka i jest ok... Nie ubywało w dużych ilościach dosłownie centymetr moze dwa ze zbiornika, ale jest zawsze na tym samym poziomie i wraca, wiadomo że układ też troche zasysa z racji panującego ciśnienia.
-
Na koncie temperatura silnika 115 stopni, wskazówka ucieka, wentylator na chłodnicy nie włącza sie. Nie jest zatarty.
-
Wentylator chłodnicy nie załącza się ani po włączeniu klimy, ani po przekroczeniu 90 stopni i tutaj szukamy przyczyny.
-
To raczej wyjaśnia całą akcję....
-
Muszę kupić wentylator. Wiecie czy pasuje od wersji przed liftem do polifta i od 3.0 do 2.5? Sprawa ogromnie pilna
-
Nie wiem przy jakiej dokładnie temperaturze sie włączd wentylator ale 90 stopni to za mało,powyżej stu musi być.
-
ja bym sprawdzil czujnik temperatury potem czy wentylator sprawny a dopiero na koniec termostat jakby te dwie pierwsze sprawne
-
witam, miałem to samo ale przy 2,7D, raz wentylator działał a raz nie i to chyba ich jedna z wad, wymieniłem i za drugim razem wszystko jest ok, a żeby sprawdzić na 100% to jak na pracującym silniku jak się odłączy wtyczkę od czujnika temperatury to wentylator powinien się włączyć na najwyższe obroty (takie zabezpieczenie żeby silnika w razie czego nie zagotować) a jak jest coś nie tak to nie włączy się aha no i jak się klimę włączy to wentylator też powinien się włączyć, temperatura przy której włącza się wentylator to ok 95 stopni a nie jak ktoś napisał powyżej 100 stopni :-)
-
Więc podjąłem odpowiednią decyzję. Wentylator nie włączał się ani na klimie, ani normalnie. We wtorek dostanę, kupiłem używany od 2.5 v6 czyli taki jak u mnie. Nowy cena 1200zł... uzywka 150. Dzięki!
-
We wtorek dostanę, kupiłem używany od 2.5 v6 czyli taki jak u mnie. Nowy cena 1200zł... uzywka 150. Dzięki!
Masz już 1 używany a teraz będziesz miał 2.
-
i 1050zł na jeszcze kilka używanych, chyba że kupił dobry. To ma śmigło i duuuużo hajsu na p[al]iwo. :)
-
Spokojnie, tak źle nie będzie. Dostałem na niego gwarancję :) Wahacz dolny przedni też kupiłem za stówkę używany i już rok czasu bez problemu śmiga.
-
Ja kupuje skrzynie używane, ostatnie je wożę na złom, hahahaha
-
No i kicia wróciła do żywych. Działa bez problemu, nie grzeje się i tylko sobie pomrukuje. :) Wentylator był w rozsypce.
-
Tak zaoszczędziłeś 1050zł, a ile z tego wpłaciłeś na konto??? :)))
-
Konto w PKN Orlen, hahahaha