FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: mariners w Czerwiec 28, 2016, 10:08:23 am
-
Dziś po odpaleniu silnika usłyszałem stukanie od strony lewej głowicy, gdy dodam troszkę gazu cichnie stukot.
Auto nie traci mocy wszystko chodzi, zastanawia mnie co to może być auto przebieg 190tys.
Ewentualnie jak długo można jeździć czy w ogóle, i ewentualne koszty naprawy?
Jakieś 5 tys temu zamieniłem olej na Motul Specyfik 5w30, auto wcześniej miało zalane 10w40 mobil.
Link do filmu
http://www11.wyslij-plik.pl/pokaz/841071---0rsc.html
Druga sprawa to klimatyzacja, przy temp 20+ stopni na dworze działa bez problemu, ostatnio sobota 36 stopni na dworze, klimatyzacja nie chłodziła prawie nic. Zaznaczam że uzupełniałem ją jakieś 2 mc temu.
-
Ja w sobotę nabilem i też słaba wydajność może uda mi się w sobotę to sprawdzić to coś podpowiem może to być duperelka w postaci zepsutego zaworu albo niestety sprężarka do huty :- pojecia
Chyba że układ masz nieszczelny i czynnik poszedł....
-
Ok sprawdzę zarory, a co do stukania? jestem cholernie przewrażliwiony
-
Co do stukania to nie wiem bo przycina ten film dla mnie może ktoś inny posłucha i coś doradzić uspokoi albo zmartwi ja zresztą słaby też w tych odglosach
-
poprawiam linka do filmu
https://youtu.be/wlwrmHEfJig
-
Mariners może to te plastikowe napinacze?? Robiłeś coś z rozrzadem? Filmik już ok to może chłopaki coś doradza
-
Od zakupu nic nie robiłem z rozrządem, czytałem coś o tych plastikowych napinaczach, czy tylko je się wymienia czy kpl rozrządu.
chciałbym uzyskać od Was, mających lepsze doświadczenie co to może być i o ewentualnych kosztach na jakie muszę się przygotować by wyleczyć chorobę.
-
Masz bardzo dużo informacji na forum o tym poszukaj i poczytaj ale najrozsądniej wymienić cały komplet moim zdaniem koszt ok 2tys same części zależy gdzie lub same napinacze i łyżwy bez łańcuchów.
Części znajdziesz ENGLISHCARS , V12, może Gieremek ale tam używki to rozrząd odpada raczej
-
Dzięki za informację poczekam jeszcze troszkę aż ktoś jeszcze potwierdzi diagnozy i możliwości naprawy
Jednak przy dodaniu gazu stukot tak jakby przyśpieszał
-
To proponuję nie dodawać gazu bo jak to rzeczywiście napinacze to biedy narobisz
-
w takim razie jadę jutro na wstępne diagnostyki.
-
Brzmi tak jakby w ogóle pękł ślizg albo napinacz. Osobiście wrzuciłbym fure na lawete i do mechanika. Rozrząd japoński kosztuje 1700 zł, a oryginał 1900 czy tam 2000 zł. Także pakowałbym oryginalny. W tym są napinacze, ślizgi i łańcuchy. No i robota spoko z 1000 zł
-
Driv3rrrr powiedz mi bo jeszcze czytałem o uszczelniczach różnego rodzaju, co trzeba jeszcze w takim razie wymienić?
-
Wstępnie wychodzi na panewki, możecie powiedzieć czy to jest jakaś usterka tych silników? odgłos idzie typowo od głowicy,i jakie to są koszty naprawy?
-
A skąd pewność że panewka? Dla mnie tam rozrząd tlucze
-
Jak narazie z ocen sluchowych kulku mechaników od dołu i góry auta, dźwięk wydobywa się w okolicach 2-3 cylindra głowicy,
Ja się nie znam a chcę uniknąć dodatkowych kosztów, póki co wszystko wyszło w nieodpowiednim momencie jak zawsze.
-
To wszystko się strasznie niesie, przerabiałem już temat i na słuch naprawdę ciężko określić. Jak dla mnie to rozrząd do roboty, nie odpalaj za dużo i nie kombinuj, tylko zawieź do mechanika.
W temacie części - poza zestawem części rozrządu masz jeszcze uszczelki pokryw - czyli wszystko razy dwa mnożysz: uszczelka główna pokrywy (te kupuj tylko oryginały, ja już się na zamiennikach przejechałem!), 4 x uszczelki świec, do tego jeszcze są po dwie albo po cztery małe okrągłe uszczelki na środku pokrywy, już nie pamiętam dokładnie. Żeby było po bożemu możesz wymienić jeszcze uszczelki gniazd zaworków od wariatorów, po jednej na stronę za 30zł. Jeśli chodzi o przednią pokrywę rozrządu, to masz tam jedną dużą uszczelkę. Z tego co wiem to, czy ktoś coś wymieniał w rozrządzie możesz poznać chociażby po kolorach górnych napinaczy - te wadliwe były czerwone, a te poprawione są żółte. To będziesz już widział po odkręceniu pokryw zaworowych. Tyle pamiętam, za ewentualne błędy przepraszam :)
-
rozebrałem pokrywę zaworów sobie, auto trafi do mechanika tylko tu są takie terminy że głowa boli.
-
No widzisz górny napinacz szlak trafił chyba bo łańcuch luzniutko sobie leży i jak kolega wyżej napisał jest czerwony. A napisz jak można ile przebiegu Twoje kocisko ma???
-
Przebeg to 191 tys, - sprawdzony realny
-
Napinacz czerwony = stary typ, pewnie cały rozrząd też nieruszany jeszcze. U mnie zaczął się sypać przy 120 000km, także przebieg to żadne kryterium, trzeba wymienić cały rozrząd i będzie spokój :)
Doraźnie mógłbyś wymienić po prostu te górne napinacze i powinno pomóc, ale dla mnie to już trochę druciarnia, bo dolne zostają nadal czerwone..
P.S. tu możesz sobie zobaczyć temat o wymianie górnych napinaczy: http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-x100-17/experience-pics-replacing-upper-cam-chain-tensioners-2-post-pics-how-52653/
-
No to na pewno :) czyli można zakładać że u mnie tylko rozrząd?
-
Ja bym właśnie tak założył. Wymienisz cały rozrząd i będą dwie pieczenie na jednym ogniu - raz, że pozbędziesz się aktualnej awarii i związanych z nią stuków, a dwa, że będziesz miał spokój z tematem rozrządu na pewnie cały okres użytkowania przez Ciebie samochodu :)
-
Mechaników sporo różnych teorii spiskowych też dlatego postanowiłem sam rozebrać i z Wami konsultacje przeprowadzić by wyjaśniła się sprawa ;)
-
Dziś po odpaleniu silnika usłyszałem stukanie od strony lewej głowicy, gdy dodam troszkę gazu cichnie stukot.
Auto nie traci mocy wszystko chodzi, zastanawia mnie co to może być auto przebieg 190tys.
Ewentualnie jak długo można jeździć czy w ogóle, i ewentualne koszty naprawy?
Jakieś 5 tys temu zamieniłem olej na Motul Specyfik 5w30, auto wcześniej miało zalane 10w40 mobil.
Link do filmu
http://www11.wyslij-plik.pl/pokaz/841071---0rsc.html
Druga sprawa to klimatyzacja, przy temp 20+ stopni na dworze działa bez problemu, ostatnio sobota 36 stopni na dworze, klimatyzacja nie chłodziła prawie nic. Zaznaczam że uzupełniałem ją jakieś 2 mc temu.
Dziś po odpaleniu silnika usłyszałem stukanie od strony lewej głowicy, gdy dodam troszkę gazu cichnie stukot.
Auto nie traci mocy wszystko chodzi, zastanawia mnie co to może być auto przebieg 190tys.
Ewentualnie jak długo można jeździć czy w ogóle, i ewentualne koszty naprawy?
Jakieś 5 tys temu zamieniłem olej na Motul Specyfik 5w30, auto wcześniej miało zalane 10w40 mobil.
Link do filmu
http://www11.wyslij-plik.pl/pokaz/841071---0rsc.html
Druga sprawa to klimatyzacja, przy temp 20+ stopni na dworze działa bez problemu, ostatnio sobota 36 stopni na dworze, klimatyzacja nie chłodziła prawie nic. Zaznaczam że uzupełniałem ją jakieś 2 mc temu.
Prosze o in formacje... Na filmie Kolegi widze kolektor czysciutki, blyszczacy jak nowy.
Chcialbym swoj ( to znaczy w moim kocie ) doprowadzic do takiego stanu. Czym Szanowny Kolega go potraktowal aby osiagnac taki piekny rezultat ?
-
Popularny środek :) plak wyczyszczone i psiknięte hehe
-
Brzmi tak jakby w ogóle pękł ślizg albo napinacz. Osobiście wrzuciłbym fure na lawete i do mechanika. Rozrząd japoński kosztuje 1700 zł, a oryginał 1900 czy tam 2000 zł. Także pakowałbym oryginalny. W tym są napinacze, ślizgi i łańcuchy. No i robota spoko z 1000 zł
Rozrząd 1700 uszczelki 900 bardzo potrzebne zadzwoń do sklepu V12 dowiesz się po co potrzebne. ja powiem że bardzo. Robocizna w 4.0 to 1700 ja to robię za tyle. Japoński lepszy od oryginału.
A i bądź przygotowany na zdejmowanie miski olejowej bo jest opcja połamanych nakładek ze ślizgów które tam wpadły.
-
Kosztowna operacja, nie powiem...
-
Brakuje jeszcze 300 pln za uszczelkę pod miske i uszczelniacze zaworów zmiennych faz bo z reguły zostawiam stare
-
olej, filtr... ??? zostawiasz?
-
Ogólnie impreza kosztowna ;)
-
Nie no nowy. Ale to oczywista oczywistość
Bo to jaguar nie vw na pasku. a ten 4.0 ma niestety wadę fabryczną rozrządu.
-
a jak już tak rozmawiamy, to powiedzcie mi co jeszcze w tych silnikach jest "słabością"
-
Reszta ok
-
Dla mnie nic, bardzo lubię mój silnik, jest dzielny, tylko że już mam nowy rozrząd, aaaaa.... bywają z nikasilem. Ogólnie jest przyjemny "mało" pali działa, przez skrzynię na komfort, jest zmulony na jedynce. Więc sumarycznie ile to już się zamyka? bo doszło kilka dodatków. Czy olej jest w robociznę wliczony? albo przesitowanie przez skartepke...
-
Olej i tak będę wymieniać na nowy jak robić to wszystko na porządnie a nie na pół to nie passeratti, ;-)
-
To jest właśnie to w jaguarze, albo stać na jaguara, albo koniec przy pierwszym poważniejszym serwisie. Czasem boli, ale odwdzięcza się później niezawodnością.
-
Na pewno boli po kieszeni a tym bardziej jak aktualnie nie było się przygotowanym na taka usterkę. Ale to jaguar :) można wybaczyć :)
-
Mi taki numer skrzynka wywinęła hihhi, rozeszło się po kościach. Działa.
-
Są tacy klienci z jagami którzy zostawiają jeszcze większe pieniądze za naprawy rekord to 14700 na raz jest też taki który w rok zapłacił 22300 ale teraz ich auta jeżdżą od kilku lat i tylko serwisy po kilometrach normalne olej filtry klocki
-
W 4.0 Nikasil do sierpnia 2000 i skrzynia. Reszta git. Czyli dobrze gadałem że nierząd poleciał
-
Doświadczenie Wasze z autami i wszystko jasne ;)
-
Nikasil, problem z poziomem oleju (koniecznosc utrzymywania poziomu na maksie, żeby go nie przytrzeć na zakrętach - z tego powodu różne rodzaje bagnetów), stukające wariatory nawet przy małych przebiegach, wadliwe pompy wody, cieknące plastikowe kominki termostatu.. A przechodząc trochę dalej - skrzynie 5hp24 z urywającym się koszem. Bezawaryjny? Bezawaryjne silniki to w tamtych latach robił Mercedes - M119 i wczesne M113. Skrzynie tak samo ;)
-
Nikasil, problem z poziomem oleju (koniecznosc utrzymywania poziomu na maksie, żeby go nie przytrzeć na zakrętach - z tego powodu różne rodzaje bagnetów), stukające wariatory nawet przy małych przebiegach, wadliwe pompy wody, cieknące plastikowe kominki termostatu.. A przechodząc trochę dalej - skrzynie 5hp24 z urywającym się koszem. Bezawaryjny? Bezawaryjne silniki to w tamtych latach robił Mercedes - M119 i wczesne M113. Skrzynie tak samo ;)
Do 4.0 V8 idzie 5r55n kolego i w niej sprężynki się sypią a nie kosze
-
Racja, wybacz. Ja to bardziej w XJ/XK siedze, stąd pomyłka :-wings
-
Nic nie szkodzi i ja też sorki bo się zjarzylem potem jaki silnik u Ciebie i dopisalem V8
-
http://sklep.v12.com.pl/p/pl/1176/ajv8+zestaw+naprawczy+rozrzadu+silnika.html
czyli lepiej ten japoński rozrząd tak?
-
na pewno pochodzi Ci to dluzej niż te oryginaly które Ci trzasnely ;D ja bym tez te wzial olej wyjdzie free :-gwizd
-
Problem, rozrząd kompletny dopiero najszybciej koniec lipca, zamówiłem na razie doraźnie napinacz górny by tylko uruchomić auto i przeczekać kiedy pojawi się komplet na stanie, pytanie do Was, wymiana górnego napinacza jest trudna?
-
Nie jest ale dwa razy zwalac rolki, dekiel, dwa razy to uszczelniac...nie ma sensu się tak babrac
-
Ja się mało znam, ale co tu zwalać? Do zmiany górnego napinacza trzeba chyba tylko zdjąć pokrywę zaworów, co i tak autor już zrobił i dodatkowo może odkręcić wałek żeby móc go unieść. Jak chcesz to zrobić typowo na przeczekanie i musisz koniecznie, to zamontuj ten napinacz i poskładaj na starych uszczelkach + silikonie, a za miesiąc sobie zrobisz cały rozrząd i dasz wszędzie nowe uszczelki ;)
-
No własnie mam taki zamiar, przeczekać pojawi się rozrząd a wtedy zrobić wszystko na porządnie jednak teraz nie mogę pozwolić sobie na uziemienie auta na ponad miesiąc czasu :) dziękuje Wam wszystkim za rady :)
-
Próbuj w najgorszym przypadku będziesz zdejmował głowice w najlepszym pojeździsz jeszcze ten miesiąc tak jak pisałem Ci na priv masz dokładne foty rozrządu w 4.0 v8 na Facebooku strona AUTO Serwis DUX
Pamiętaj o blokadzie wałków jest konieczna chyba że masz cztery ręce
-
Wymiany tego i tak się sam nie podejmę będzie to robił mechanik ;)
-
Opaska plastikowa mocującą może pomoże zepnij ja łańcuch z zębatka bo jak poprzestawiasz to będzie jak kolega już teraz wąski mówi ;D ;D
-
Powiem tak....robiłem raz rozrząd na trytki w 4 cylindrowym silniku. Do żadnego silnika jednak nie polecam takich akcji. Bardzo łatwo o błąd niestety lub przeskoczenie wałków, wtedy trytka się trochę rozciąga a my jesteśmy w lesie.
-
Niech zepnie dwiema większymi i szerszym na szerokość otworu w zebatce i nie ma opcji nie posci będzie musiał szczypce brać żeby to odciąć i niech próbuje jak się co robi i niech jedzie na wakacje kociskiem :-super
Aby tylko na spokojnie bo nie wiadomo jak druga strona silnika się trzyma
-
To nie chodzi o to, że puści. Każda trytka minimalnie sie rozciąga + dana siła ją potrafi skręcić. Do tego może sie tak przesunąć, że koło zębate się przekręci, pociągnie trytuniunie. Zawsze na trytke będzie ruch koła :)
-
Artur przecież mechanior będzie robił.
Mam nadzieje że mechanik nie piekarz bo łatwo nie będzie.
-
A może tak spawnąć migomatem, punkcik, potem się kontówka odetnie, papierem zaszlifuje... pręta kawał odciąć i do wałków połapać, wał zresztą też można pospawać.
-
No tak najlepiej dziurę w podłodze niech zrobi i zasuwa jak w tej bajce Flintstonowie i odpycha się nogami. Ja tam guru nie jestem ale jak ząb zębatki ma 1,5-2cmr to opaska musiałaby się rozpiąć żeby przeskoczyło ???
-
Ooooooo popuściłem ze śmiechu jeden spawa wałki drutem, drugi na trytytki spina rozrząd, trzeci flinstonów udaje ale jaja polałem sie na bank :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe :-hehe
-
Hihihihi no co próbuje pomóc to niech linką stalowa docisnie łańcuch do zębatki dobra nie wiem poddaje się może kotkiem do ślubu chce zawinąć przecież napisał że nie może fury unieruchomić na miesiąc :P :-V
-
Trytytki to se w skodzie 1.2 trzy cylindry załóż napisałem o blokadach bo bedzie go ciągła kompresja( chyba że świece wyjmie to nie będzie) i druga głowica a ma nie drgnąć bo trzeba będzie na prawdę nocować się z włorzeniem innego napinacza.
Szwagier myślałem że wiesz o czym piszemy
-
Trochę się droczę żeby wyciągnąć z Was jak najwięcej bo uważam że macie bardzo bogate doświadczenie i wiedzę której ja nie mam ale szybko się uczę i bardzo lubię Was czytać a najlepiej wychodzi mi prowadzenie 40tonowej cysterny także :-wstyd
-
Masz 4 napinacze z czego trzy cały czas będą napinać łańcuchy w trakcie naprawy i kilka sprężyn od zaworów które cisną na krzywki aż wałki się przekręcą kawałek, a o innych warunkach do spełnienia przy tej naprawie to już nie wspomne.
-
Widziałem takie blokady do wałków tu
https://m.youtube.com/watch?v=0TuxQxwL2WA
-
No tak najlepiej dziurę w podłodze niech zrobi i zasuwa jak w tej bajce Flintstonowie i odpycha się nogami. Ja tam guru nie jestem ale jak ząb zębatki ma 1,5-2cmr to opaska musiałaby się rozpiąć żeby przeskoczyło ???
Wysokość zęba ok 8mm
-
widzę dyskusja rozpoczęta, i mam nadzieję że mój mechanik sobie poradzi :) w końcu pracuje w wielkim serwisie Bosch ;)
-
To że Bosch to wiesz. Gratow miesięcznie na 6-10 tys musza kupic Boscha i każdy warsztat staje się Bosch service :D
-
No miejmy nadzieję że jednak będzie ok :) u niego serwisowane są Porsche, Lambo, Rolls Royce, więc chyba dadzą rade ;) mam taką nadzieję ;)
-
Mówię najłatwiej pospawać, prętami, elektrodą, nic nie drgnie, razem z wałem, co tam, byle porządnie. potem odpalisz, jak szlifierą nie podejdzie, szybę zasłoń dyktą, jak będziesz spawał z powrotem zawiasy z klapą odcięte, bo może się popalić, żeby przylegała namocz , się wykoślawi... wąski tam pierdoły jakieś blokady, to drogie jest, po co? Polak potrafi, trzeba oszczędzać. :) HAHA.
Szwagier niedługo wyda SERVICE MANUAL S-type 4.0 HAHAHA
-
https://www.youtube.com/watch?v=kTE7x0vGDl0 :-R
-
https://www.youtube.com/watch?v=kTE7x0vGDl0 :-R
Hahaha brawo Brys :-clap :-clap :-clap nawet bez opaski :)
Mówię najłatwiej pospawać, prętami, elektrodą, nic nie drgnie, razem z wałem, co tam, byle porządnie. potem odpalisz, jak szlifierą nie podejdzie, szybę zasłoń dyktą, jak będziesz spawał z powrotem zawiasy z klapą odcięte, bo może się popalić, żeby przylegała namocz , się wykoślawi... wąski tam pierdoły jakieś blokady, to drogie jest, po co? Polak potrafi, trzeba oszczędzać. :) HAHA.
Szwagier niedługo wyda SERVICE MANUAL S-type 4.0 HAHAHA
A Jedrzej będzie pierwszym klientem hahahahahahaaha ;D
-
Napinacz wymieniony doraźna naprawa zrobiona auto pracuje ładnie, dziękuje wszystkim za pomoc i za udzielenie rad ;)