FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: chris1796 w Czerwiec 22, 2016, 21:09:30 pm
-
Witam,
jadę sobie a tu nagle brak ładowania. Sprawdziłem miernikiem, rzeczywiście. Ale odkryłem inną niespodziankę: po przekręceniu kluczyka w stacyjce obydwa wentylatory pracują. temperatura silnika na Cold, 2 godziny po wyłączeniu silnika. 3 godziny po wyłączeniu silnika to samo, czyli włączony zapłon i wentylatory się obracają. Jakaś typowa przypadłość 40-tek? Teoretycznie dwa różne problemy, jednak wystąpiły w tym samym czasie. jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Krzysztof
-
Za wentylatory odpowiada przekaźnik (który lubi się zapiekać, albo tracić szczelność w najmniej oczekiwanym momencie) i termowłącznik (po lewej stronie chłodnicy na samym dole). Najprościej jest odpiąć termowłącznik i zobaczyć, czy nadal chodzą, jeśli tak, to trzeba się dostać do przekaźnika, który znajduje się koło filtra węglowego, niedaleko lampy przeciwmgielnej (albo zaślepki na nią). Pisałeś, o braku ładowania, jeśli wentylatory szybko się kręcą, to na drugim biegu potrafią ściągnąć cały prąd z auta (obydwa na drugim biegu biorą koło 50A) , i ładowanie maleje do 13V.
-
Dzięki za info.
Odpaliłem dzisiaj auto. Wentylatory się już nie kręcą, nie mniej ładowania brak. Muszę chyba wejść pod auto i sprawdzić czy na wyjściu z alternatora jest ładowanie.
pozdr
-
Witam,
alternator nie ładuje - regeneracja :)
-
A sprawdzałeś, czy przy naciąganiu paska coś się zmienia?
-
Witaj,
pasek był dobrze naciągnięty, alternator nie ładował, sprawdzony przy mnie na stole probierczym.
Poszły 2 diody z układu prostowniczego.
Kotek już znowu żyje :-clap Dzięki kolego za porady.
pozdrawiam
Krzysztof