FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 18:07:49 pm

Tytuł: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 18:07:49 pm
Witam.
Na początku chciał bym pozdrowić wszystkich forumowiczów  :)

Jestem szczęśliwym posiadaczem kotka z 3 litrowym silnikiem V6 z 2002 r po lifcie od 2 m-c, z niektórymi niedoróbkami poprzedniego właściciela już sobie poradziłam , natomiast zostały mi do rozwiązania dwie sprawy stąd moja prośba o pomoc.

Ponieważ stwierdziłem iż silnik w moim kocie był wymieniony przez pana Kazia ( nie obrażając Kazimierzy ) np podpoił czujnik położenia wałka na 2 banku do czujnika który się znajduje na pokrywie zaworów na zdjęciu z nr 2
 http://imgur.com/a/sEa6x
czy to czujnik temp.? no i moje pytanie jak on jest podłączony w wiązce bo teraz mam tylko czujnik i wtyczkę ( i nie ma żadnych błędów) bez podpięcia w wiązkę?

no i druga sprawa dokąd powinien biec przewód na drugim zdjęciu z nr 1 gdyż jest on u mnie zaślepiony?
Z góry dziękuję z pomoc
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 18:20:31 pm
Na tych fotkach widać jeden wielki burdel aż sie dziwie że to jeździ ten zaślepiony przewód to odma z pokrywy zaworów która została debilnie przerobiona bo oryginalny przewód kosztuje ponad 300 pln a z czujnikami poczekaj chwile bo ja na pamięć znam silnik 4.2 i 4.0 .
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 18:53:13 pm
niewaskieauto  teraz i tak jest nieźle bo uwierz mi że naprawdę jakiś debil to składał no i nie ma błędów a przedtem cała litania. Nie mniej chcę żeby kotek miał tak jak powinno być nawet jak będzie to 300 kosztowało  ;D Widzisz jak połączyli przewody odpowietrzające  :-hehe masakra , znalazłem oryginalny za 150 tylko nie wiem czy cena ok? Tak jak napisałem błędów nie ma jedyny to P1000 ale może przez to że tak na kombinowane nie może zrobić testu drogowego.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 19:10:28 pm
Tak szczerze  to silnik prawdopodobnie z przed lifta lub x typa bo ma całkiem inaczej umieszczone przewody odpowietrzeń pokryw, czujniki też sa w po lifcie gdzie indziej  no padaka dużo pracy przed Tobą  po pytaj kto ma takie auto koło Ciebie i porównaj co jest inaczej porób fotki i działaj
Silnik w x typie jest podobny a Ty masz s typa dobrze wyczytałem
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 20:00:14 pm
Tak ma s type szczerze nie wiem czym się różnią silniki ale np czujniki wałków rozrządu są z tyłu od przegrody. Jeśli któryś z forumowiczów mieszka w Krakowie i ma taki silnik lub mógł by porobić dokładne foty silnika oraz powiedzieć jak jest podłączony ten czujnik przynajmniej jakie kolory kabli w wiązce był bym wdzięczny.
A takie pytanie, gdzie szukać nr silnika bo to by mi też pomogło w szukaniu na necie?
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 20:36:11 pm
1. Nie pisz posta pod postem. Pod postem masz opcje modyfikuj.
2. Używaj  opcji  szukaj wiele tematów już  jest na forum.
3. Jest kilka osób  z Krakowa pisz i szukaj.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 20:41:09 pm
Ok poprawię się :-)  szukam i pozdrawiam
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Dzikus w Czerwiec 12, 2016, 20:48:29 pm
Witaj,  poproś moderatora Micgin-a,  on jest z Krakowa. Pomoże to dobry klubowicz i chłopak. Masz problem pytaj. Jak masz rozpoczynać wiele wątków to pytaj w jednym.  Reszty szukaj na innych tematach.  Pozdro. :logojcpf:  :-tylko
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2016, 21:09:50 pm
Silnik jest z eSki, nic nie było zmieniane. Podejrzewam ze wiazka padła i ktoś kombinował plus problemy z odpowietrzaniem byly. Ale sam silnik nie byl raczej zmieniany a jeśli juz to jet on z eSki poliftowej
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 21:22:37 pm
Artur a czemu odpowietrzenie lewej pokrywy jest z przodu a nie z tyłu i co robi między świecami czujnik temperatury zajrzyj u siebie pod maskę bo mi tu coś nie pasuje  i ta lewa pokrywa srebrna. Dopiero co robiłem taką eske 3.0 i jakoś inaczej wyglądała pod maską
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2016, 21:29:05 pm
Wiem wiem, bo jakis jelop miał wesoła twórczość. Inny jest kolektor i przepustnica w X type i dolot tez inny.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 21:30:52 pm
Hmmm nie wiem ale silnik napewno z innego auta bo jak sprawdzałem czujnik położenia wałka na 1 banku to miałem tam na jednej śróbie czujnik parkowania przypiety bez wtyczki  a ja nie mam pdc. Twórczość to miał aż za wesołą :@ zaraz się okaże że mam dwa w jednym
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 21:36:19 pm
Wiem wiem, bo jakis jelop miał wesoła twórczość. Inny jest kolektor i przepustnica w X type i dolot tez inny.
Dokładnie  więc po to tu są te przeróbki żeby to zgrać do kupy, jeszcze jak na lewej głowicy z tyłu zobaczę napęd do pompy wody to na bank będzie silnik z iksa.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 12, 2016, 21:52:53 pm
Ok Panowie jutro sprawdzę nr na silniku,  zobaczę co artysta miał na myśli. Tak czy inaczej muszę to ogarnąć podpowiedzcie jak się dobrać do tematu. Auto jeździ tak ja wyżej pisałem ale nie lubię wiszących wtyczek i zaślepiony rurek chyba że tak musi zostać
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2016, 22:35:10 pm
Numer silnika nic Ci nie da....już Panom mówię o co chodzi. Silnik jest z S-Type, z polifta, zapewne ten co był. Podejrzewam, ze ktoś zdejmował kiedyś kolektor i poupieprzał przewody PCV od odmy. Czujnik (ten z białą wtyczką) Panowie jest w S-Type polift i przedlift. Nie ma go natomiast w X-Type - jest tam zaślepka i wsio.

Te przewody od odmy teoretycznie dobrze poprowadzili - zrobili tam 2 w 1 i pociągnęli to przed przepustnicę jeszcze w rurę dolotu. Tylko mogli to zrobić ładniej i miało by to ręce i nogi. A tak to trzeba tera przewody pokupić i zrobić porządek z tym.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 12, 2016, 22:48:01 pm
Nadal nie daje mi spokoju temat odmy z pokryw eska ma dwie tu jest jedna zaślepiona ta za przepustnicą .
W esce z lewej pokrywy idzie prosto do tej zaślepki za przepustnicą a z prawej pokrywy cieńszy przewód do przewodu od filtra przed przepustnicą tak jak to widać na fotce. Natomiast przewód w lewej pokrywie jest podłączony na tylnej jej części a nie jak na zjęciu z przodu
Iks ma własnie dwa połączone w całość i wyjście z przodu pokrywy.
Strony auta określam z pozycji kierowcy
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 12, 2016, 23:08:58 pm
Krzychu może sama pokrywa od X'a....raczej w taką habanine z przekładką z X'a nikt by sie nie cackał. Zmień mocowania silnika, osprzęt inaczej leci - dorabiaj przewody do klimy i wspomagania, kolektor odwrócony w drugą stronę jest w X'ach. Trochę byłoby yebaniny. Stąd teza o samej pokrywie miała by jako taki sens bo tą zaślepkę w X'owej pokrywie można spoko wyciąć. Stąd też kolejno mamy zmiany w przewodach od odmy i rozkmina Wieśków jak to rozwiązać.

Powiedz jeszccze kolego aby potwierdzić....czy jak patrzysz od przodu na silnik to po lewej stronie masz takie wielkie koło 5 ramienne (pompa wspomy)?? Jak masz dwie rolki - na górze prowadząca, a na dole alternator to masz na 1000% silnik z eSki.

Tak jak wyżej pisałem...prędzej ktoś zmienił samą pokrywę, przez to musiał przerobić odmę niż zmieniał cały silnik bo przełożyć z X'a do S'ki naprawdę trzeba być kumatym bo trzeba nanieść dużo poprawek z kablach i przewodach ciśnieniowych czy to klimy czy wspomy


EDIT:

Po konsultacjach z niewaskieauto loża złożona ze mnie i wcześniej wymienionego kolegi stwierdza iż masz podmienioną lewą pokrywę zaworów od silnika przedliftowego gdyż druga pokrywa jest taka jak w polifcie. Oprócz tego wszystko inne również masz z polifta. Więc szukaj pokrywy zaworów z polifta, zmień, zrób porządek i ciesz sie jazdą  :-tylko
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: pawelek11 w Czerwiec 13, 2016, 13:09:30 pm
Jak masz czas to możemy się spotkać to oglądniesz sobie co tam chcesz w silniku tyle że mój przedliftowy jest, tel do mnie w dziale sprzedam.
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 13, 2016, 17:19:22 pm
W sprawie rolek wygląda to tak http://imgur.com/HMXu8Wc  ta mała to alternator.
Mnie ciekawi parę rzeczy proszę o sprostowanie gdyż nie znam jeszcze tego silnika.
O tuż jak oglądam pokrywy zaworów do eski polif to czujniki faz rozrządu są w innym miejscu niż u mnie? http://allegro.pl/silnik-jaguar-s-type-3-0-v6-lift-opole-i5283737477.html jeśli tak to jak ktoś założył inny dekiel?
Druga sprawa to czy czujniki położenia walków są z przodu czy od strony podszybia w wersji poliftowej? ponieważ u mnie ewidentnie kable są cięgnięte od przodu do czujników od strony grodzi. Dla mnie nie logiczne bo jak by były oryginalnie z tyłu to puścił bym kable tą bliższą wiązką.
Trzecia sprawa ile jest czujników temperatury? Powinny być dwa jeden na zegary a drugi na komp. skoro ten który mam nie jest od mojego silnika ( bo w sumie po odpięciu nic się nie dzieje , ani żadnych błędów) to gdzie jest drugi czujnik bo ten pierwszy to widzę na wężu układu  chłodzącego? ??????

Widzę że kolega Driv3rrrr posiada kotka z tym silnikiem więc na pewno wie co mówi  jednak nie daje mi to spokoju. Mógł bym dostać fotki z twojego silniczka ?
pawelek11 na pewno się skontaktuje bliżej weekendu jeśli będziesz miał czas :)


Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 13, 2016, 17:37:02 pm
Zrób fotę całości z pod maski (kilka zdjęć z kilku stron). Bo fakt nie ogarnęliśmy z Krzychem ze czujniki wałków rozrządu to inna para kaloszy w przed i polifcie. Narazie to wygląda w takim razie tak jakby kolektor i przepustnica wpadły od polifta, a dół i głowice od przedlifta.

No ale czekamy na foty
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 13, 2016, 18:29:56 pm
zrobione mam nadzieje że będą ok
http://imgur.com/a/tSFgm
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 13, 2016, 20:17:22 pm
Krótko i na  temat motor z przed lifta sam słupek reszta z po lifta plus burdel z kablami i odpowietrzeniami czyli miałem rację od początku sory nie wiem po co uległem perswazji tyle czasu grzebe w Jagah a taką  plamę dalem.
Teraz nie ma co płakać  nad rozlanym mlekiem tylko tam porządek trzeba zrobić
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 13, 2016, 20:35:21 pm
Dokładnie jw...dół przedlift, dolot z polifta, odma troche tego,troche tamtego
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 13, 2016, 20:38:27 pm
No to ta jak myślałem 2 w1  :-zly jak się do tego zabrać żeby to miało ręce i nogi  ?????? I co z tymi czujnikami temperatury jak to ugryźć
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 13, 2016, 21:04:11 pm
Błędów nie ma wszystko działa to tylko trochę czarnego peszla izolacja pochować poukładać i jeździć. To opcja A
Opcja B  drugi motor od po lifta i przywrócić stan fabryczny. 
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: MarcinKrk w Czerwiec 13, 2016, 21:24:31 pm
Ok na razie opcja A nad opcją B pomyślę w niedalekiej przyszłości :) mam jeszcze prośbę o przybliżenie sprawy czujników temperatury w tym układzie ;D
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Bluenote70 w Czerwiec 13, 2016, 23:35:29 pm
taak, rozbieralem kolektor kilka razy i raczej to jest hybryda. A przewody odmy pewnie złamały się przy montażu kolektora poliftowego bo inny kształt i były napręzone za bardzo, dlatego polepione.

( widać otarcia na srebnym lakierze pokrywy na rogu jak wcześniej szły przewody)

http://images.gtcarlot.com/pictures/46219756.jpg
http://i.imgur.com/H14GjL8.jpg


Ja naprawiałem górny wąż chłodnicy i jednak wymiana niezbędna, bo po 10 latach ten plastik jest kruchy a lepienie to lepienie.

W przedlifcie zawsze jedna pokrywa jest srebrna, a ta spod kolektora  czarna, bo to jaguar przecież ,więc można lakieru zaoszczędzić . :)

W załączniku ciekawostka
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Czerwiec 14, 2016, 00:02:13 am
 :-zly
Tytuł: Odp: Prośba o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Czerwiec 14, 2016, 00:22:10 am
to ten R6 Dzikusa