FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Jaguar X-Type w Czerwiec 05, 2016, 20:53:40 pm
-
Opiszę swój problem, migający check engine, tyrp awaryjny nie mogę przekroczyć 3 tyś obrotów, brak mocy, szarpie podczas jazdy, czasami problem z odpaleniem oraz czasami gaśnie na postoju, komputer pokazał wypadanie zapłonu 2 i 4 cylinder, czyżby cewka ? jaka cena ? :-thank
-
Cewka albo świeca. Jak świec nie zmieniałeś to na początek zrobić świece. Jak świece w miare świeże no to cewka. Ceny od 100 kilku do ponad 300 zł
-
Świece mają kolo 5 Msc , to pewnie cewki :-thank :-thank
-
A jaki przebieg tych świec i jakie były założone?
-
Okolo 18 tys a z tego co pamiętam to firma bosch
-
Zacznij od świec, a cewki wymień komplet, ja kupowałem w hurtowni i szczególnie nie bolało. Pamiętaj że jak padnie jedna cewka to za chwilę padną następne, generalnie tutaj działa prawo serii
-
Cylindry 2,4,6 to akurat te z łatwym dostępem. Ja bym zamienił cewki miejscami, żeby wykluczyć inne przyczyny.
Zaprzeczając, (albo wyjątkiem potwierdzając regułę) u mnie w styczniu padła cewka na czwartym cylindrze kupiłem najtańszą! używaną! z allegro i wymieniłem. Do do dziś jeździ bez problemu, żadna kolejna nie padła. Aha, wziąłem sobie drugą używkę na zapas ;-)
-
Okazała się przepustnica :-A
Najpierw wyrzucił błąd wypadanie zapłonu cylinder 2 i 4 i przepustnica ( jeżdżąc na gazie ) , unistę błędy jazda na samej benzynie błąd przepustnica , gdzie mogę dostać orginał 1x43-9f991-cc ?
-
Gieremek z Szamotuł
-
Ja też mam taką przepustnicę. Wymieniłem ją w amoku walki z zamułą u siebie na wszelki wypadek, ale jest raczej dobra. Mogę Ci dać na podmianę, przebieg ma 148 tyś km. Jeśli Ci przejdzie awaria to sobie zostawisz po taniości. Jak odkryłem przy okazji błąd p1229 (silnik przepustnicy) zapisuje się razem z p1582 (fligtrecorder) Taki zestaw zostaje na trwałe w pamięci kompa i da się go usunąć tylko oryginalnym interfejsem diagnostycznym Jaguara. Może być więc tak że winne są cewki, a przepustnica Ci się nie skasowała (jeśli robiłeś to np. ELMem). Jeździsz teraz na benzynie, która jest paliwem lepszym więc Ci cewek nie wywala. Taka moja hipoteza. Daj znać co to było.
-
Okazała się przepustnica i cewka , Cewka ukazała się jeżdżąc na gazie bo wiadomo gaz bardziej wymagajacy :-thank