FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Czerwiec 03, 2016, 23:59:48 pm
-
Muszę kupić nowy akumulator. Od dłuższego czasu używam akumulatorów firma varta i tym razem też taki chciałbym kupić.
Znalazłem dwa które odpowiadają moim potrzeba (wymiary podstawy max 250mm na 180mm, minimum 60ah, minimum 600A oraz plus po prawej stronie)
1. 63ah i 610A
2. 60ah i 680A
Auto używane okazjonalnie.
Który będzie lepszy i dla czego?
Może ktoś może polecić jakiś inny akumulator spełniający moje wymagania?
-
Jak auto używane rzadko to żelowy byłby najlepszym wyborem. Niestety do tanich nie należą.
-
Topla, parametry określone przez producenta auta. Handlowałem tymi bateriami i wiem że są dobre
-
Z marki topla podpisywał by mi taki 66AH/620A
http://sklep.texpert.pl/topla-akumulator-66ah-620a-p-topla-energy,c51,p739,pl.html
Jesli chodzi o varte to zastanawiam się nad
60AH/680A
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/silver-dynamic/560-901-068
lub
63AH/610A
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/silver-dynamic/563-401-061
Varte mam już w innym jagu który też jeździ sporadycznie i od nieco ponad 3 lat ani razu mnie nie zawiódł.
Varte mogę kupić lokalnie za ok 300/320zł
Topal raczej ciężko będzie dostać lokalnie...
-
Varta, jest według mnie niezawodna, i najlepsza.
-
Ok marka marka ale co lepiej wybrać więcej AH czy więcej A?
Może przydatna informacja aku będzie współpracował z 5,3L v12
-
Ojciec,
aku ma pracować, więc ma był rozładowywane i ładowane.
Ja mam -naście pojazdów, a pod nimi leżą ładowarki automatyczne i każde auto masz zawsze do jazdy.
YATO jest sponsorem Klubu, więc jak będziesz potrzebował, to na odpowiednie "hasło" mamy tam dobre ceny.
Przykład ładowarki:
http://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Prostownik,-automatyczna-ladowarka-akumulatorow-6-i-12V,-4A,-Yato-YT-8300/3443
-
OJ.... 7777 ja narazie nie pyskuję... ktoś musi tu wnieść poprawkę o pracy aku samochodowego. Experta trzeba!
o V12 lepiej mieć większą moc akumulatora. więc 680A. Ale mimo wszystko to już jest w zasdzie nieistotne. Kup tańszy, a za resztę np. silicon spray do opon.
-
No i kupiłem varte 63AH/610A bo była w mega dobrej cenie.
-
No, i bardzo dobra bateryjka. Tylko nie pozwól się akumulatorowi rozładować, a jak juz, NIE ŁADOWAĆ ALTERNATOREM, tylko prostownikiem. To nie li-on z telefonu komórkowego. Takie zaniedbania powodują trwałe uszkodzenia akumulatorów, i zmniejszenie ich pojemności.
Przed zainstalowaniem do samochodu też warto podłączyć do prostownika, do pełnego naładowania. Wtedy osiągnie swoją pełną "wartość" i wydłuży jego życie.
-
Jeśli chodzi o prostownik to od dość długiego czasu mam black&decker bdv1085. http://www.e-commerce.pl/Black-amp-Decker-Automatyczna-ladowarka-akumulatorowa-2-10-30-80-A-BDV1085,19117.html
Bardzo fajna maszynka ma 3 tryby ładowania 2/10/30 A + starter 80A.
-
Mam dokładnie taki sam i jeszcze jeden potwornie wielki bester 200 Amber na rozruch
-
Jeśli chodzi o prostownik to od dość długiego czasu mam black&decker bdv1085. http://www.e-commerce.pl/Black-amp-Decker-Automatyczna-ladowarka-akumulatorowa-2-10-30-80-A-BDV1085,19117.html
Bardzo fajna maszynka ma 3 tryby ładowania 2/10/30 A + starter 80A.
Na najmniejszy prąd ustawić, i zaostawić do rana. Po tym do samochodu, i wszystko będzie idealnie. Sprawdzić ładowanie na światłach pro-forma. 14.5 V pi razy drzwi będzie ok.
-
Jak mam czas to zawsze ładuje na 2A. Jak mi się spieszy to ładuje na 10A a reszta doładowuje się w trakcie jazdy.
-
Pierwsze ładowanie, "formatowanie" później to już widze że doskonale wiesz. Pewnie poprzedni wytrzymał dziesięć lat.