FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: arci27 w Czerwiec 03, 2016, 19:11:12 pm
-
Witam,
Mam problem z ogrzewaniem z moim Jaguarem, z nawiewu pasażera leci gorące powietrze a z nawiewu kierowcy leci lodowate powietrze. Jeżeli ustawimy klime na Najzimniejsze Lo to u pasażera leci nie gorące tylko letnie. Zawór wymieniony na nowy, deska zdjęta klapy okey, czujnik przy stacyjce przedmuchany, wtyczka od zaworu nagrzewnicy ma trzy piny na środkowym 14v , na lewym 5v a na prawym 0v.
O co chodzi? Wyczytałem ze problem w wersji poliftowej 2003-2008 są dokładnie takie same objawy i tam jest winny moduł klimy nad schowkiem pasażera w mojej wersji chyba nie ma takiego modułu?
A może zawór dostałem uszkodzony?
-
Witaj kolego. Jak na pewno wiesz, sterowanie odbywa się w Jag-ach poprzez masę, a nie plus. Jeżeli wymieniłem zawór klimy ( po prawej stronie przy chłodnicy) sprawdź, czy dobrze połączyli ci przewody i wszystkie mają przejście. Jak? Weź długi przewód zmasuj go na krótko podłącz pod wtyczkę przy zaworze i to samo zrób, ale z plusem. Wtedy będziesz wiedział czy zawór chodzi i czy masz przejście. Jak nic nie będzie się działo, zawór jest strzelony, jak będzie się działo, brakuje plusa lub masy. To jest najlepszy i jedyny sposób prostego sprawdzenia. Te zawory mają to do siebie,że nawet po krótkim czasie polegiwania i nieużywania zacinają się. Nawet nowe. Ale sprawdź tą metodę. Sam miałem parę razy z tym problem przy swoim. Powodzenia.
-
W przedlifcie moduł klimy jest w panelu sterowania klimatyzacją,może to byc wina tego panela....
-
Mi klima działała, po wymianie skrzyni i postoju miesiąc przestała sama z siebie, też nie wiem o co chodzi... :-zly
-
Jędrek obstukaj porządnie zawór i wyjmij mu wtyczke i włóż z powrotem. Pewno sie zawiesił
-
No właśnie o tym mówię, nawet po krótkim postoju np. w garażu po zimie, zawory się blokują, taka ich natura. Wtedy albo regeneracja, albo wzbudzenie większym prądem. Mają silniczki krokowe, które pracują na prądach 1,5-4,0 V muszą się rozruszać. Ja miałem podłączone je przez miesiąc bezpośrednio z aku i dopiero po miesiącu się wzbudziły. Poprostu blokują się z zastania.
-
Problemem był uszkodzony panel klimatyzacji. Dzięki za pomoc :)
-
Co do klap kolego to one czasami udają, że są OK, a nie są, także jak Ci kiedyś zacznie znowu wariować to czytaj dalej tego posta. U mnie tak jest....działa działa, na dzień łapie laga i ponownie pracuje dobrze np. miesiąc.
Mowa o tej po stronie kierowcy na samej górze i na samym tyle tej puszki wymiennika ciepła/powietrza.
A dodam, że u mnie mam drugi moduł założony jeszcze przez poprzedniego właściciela i nowy 3 miesięczny zawór :)
-
Ważny jest dobry płyn chłodniczy aby pracowały sprawnie i miały smarowanie. Szczególnie Jagi są wrażliwe na tym punkcie. Ja wlałem pomarańczowy płyn forda i dodatkowo trochę koncentratu do zbiorniczka. Stare zawory były zatarte bo jezdził na rozwodnionym płynie.
-
Nie chodzi o smarowanie, a korozję :)
-
Mam pytanko w sobotę w moim 4.0 wymieniłem elektrozawory i co się okazało że oba są sprawne tzn nie potrzebnie wymieniłem bo to nic nie dało dalej gorącym nawet na Lo. I teraz tak wypialem wtyczkę i sprawdzilem miernikiem i nic nie pokazał, zero napięcia nie dochodzi tam prąd najwyraźniej, wiązka wygląda dobrze. Jak wlacze klime to zauważyłem że wogole sprężarka klimy nie wysprzegla pasek się obraca sprężarka stoi w miejscu. Możliwe że u mnie ten moduł klimy walniety?? Jak to sprawdzić bo trochę teraz nie wiem w którą stronę iść ? Dodam że elektrozawory sprawdzilem kilkakrotnie pod akumulatorem jedne i drugie zamykają się bardzo ładnie :-\
-
Może być wstępnie moduł niestety. Bardzi go nie sprawdzisz. Trzeba by wyjac, rozebrać i patrzev czy nid załapał zimnych lutów
-
Ok dzięki driv spróbuję wyjąć i oblukac a ten moduł w zasadzie w którym miejscu wyczytalem że tu gdzie cały ten panel od klimy tzn za nim?? Gdzie tego szukać a jak za panelem to jak to rozebrać żeby niczego nie połamać to jeszcze wdzięczny będę jak ktoś podpowie to przed lift rok 2000?
-
Szwagier, jeśli nie załącza Ci się kompresor klimy to sprawdź bezpiecznik w komorze silnika jak otworzysz puszkę to pierwszy w lewym górnym rogu 10A (tak mi się wydaje że to ten:)
Później zdejmij kostkę z elektrozaworu 3-piny, weź żarówkę z przewodami (miernik kłamie pokazuje prąd 12v, a żarówka się nie zapala), włóż w środkowy plus a pozostałe piny to masa (jeden pin odpowiada za stronę pasażera, a drugi za stronę kierowcy), przekręć zapłon i włącz klime, ustaw temperaturę 19stpni to żarówka się zapali, jeśli ustawisz powyżej 24stopni to powinna zgasnąć (lub na odwrót nie pamiętam), jeżeli żarówka się nie zapala to masz to co u mnie panel klimy śmietnik, Ja kupiłem 3 panele i dopiero teraz mi działa jak powinno.
-
Nie tyle co śmietnik co mogły wymagać kodowania. Niektóre numery mogą nie zagrać plug n play
-
Właśnie tak sprawdzilem zewnętrzne z środkowym i zero napięcia przy ustawieniach 19-26°C i na Lo i nic. W sobotę spróbuję się dobrać do tego zrobię fotke modułu i może coś się dobierze po tych numerach w moim ten moduł zima przy odpaleniu silnika sam włącza podgrzewanie przedniej i tylnej szyby to chyba taki potrzebny,sprawdze też i bezpieczniki i przekaźnik jeden na pewno dobry bo panel sterowania tym ujstrojstwem działa poprawnie.
-
Ale załącza Ci obecnie podgrzewanie szyb? Jak tak to kapota. To działa od 5 czy 0 stopni w dół. Posprawdzaj dalej te bezpieczniki i przekaźniki bo ciekaw jestem
-
Nie tylko przy niskich temperaturach samo się włącza teraz nie
-
To pod tym względem ok wszystko
-
Miałem u siebie to samo pomogło odpowietrzenie tutaj koło podszybia jak zbiorniczek i jest teraz ok parę razy się przejechałem na ulice i do garażu bez korka i chodzi
-
Ważny jest dobry płyn chłodniczy aby pracowały sprawnie i miały smarowanie. Szczególnie Jagi są wrażliwe na tym punkcie. Ja wlałem pomarańczowy płyn forda i dodatkowo trochę koncentratu do zbiorniczka. Stare zawory były zatarte bo jezdził na rozwodnionym płynie.
[/quote]
Coś w tym jest chyba bo u mnie po wyjęciu spojrzałem na numer i tam 00 początek a auto 2000rok a zaworki działają te które zdobyłem na wymianę mają 07 czyli 2007rok i też piknie pracują to nie wiem chyba że to nie data produkcji zapewne warto je będzie podrasować trochę i wymienić te tulejki na mosiężne
-
Ale ze mnie dzięcioł hahahah spalony bezpiecznik nr1 mini czerwony 10A w komorze silnika ale ze się nie domyslilem :-wstyd
Sprawdzalem te bezpieczniki zaraz po zakupie auta i były ok ale prawdopodobnie spaliła go pompka obiegu wody w której skończyły się szczotki na pewno miała przebicie bo jak dotykałem kopalo jak z pastucha,wymienialem ją z 2 miechy temu i nie przyszło mi do głowy sprawdzić tego bezpiecznika haha w każdym razie teraz działają elektrozawory dmucha zimnym zamyka całkowicie płyn na nagrzewnice ;D
Ale klima nie chodzi dalej sprężarki nie zalocza???????
-
Ale wiesz ze nie załącza czy zgadujesz? :). Ja łatwo obadac, widać czy sprzeglo sie załącza czy nie. Jeszcze zapytam czy byl robiony serwis klimy w tym roku?
-
No widać że pasek się obraca ale sprzęgło stoi w miejscu a powinno się obracać chyba? Mam zamiar serwis klimatyzacji zrobić ale gostek który się tym zajmuje ma wolne terminy na sierpień na bieżąco robi tylko wymianę czynnika i odgrzybianie sondą i dlatego sam rozkminiam :-thumpdown
-
Może właśnie czynnika za mało i nie uruchamia się kompresor przez to
-
Hmm...a no pojadę zobaczę niech sprawdzi czy czynnik jest
-
Panowie u mnie jest taki problem, ze na postoju klima źle chłodzi - nie leci zimne powietrze, jak jadę jest ok. Kompresor do wymiany?
-
A zalacza Ci sie wentylator?
-
Driv strzał w dziesiątkę brak czynnika. Mam już czynnik chłodzący ale okazało się sprężarka nie tłoczy czynnika tak jak trzeba :-thumpdown za tydzień sprawdzi mi sprężarkę i układ cały gada że te sprężarki mają jakiś zawór i najczęściej on pada no zobaczymy oby to bo kibel będzie
I tak wentylator działa a sprężarka Ford Scroll
-
No i wyjaśniło jakieś tam uszczelki w sprezarce i zaworek ważne sprężarka działa :-yipee ale naprawi mi w połowie lipca taka kolejka :-thumpdown przy okazji wymienię pasek rowkowy i dolną roleczke bo szelescci już
-
U mnie w Jagu S-type 2003 2,5 V6 klima nie chłodzi na wolnych obrotach , sprężarka działa ale nie załącza się wentylator . W czasie jazdy raz działa raz nie , czynnik jest ponieważ nabijałem 2 tygodnie wstecz . Co może być przyczyną że wentylator nie startuje na wolnych obrotach ? Elektro zawór wymieniony w zeszłym roku , moduł klimy także wymieniony . :-tylko
-
po pierwsze nie wlaczaj klimy jak wentylator nie chodzi bo przyjdzie Ci wymienić sprezarke!!!!
Lepiej zdiagnozuj czemu wentylator nie chodzi niż potem miał wymieniac sprezarke
-
A przyczyną może być niesprawny czujnik temperatury chłodnicy tak przypuszczam to niech ktoś proszę poprawi jak coś albo wentylator sam do wymiany
-
Dzięki za sugestie :-tylko
-
U mnie temat zamknięty i jestem strasznie zadowolony sprezareczka uszczelniona nowy zawór bezpieczeństwa na wywiewach 3,5°C na Lo mało tego sprężarka klimy wypiaskowana szkłem i wygląda jak nowa ;D mam zamrażarkę hihihi