FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: wolfrace w Maj 25, 2016, 20:20:53 pm
-
witam wszystkich
Moj kotek to S-type 2.5 2003r
od 2 tygodni mam problemik, czasem zapala sie komunikat "restricted performance" kody P0171 i P0174
Zdazylem sie zorientowac i zazwyczaj jest to spowodowane przedostawaniem sie lewego powietrza.
Jednakowoz pod maska staralem sie jak moglem ale nie moge dosluchac sie zadnych powierzchownych syczec czy cos na ten wzor.
przewody u gory wygladaja dobrze, silnikiem nie rzuca, nie zauwazylem specjalnie spadku mocy przy jezdzie czy jakichs niedogodniej, czujnik MAS przy wlocie powietrza wyczyscilem tez.
Sprawdzajac kompem widac wyraznie tez ze wartosci na LTFT sa +20% jak podrecam obroty do 2500 spada do -3% i po opduszczeniu znowu wchodzi na 20.
Po wyczyszczeniu bledow jak np jade rano i nie jest cieplo nic mi nie wyrzuca, jak tylko sie zrobi goraco w srodku dnia wtedy po krotkiej jezdzie mam komunikat i tak za kazdym razem.
Potrzebuje malej porady na co mam jeszcze zwrocic uwage, czy zawsze to musi byc ten dolny waz powietrza i trzeba babrac sie z rozbieraniem kolektora itp.
-
Może być kolanko, równie dobrze mogą to być uszczelki kolektora lub uszczelka przepustnicy (to najmniej prawdopodobne). Osobiście zdjąłbym kolektor, wymienił dolne oraz górne uszczelki, kolanko oraz przy okazji od razu świece.
-
czyli jednak tak jak podejrzewalem, trzeba jednak zrobic porzadek, no coz to powoli zaczne zbierac czesci i jeden dzien trzeba bedzie gdzies poswiecic.
Dzieki mimo wszystko
-
Temat był rolowany, zawsze kończyło się ingerencją w silnik... niestety, nie ma złotego środka.
-
kiedyś walczyłem z lewym powietrzem przy młodego BMW E 36 - glebowózie
( 2,8 L motor rzędowa 6 coś koło 190 koni silnik był chyba od E 39)
nie jestem znawcą BMW więc mogłem coś pokręcić , powiem tak mam na nie alergię
zero jakichkolwiek śladów uszkodzeń a chodziła jak stara kur....... , Żuk dziadka lepiej gadał
BM-ka zaczęła tak chodzić po wieczorno piwkowo- garażowych robotach chłopaków
taki tam młodzieńczy tuning wyczytany na forum
20 latkowie znawcy motoryzacji BMW na moje pytanie co robili tyle mi nagadali że stwierdziłem że jako 40 paro letni mechanik z zamiłowania wiem niewiele
po namowie , dziadka, Joanny i babci w końcu uległem i podszedłem do glebowozu
myślę sobie co tu zrobić aby im udowodnić że forum to nie wszystko w mechanice
zapaliłem , popatrzyłem na trzęsący się silnik i oświeciło mnie
przypomniał mi się stary sposób poszedłem po plack i psikałem wszędzie gdzie mogłem się dostać i znalazłem 3 miejsca w których ciągnął lewe powietrze z radością w sercu przetrzymałem młodego 2-3 dni zanim to poskręcałem
oczywiście tajemnica została zemną do dziś
na pytanie młodego co było - odpowiedziałem musicie chłopaki jeszcze troszkę śrubek pokręcić
no i jedno palenie laczków było moje jeba......... dobrze się prowadziła no ale to BMW wiec się nie podniecamy
może coś ta historia ci podpowie
pozdrowienia
-
witam ponownie
powracam bo mam mala zagwozdke, dobralem sie w koncu do kotka i okazalo sie chcac po drodze wymienic kolanko ktore zawsze ludzie pokazywali pod dolnym kolektorem, okazuje sie ze tam nic nie ma, zekomo niby 3.0 i 2.5 sa niemal identyczne. Czy moglibyscie mi podpowiedziec gdzie szukac bo nie moge wypatrzec nic takiego. Druga sprawa, z tylu kolektora jest pewna gomowa zlaczka kolanko, laczy cienki przewodzok z kolektorem i jest tam troszke oleiscie. zlaczka ta chodzi bardzo luzno i nie wiem czy to powinno tak byc czy raczej troche ciasniej ma siedziec
zalaczam zdjecia jakby co.
-
dowiedzialem sie ze to kolanko to tez jedna z wadliwych czesci, kolanko od regulatora cisnienia paliwa ktore wlasnie podpiete jest z tylu i mysle ze to chyba powinno ciasno siedziec wie wymienie i to ustrojstwo.
-
No to chyba znalazłeś. Najlepszy numer, że mi po wstrząsie na dziurze dzisiaj wyszły te same błędy w 4.0. Już było dobrze, i znów na gazie nie chodzi. I też nie wiem za co sie zabrać... Benzyna chodzi, gaz nie. Więc podłączam się do tematu.
-
No to jest w czym się pogrzebać, nie jestem znawcą gazowki ale to tylkozbieg okoliczności albo coś się rozlaczylo/obluzowalo i teraz zamiast gazu to powietrze dodatkowe łapie.
U mnie oczywiście niewypał, zrobiłem wszystko co miałem po kolektorem, wymieniłem przewód od regulatora ciśnienia paliwa teraz siedzi bardzo ciasno, złożyłem ładnie do kupy, krótka przejażdżka dziś w miasto było ok i nagle w drodze powrotnej bang i kruca znowu wywalilo błędy te same
Muszę sprawdzić jeszcze raz górne przewody,
Ktoś wie czy to możliwe że jednak lambda lub czujnik MAF wysiada i nie wyrzuca na nie błędów?
-
Witam
Mam podobny problem.U mnie tez nie ma tego slawnego kolanka 3.0 2006 benzyna.Bylem juz u mechanika na maszynie co podaje dym kilkanascie tygodni temu i widzialem gdzie lapie powietrze,byly to dwa miejsca.Pierwsze to pod tymi czarnymi (przepraszam ale nie mam pojecia jak to sie nazywa,u mnie sa z tylu kolektora a w x type jest to z boku z lewej strony silnika) zalacze zdjecie,a drugie to bylo pod taka czarna rurka biegnaca pod przepustnica na druga strone silnika. :-wstyd Znowu przepraszam za brak fachowej nazwy.Dzisiaj zrobilem to u znajomego mechanika ,potem test na maszynie dymnej ,zadnych wyciekow dymu czyli wszystko szczelne.Scanowanie calego systemu na komputerze ..podwojne..zero bledow.
No ale po przejechaniu kilku kilometrow znowu wskoczylo P0171 i P0174. >:D..Czy Ty moze poradziles sobie ze swoim problemem ? Jesli tak to co bylo przyczyna ?
-
Te czarne plastikowe to są zawory IMT.
I one są bardzo często powodem przedostawania się lewego powietrza.
Są tam dwa typy uszczelek - stary (żółty, zły - padają ) i nowy (zielony).
Nowe zielone są do kupienia w v12 po około 30zł sztuka, oba zawory są takie same (przynajmniej w X-Type).
Generalnie te błędy to objaw zasysania lewego powietrza, zwłaszcza jeżeli korekty są prawidłowe po wkręceniu silnika na obroty.
Czarna rurka o której mówisz to być może rura do zaworu PCV, w X-Type bardzo często padała i została zmieniona na nowy wzmacniany typ.
Rurka ta leci od kolektora dolotowego do zaworu w silniku (w X-Type zawór ten jest z przodu zaraz przy filtrze powietrza).
Ja bym zrobił tak:
1. Skasował błędy i odłączył akumulator
2. Podpiał komputer z monitorowaniem korekt paliwa (po punkcie 1 powinny być zerowe)
3. Zapalił silnik i obserwował korekty na postoju
Jeżeli będą rosnąć (po osiągnieciu 20% pojawią się w/w błedy) - masz dalej gdzieś lewe powietrze
Jeżeli nie to :
4. Przejechał się samochodem obserwując kiedy pojawiają się wysokie korekty
Jeżeli jest za ubogo a nie ma lewego powietrza to pierwsza myśl albo MAF albo coś nie tak z dawkowaniem paliwa (wtryski, pompa, źle wyregulowana instalacja LPG).
-
Mam wlasnie ten sam blad . ale pytam czy trzeba zrzucac gore zeby to wymienic . czy nie trzeba i ogarne to sam na podworku. Zwby wyminic.
-
Odnośnie błędu podjedź najpierw do mechanika i niech ustali za co u ciebie jest odpowiedzialny ten błąd. Przyczyn może być kilka, pisałem o tym w jakimś temacie. Jak użyjesz opcji szukaj, a gdzieś znajdziesz.
Kokos25 nie żebym się czepiał twojej osoby, ale jesteś Polakiem mieszkającym w Polsce, który posiada komputer z polskim oprogramowaniem i mógłbyś wykazać trochę szacunku do swojego narodu i innych użytkowników tego forum. Mianowicie proszę Cię o pisanie po polsku z użyciem wielkich liter, a także używanie ą ś ć itp. Czasami w twoich wypowiedziach można znaleźć takie litery, także przypuszczam że potrafisz je użyć.
Mamy nawet taki zapis w regulaminie forum, który pewnie czytałeś:
15. Piszemy po polsku i tego się trzymajmy. Używanie wielkich liter, interpunkcji oraz przestrzeganie zasad ortografii, to nasi sojusznicy w zrozumieniu przekazu przez czytających nasz post.
-
Z tego co wyczytałem tutaj na forum, przyczyną także bywa zasyfiony filtr powietrza, w moim wypadku taka wymiana pomogła :)
-
Odnośnie błędu podjedź najpierw do mechanika i niech ustali za co u ciebie jest odpowiedzialny ten błąd. Przyczyn może być kilka, pisałem o tym w jakimś temacie. Jak użyjesz opcji szukaj, a gdzieś znajdziesz.
Kokos25 nie żebym się czepiał twojej osoby, ale jesteś Polakiem mieszkającym w Polsce, który posiada komputer z polskim oprogramowaniem i mógłbyś wykazać trochę szacunku do swojego narodu i innych użytkowników tego forum. Mianowicie proszę Cię o pisanie po polsku z użyciem wielkich liter, a także używanie ą ś ć itp. Czasami w twoich wypowiedziach można znaleźć takie litery, także przypuszczam że potrafisz je użyć.
Mamy nawet taki zapis w regulaminie forum, który pewnie czytałeś:
15. Piszemy po polsku i tego się trzymajmy. Używanie wielkich liter, interpunkcji oraz przestrzeganie zasad ortografii, to nasi sojusznicy w zrozumieniu przekazu przez czytających nasz post.
Błąd sam sobie zczytalem bo mam kompa i wyszło własnie to.
Czepiasz się :p pisze z tel, nie kompa :)
-
Też nie chcę się czepiać, ale w poście Choiny brakuje konsekwencji, a mianowicie - jeżeli się do kogoś zwracamy i używamy wielkiej litery w zwrocie "Cię", to trzymając się zasad i dobrego obyczaju, również "Tobie" piszemy z wielkiej litery ;) Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać przed tym wytykiem ;D Oczywiście, to taki złośliwy żart i nadmiar wolnego czasu, a tak na serio, to Choina ma świętą rację. O ile znaczną większość postów da się czytać, o tyle Kokosa nie mogę :-off
-
To chyba do nas z zachodu przychodzi.Piękną polszczyznę aż miło się czyta, ale .... niemcy prawie zapomnieli swój dawny styl że o anglikach to już trudno nawet wspominać.Goethe albo Schakespire pewnie by już nie skumał o co właściwie kaman.A Mickiewicz pewnie jeszcze dałby rade :-super
-
Co będziecie mnie uczyc teraz gramatyki ok spoko... Wiem ze robie błędy. pisze z tel i po prostu nie poprawiam .
-
Kolego Kokos ja też często pisze z tel, ale na prawdę trzeba się domyślać o czym piszesz po prostu zwróć na to uwagę.
-
Wiem :) ale. Ja nie poprawiam kazdy sie przyzwyczail ok bez spamu .. Bede sie staral:)
Wrwcajac si bledu czy sam ogarne wymiane tej gumki na placu :) bo szukam na necie po polsku :p i na forum nie widze nic dla laikow :) tak pytam teoretycznie . bo jak nie daje na warsztat
-
Ja to robiłem w garażu tylko teraz nie pamiętam kiedy wymieniałem czy przed wymianą świec i cewek czy jak miałem zdjęty kolektor
jak poczekasz 30min to po meczu zejdę do garażu zobaczę i ci odpiszę. OK
-
Kokos w Czestochowie dasz rade nawet po klasztorem
-
Kokos widzę że koledzy jadą po Tobie jak Małysz po skoczni w Oberstdorfie nie wiem dlaczego może dlatego że nie rozumieją twojej podniety po zakupie samochodu starych zgorzkniałych dziadów już mało co podnieca i lubią dużo gadać no wiesz tacy
"gawędziarze erotomani " ( tu wtajemniczona nasza klubowa Dorota wie o co chodzi )
ja za to przerabiałem ten rozdział bo mój starszy syn ma tyle lat co ty i dręczył mnie pewnego czasu swoimi glebo-wozami
a młodszy już powoli zaczyna więc cierpliwości u mnie jest dużo .
Przejdźmy do sensu sprawy na fb wyślę Ci fotki bo mi tak o tej porze łatwiej po kilku godzinny obcowaniu w garage z Jagiem przy odnawianiu pewnych elementów kociska , kolanko które kolega pokazuje na fotce jest na zdjęciu pierwszym i niema problemu z demontażem tylko trzeba się położyć na silniku bo jest przy ścianie grodziowej z kolanka pod kolektory w kierunku przodu silnika
idzie przewód tekalanowy też możesz go sprawdzi choć Tomasz z tego co pamiętam wymieniał je oba jakiś czas temu , od kolanka w dół idzie krótka rurka tekalanowa która jest połączona z gumową redukcją a ta wchodzi na metalową rurkę
( wszystko to zobaczysz na zdjęciu nr 1 na zdjęciu nr 2 będzie rurka która idzie pod kolektorami w kierunku przodu silnika )
i to zrobisz bez trzymanki nawet na rowie jest jeszcze jedna rurka do której musisz zdjąć niestety kolektory i głębiej zanurkować
ja miałem te elementy spękane ale silnik nie pokazywał mi żadnego błędu tylko nierówno chodził
czasami wchodził w tryb awaryjny i myślałem że to z tego powodu jak wymieniałem świece zapłonowe i cewki znalazłem przeciek oleju silnikowego do komory świecy z uszczelki kapy zaworowej przyczyna- jakiś mechanik miłośnik silionu z ASO
( jak kot był u poprzedniego właściciela ) zamiast wymienić uszczelkę na nową posmarował ją silikonem taki kaprysik miał
mała podpowiedź
jest jeden stary prosty sposób mechaników jak łapie ci lewe powietrze albo masz jakąś nieszczelność których nie możesz zlokalizować kupujesz plaka do tapicerki i powoli na chodzącym silniku psikasz po przewodach patrząc czy jest jakaś zmiana
najlepiej było by jak byś dokładnie dowiedział się czego dotyczy ten kod i potem podjął odpowiednie kroki a nie szukał na wariata metodą prób i błędów
pozdrawiam maciej
ps . jutro jak wrócimy z cmentarza postaram ci poszukać w katalogu części rysunek dotyczący tych rurek
na fb masz ich numery katalogowe
-
http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm
Co prawda po angielsku, ale w dzisiejszych czasach to już nie problem :) Mam nadzieję, że pomogłem :)
-
Dzieki wielkie ... Jeden ktory cos potrafi napisac..
Niech sobie jada .. Staruchy i tak mam ich gdzies :). Bo sa ludzie którzy pomoga i napisza cos a sa ludzie którzy.... No wlasnie pokroju niektórych. Gdyby nie to auto to bym w zyciu nie korzystal z tego forum . ale czasami cos mozna sie dowiedziec.
Ja nie potrzebuje tu kolegow bo nie zależy mi ale pomocy tylko . zeby nic nie spier... Samemu .
Pozdro
Dzieki Maciej jeszcze raz wielkie dzieki.
http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm
Co prawda po angielsku, ale w dzisiejszych czasach to już nie problem :) Mam nadzieję, że pomogłem :)
Dzieki :)
-
Spoko nie mam w domu na kompie katalogu został na starym lapku w biurze jutro mam wolne to pewnie dam radę ogarnąć
choć kolega jurlich dał fają instrukcje z fotkami i moja pisanina ze zdjęciami powinna ci naświetlić sprawę
pozdro
-
Spoko juz wiem:) dojde do wszystkiego
-
Małe sprostowanie z mojej strony dotyczące wieku Kokosa doszły mnie słuchy że jesteś wieku mojego starszego syna ale widocznie jako stary człowiek źle usłyszałem albo doczytałem ujmując Ci wieku.
Sory za pomyłkę i w związku z tym mój komentarz
maciej
-
Bardzo smieszne. Ja jeszcze mam cake zycie przed soba ;)
-
A Ja mniej niż więcej.
Rysunek nasz wysłany na fb