FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Arek XF w Maj 19, 2016, 22:53:57 pm
-
Witam wszystkich. To mój pierwszy post. Posiadam Jaga XF 3.0 D 275KM z 2009 wersja LUXURY. Przejechane mam 133tys. km. Auto mam od 2 miesięcy. Borykałem się z trzema problemami. Bicie przy hamowaniu, Komunikat '' Restricted Performance", i Falujące obroty przy rozgrzanym silniku ale tylko w momencie gdy noga jest na pedale gazu. Tarcze wymieniłem z przodu i z tyłu na Zimermany i Textary wraz z klockami. Bicie przy hamowaniu występuje dalej ale rzadziej i przy większych prędkościach i większej częstotliwości hamowania. Przez te dwa miesiące przejechałem 10tys. km. Z ''Restricted Performance'' udało mi się uporać. Problemem był pęknięty kolektor ssący który został pospawany, bo pękniecie było dobrze widoczne. Borykam się z problemem falujących obrotów do tej pory. Na zimnym silniku Jag jeździ dużo lepiej niż na rozgrzanym silniku. Po przejechaniu na zimnym silniku około 20-30km zaczyna się falowanie obrotów z odczuwalnymi wibracjami o dość niskiej częstotliwości , w momencie dodawania gazu bardziej ,drgania są krótsze o bardziej zróżnicowanym dźwięku. Czuć przy tym że auto nie przyspiesza płynnie. Jest to bardziej szarpane przyspieszenie co odbija się na przyspieszeniu. Auto nie ma wtedy jakby 20% mniej mocy. Auto wydobywa przy ostrym przyspieszaniu wibracyjne dość głośne dźwięki. Dużo szukałem w sieci podobnych tematów. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Nie pomogło. Proszę o podpowiedzi. Komputer pokazywał różne błędy wynikające z lewego powietrza. Teraz błędy to: Błąd przekaźnika rozrusznika, błąd systemu ciśnienia powietrza w kołach. Może ktoś miał identyczne objawy i sobie z tym poradził...
-
Ja miałem taki objaw przed wymianą oleju w skrzyni. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku falowały obroty znacząco. Na "P" wszytko było OK. Po wymianie problem zniknął.
-
Możliwe ze olej w skrzyni nie był wymieniany od nowości. Potrzebuje komplet z miską. Musze zrobić wymianę dynamiczna czy zwykłą. Boję się że to konwerter się odzywa.Wibracje też występowały czy same falowanie???
-
Dynamiczna zapewni wymianę całości, domyślam się że auto jest po dzwonie, więc możliwe że coś jest krzywe, pisałem już raz tutaj, jak komuś trzepało kołami żeby dokładnie sprawdził i umył przylgnię felga piasta, jak również występujące czasem nakładane pierścienie ustalające felgę na piaście. Z tego co pamiętam to wtedy był problem z oponami. to już dawno było. Falujace obroty to wiele różnych przypadków, może być zanieczyszczony przepływomierz (do zegarmistrza na czyszczenie zanieś) a może nawet wtryskiwacz któryś.
-
U mnie wyglądało to tak, ze podczas jazdy kiedy pedał gazu był naciskany, obroty falowały. Po zdjęciu nogi z gazu, nie było tego objawu. Tylko przy przyspieszaniu i jeździe ze stała prędkością, a przy podjazdach i wzniesieniach, falowanie jeszcze większe było.
-
Mogę wymienić sam olej czy potrzebuję też wymienić miskę?? Nie wiem dlaczego jest na necie dużo zestawów olej + miska. Mam dokładnie te same objawy. Pod obciążeniem faluje i szarpie bardziej. A czy auto po dzwonie?? Wątpie. Myślę , że to zaczęło się jak w krótkim czasie musiałem zchamować z dużej prędkości kilka razy.
-
O które pierścienie chodzi?? Piasty zostały porządnie oczyszczone specjalną szczotką druciana do jednolitego koloru piasty. Do tego niektóre elementy zostały pokryte pastą miedzianą. Chodzi o te pierścienie co zakłada się na szpilki??
-
Sprawdź dokładnie luzy w układzie kierowniczym,miałem taki przypadek że biło mi przy hamowaniu,byłem pewny że tarcze do wymiany a okazalo sie że był niewielki luz na jednym drażku...Co dziwne biło tylko przy hamowaniu...
-
Racja. Jest często tak, że tylko delikatnie dotknę hamulca a już ''buja'' mi kierownicą.