FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: KubaB w Maj 18, 2016, 20:20:54 pm

Tytuł: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 18, 2016, 20:20:54 pm
Witam wszystkich,
To mój pierwszy post, więc słowem wstępu - przymierzam się do pierwszego w życiu Jaguara (wreszcie :-clap). Początkowo przymierzałem się do XJ (X300/X308), ale po zawziętej dyskusji z moją drugą połową na temat walorów estetycznych tego modelu  nastąpił zwrot (nie dała się przekonać - przynajmniej na razie  :-cry) w kierunku XJS lub XK. Po krótkich poszukiwaniach wpadł mi w oko taki oto Jag:
http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-coupe-3-6-ID6y7HsJ.html (http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xjs-coupe-3-6-ID6y7HsJ.html)
model - XJS 3.6
rocznik - 1989 r.
przebieg - 110 200 km
cena - 39 tys

(http://i1126.photobucket.com/albums/l612/Jakub_Baur/jaguar_zpsolvnawlj.jpg)

Cena bardzo (czy nie za bardzo?) przyzwoita. Uprzejmie proszę forumowiczów o opinię - przymierzam się do oględzin na żywo.

P.S. Samochód miałby mi służyć zasadniczo na co dzień przez cały rok ale na krótkie dystanse + jazda relaksacyjna :) Więc chętnie posłucham opinii na temat przydatności tego pojazdu do tego typu użytkowania (czy się nadaje? a może skupić się na XK8?).

pozdrawiam!
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 18, 2016, 21:26:09 pm
Czemu pasy przednie ma niż tylne?
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 18, 2016, 21:47:58 pm
Dobre pytanie, nie zwróciłem uwagi. Będzie do wyjaśnienia.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 19, 2016, 10:57:51 am
które pasy ma przednie inne niż tyle?
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: MicGin w Maj 19, 2016, 11:53:29 am
Najprawdopodobniej auto po odbudowie, więc różnica w pasach przód/tył raczej do przyjęcia. Wg mnie oczywiście.
A tak poza tematem - druga połowa nie chciała XJ tylko XJS lub XK? Już ją kocham.  ;D
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Choina w Maj 19, 2016, 12:03:23 pm
Kriss powinien wiedzieć najlepiej. Najprawdopodobniej to auto które sam składał.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 19, 2016, 13:21:09 pm
jaka róznica w pasach, bo ciągle nie rozumiem, w których?

@choina - Kriss wie najlepiej bo był pierwszym właścicielem tego samochodu w PL. :P
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 19, 2016, 21:21:16 pm
Kriss,
A można jakieś info o aucie?

Pasy - na zdjęciu tylnych siedzeń po prawej stronie jest klamra od pasa o innej końcówce niż klamry na tylnych fotelach.
pozdrawiam
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 19, 2016, 22:30:38 pm
To chyba widać, od razu mówiłem że ma pasy niż drugie. Kiedy był lakierowany? Co z tapicerka, czemu nie jest skórzana?
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Maj 20, 2016, 06:51:48 am
Samochód widziałem parę lat temu, kiedy należał do Krissa. Był w stanie oryginalnym i bardzo dobrym. Co się stało od momentu, kiedy ma go nowy właściciel to już jest do niego pytanie. Tapicerka nie jest skórzana, bo ma być dokładnie taka jaka jest.
Jazda XJS-em na co dzień to świetny pomysł. Bardzo przyjemny i efektowny. Trzeba tylko wiedzieć, że dostęp do części jest mniejszy niż w XK przez co części, a także robocizna również jest droższa.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Skiciu w Maj 20, 2016, 07:09:47 am
Ja się nie znam ale wizualnie piękne auto  :-10points
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 20, 2016, 09:11:08 am
Piękny jest, to prawda. Tapicerki sprawdzałem tylko po necie "grafika" pobieżnie, i nie znalazłem takiego obszycia stąd moje pytanie. Mi osobiście podoba się wyjątkowo biały. Jest prosty gładki czysty. Zajefajny!
Tylko osobiście zmieniłbym reflektory na pełne szkła, a te schował do szafy.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 20, 2016, 10:29:12 am
Jędrzej ja Cię proszę z tymi pasami, naprawdę, więcej się dokształcać mniej opowiadać bajek.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xjs-v139052-v179736-parts/occupant-restraints/rear-seatbelts-and-fixings/seatbelt-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xjs-v139052-v179736-parts/occupant-restraints/rear-seatbelts-and-fixings/seatbelt-rear)

Co do samochodu - kupiłem go z delikatnym bumem, pod Frankfurtem, dostał spód błotnika grill i lampę jedną, reszta jest jego. Wcześniej miał jakąś przygodę z bodajże lewej strony bo paski były pod klarem, a ponieważ robiłem go (tak właśnie) z przeznaczeniem sprzedaży. Przód został podmalowany, bo w większości przypadków lakier był oryginalny. Dostał za to cały klar - grubo wylewany nawet z tyłu, bo chciałem żeby był showroom condition.
Paski ma nowe, bo kompletów nie ma całych kompletów (wtedy nie było teraz nie wiem), robione DOKŁADNIE  wg specyfikacji  i do specyfikacji biały/sportpack/3.6

Gdy go oddawałem do Warszawy miał 93 tys km potem jeździł nim Radek, mój wspólnik i kolega i miał go sprzedać, ale tak go sprzedawał, że się w sumie poprztykaliśmy o to.

http://www.jaguar.org.pl/2012/06/gizycko-inspiruje.html?q=xjs (http://www.jaguar.org.pl/2012/06/gizycko-inspiruje.html?q=xjs)
http://www.jaguar.org.pl/2012/06/jaguar-xjs-to-synny-nastepca.html?q=xjs (http://www.jaguar.org.pl/2012/06/jaguar-xjs-to-synny-nastepca.html?q=xjs)

W międzyczasie ktoś wjechał i zbił klosz lampy (w Warszawie) a ponieważ chłopcy od Barratta i Mannersa usilnie twierdzili, że lampa LHD owalna jest dostępna to się skończyło tym, że nie jest. I nie jest, do tej pory, nie ma i nie będzie raczej. Dlatego ma konwersję na US headlamp.

Radio, to jedyna rzecz, która jest w nim nieoryginalna i jest tam tylko dlatego, że nie chciało mi się jechać w ciszy do Warszawy.

Parę lat temu to był jeden z najlepszych xjs-ów w tym kraju, ale jak wiadomo nie od dziś w PL najlepiej sprzedaje się ściema, bo nie ma ludzi, którzy znają się na robocie.

KubaB - to był wzorcowy xjs, taki, który można było pokazać i powiedzieć - patrzcie tak ten samochód powinien jeździć . Jak jest teraz nie wiem. Ja bym nim codziennie nie jeździł bo byłoby mi szkoda patrzeć jak jego stan pierwotny marnieje.

To jest pierwszy rocznik ABSu i ostani bez poziomowanych świateł (german market). jest w niemieckiej specyfikacji więc nie jest specjalnie zwinny. Lat temu parę działało mu wszystko łącznie z ręcznym, zawias był piękny, nic nie ciekło wszystko było na tip top.
Teraz nie wiem.

aha robiłem mu listwę wspomagania jest zrobiona ciasno na sportpack - bo jak już pisałem

podsumowując - to nie była lalunia, rodzynek, szlachecki czy inny syf, jedynytakizobacz tylko dobrze kupiony i mądrze zrobiony samochód z niskim przebiegiem z maksymalna starannością o wersję STOCK.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 20, 2016, 10:59:07 am
Dzięki za wyczerpujące info o aucie. Niestety dopiero na początku czerwca będę mógł go na żywo obejrzeć, więc wtedy zdam relację albo jeszcze się do Was zgłoszę z prośbą o radę :)

Fakt, z jednej strony szkoda marnować takiego pięknego Jaga do codziennej jazdy ale z drugiej strony aż ciężko byłoby sobie odmówić tej przyjemności - co poradzę  :- pojecia
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 20, 2016, 14:02:37 pm
Ciekaw jestem w jakiej jest teraz kondycji.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w Maj 20, 2016, 18:49:12 pm
Witajcie kotowicze
dolacze do tej dysputy , XJS nie nadaje sie na miasta z powodu kiepskiej zwrotnosci a co z tym idzie ciezko zaparkowac , oraz z powodu kiepskiej widocznosci na boki i do tylu , co w gestym ruchu miejskim jest nieodzowne , jesli chodzi o trase to bajka  , mam jednego z tym silnikiem , duzo to nie pali a parametry ma lepsze od 12 V , w swietle powyzszych wywodow , generalnie za te pieniadze bym go nie kupil
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 20, 2016, 21:04:02 pm
Wojtas,
dzięki za opinię. Rozumiem, że w Twoim przekonaniu cena zawyżona?

Poczytałem kilka artykułów na jaguar.org.pl - dzięki KRISS za podrzucenie adresu. I przyznam, że w świetle Waszych opinii + poradników na powyższej stronce troszkę mi mina zrzedła. Może jednak celuję w niewłaściwy model. Potrzebuję go m.in. na dojazdy do pracy (niezawodność się jednak liczy) a niestety sam za wiele nie naprawię jak mi spłata psikusa.  :-nie
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: MicGin w Maj 20, 2016, 21:13:25 pm
Do codziennej jazdy celowałbym w XJ, S, X ewentualnie młodsze XF.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 20, 2016, 21:55:01 pm
Muszę obczaić jakąś S-ke. Jak się tym jeździ i czy by mi podeszła!
A tymczasem, na pocieszenia, albo na dobry początek - to się okaże nabyłem takiego kota:
(http://i1126.photobucket.com/albums/l612/Jakub_Baur/IMG_1931_zpszrvsuln5.jpg)
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Demo w Maj 20, 2016, 22:25:15 pm
Patrzac na ta fotke to mam chec wejsc do tego modelu i sie nim przejechac  :-A
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Zatoichi w Maj 20, 2016, 22:56:46 pm
Cóż... KubaB - skoro nikt się nie kwapi do oceny Twojego nowego nabytku, to ja pozwolę sobie na kilka uwag:
- lewe drzwi fatalnie spasowane, wyglądają jakby je kowal wyklepał;
- wycieraczki przedniej szyby z wersji po lifcie (ciekawe dlaczego?);
- coś mi nie pasują paski na boku - prawdopodobnie są nieoryginalne (wydaje mi się, że nie powinno być między nimi takiej odległości)... pewnie cały malowany - ale tu niech się wypowiedzą fachowcy  ;)
- ten zamek na klapce wlewu paliwa to jakieś nieporozumienie - pewnie to patent poprzedniego właściciela (może mu benzynę kradli?)
- nie widzę spojlera na pasie przednim pod zderzakiem;
Ogólnie jakiś taki... składak  :-thumpdown
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 20, 2016, 23:31:05 pm
Czyli wtopiłem kase :-wstyd kolejny zakup na pewno bedzie lepszy  :-clap
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 20, 2016, 23:42:27 pm
KRISS trochę mnie zirytowała Twoja wrzuta o bajkach... Co ty mi wnosisz? To że w jednym aucie są dwa rodzaje klamr to normalne? Nie sądzę, dlatego zwróciłem na to uwagę, nie pisałem że są złe, tylko że inne, a są, bo widzę więcej na fotach niż Ty. Nie marudziłem że to jakiś złom, itd, podoba mi się ten wóz i chętnie bym go przygarnął.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 21, 2016, 07:11:24 am
Jędrzej - ja Ci nic nie wnoszę. Po prostu jaguar jest tak zbudowany.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xjs-v139052-v179736-parts/occupant-restraints/front-seatbelts-and-fixings/seatbelt-front-coupe-cabriolet-from-v-165791 (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xjs-v139052-v179736-parts/occupant-restraints/front-seatbelts-and-fixings/seatbelt-front-coupe-cabriolet-from-v-165791)
Trzeba sprawdzać najpierw bo można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Tak to jest normalne, wystarczyło zajrzeć do katalogu części i sobie to pooglądać.

Ktoś to przeczyta, potencjalny kupujący zadzwoni do właściciela, który nie ma o tym pojęcia i od razu zaczną się podejrzenia, że ktoś kogoś oszukał i zacznie się marnowanie czasu telefony podejrzenia itd.
Tapicerka też jest oryginalna. :) takie były.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Choina w Maj 21, 2016, 08:29:53 am
Jędrzejowi pewnie chodzi o klamrę. Na jednej fotografii widać tylne pasy i pas kierowcy. Z przodu jest inna klamra niż z tyłu. Fakt jest taki, że takie były i nie jest tu nic kombinowane.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 21, 2016, 08:54:18 am
 No i sprawa wyjaśniona, teraz wiem o co chodzi, będąc potencjalnym kupcem bym to zauważył, i miał słuszne podejrzenia. Gdyby to był pas nieoryginalny to by było słabo, i zamiast telefonu i kilku postów wyjaśniających, na miejscu po przejechaniu może i nawet 700 km, jak ja po swojego S-typa, była by siara. XJS dla mnie to jest wysoka półka, to jest Samochód, a nie jakiś wózek na zakupy, więc dobrze wiedzieć że to jest zgodne. Tapicerka też wzbudza podejrzenia, nie znalazłem nigdzie takiego wzoru, zawsze jest skóra, a ta w samochodzie łudząco przypomina hand-made lat dziewięćdziesiątych. Dlatego wzbudziła podejrzenia.

 Można na spokojnie? Można. Dzięki.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Maj 21, 2016, 19:09:42 pm
Tapicerkę tego typu można było spotkać z pewnością, nie była nadmiernie popularna ale gdzieś mam nawet foldery ze zdjęciami takiej wersji.

Zdecydowanie trudniej trafić XJ-S z manualem Getrag ;)
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 21, 2016, 20:11:40 pm
też miałem, pojechał do Czech,
pod warszatem stoi 4.0 s/c z getragiem i znakiem zapytania czy go zmieli czy nie i czy nasza koncepcja ze sterownikiem od xjr-a i pasowaniem pod getrag będzie działać :) powinna. :)
3.6 pierwszej serii na krótkim dolocie jest tylko z getragiem i to jest horror żeby to się chciało równo pracować :)
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Choina w Maj 21, 2016, 20:41:50 pm
Getrag wytrzymuje do 450-500KM. Dużo osób wsadza 290tkę zamiast fabrcznej do BMW Alpina i daje radę.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 21, 2016, 21:57:18 pm
Ale to jest 265 :) bo to stare 3,6
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Witek12345 w Maj 23, 2016, 13:57:39 pm
Auto zostało zakupione przez obecnego właściciela jako pojazd hobbystyczno kolekcjonerski,a nie do jeżdżenie, po zakupie wstawiony do garażu,okazjonalnie przepalany,raczej żadnych nakładów finansowych nie czyniono. Mechanicznie,tak jak w dniu zakupu,bez zastrzeżeń,natomiast blacharsko lakierniczo wychodzą grzechy przeszłości i upływ czasu. Maska,klapa bagażnika,nadkola z rdzą i to nie taką świeżą,strzelam,że dwu,trzy letnią.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KubaB w Maj 23, 2016, 15:04:26 pm
Witek a oglądałeś może to auto? Bo to ważne info o rdzy. Nie chce kupowac samochodu do malowania :-nie
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Wojtas w Maj 24, 2016, 21:59:43 pm
podobna sztuka zostala na aukcji sprzedana za 70 tys
szok
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Witek12345 w Maj 27, 2016, 14:03:56 pm
...ale tylko podobna.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: KRISS w Maj 28, 2016, 13:26:05 pm
nieźle go zapuścili :)
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Skiciu w Maj 28, 2016, 14:13:14 pm
Szkoda samochodu...
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Maj 28, 2016, 21:27:03 pm
Nie zapuścili, tylko wylazło to co było na korniki zamalowane kilka lat temu.
Tytuł: Odp: XJS 3.6 1989 r., Płońsk
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Maj 28, 2016, 23:13:07 pm
Brak zabezpieczenia anty