FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: eminem6305 w Maj 10, 2016, 01:13:44 am
-
Witam wszystkich ;) czy ktoś próbował montować turbo w silniku 3.0? Mój kolega jest mechanikiem i mówił ze mógłby podjąć się tego ; ) pytam czy można takie coś zrobić i czy dużo jest pracy? Czy trzeba będzie nowa skrzynie biegów?
-
Jak kolega się zna, to po co sie pytasz? Zaprowadź auto do niego i niech robi.
Jeżeli musisz pytać o to na forum, to znaczy że zna się jak świnia na gwiazdach i nie polecam powierzania bryki w takie ręce.
-
Po pierwsze pytam z własnej ciekawości bo może ktoś już robił takie coś. .po drugie jest bardzo dobrym mechanikiem tylko nigdy wcześniej nie robił takiego czegoś w tym konkretnym samochodzie
-
Kolego powiem Ci tak, interesowałem się tym tematem, bo chodziło mi po głowie ,,uturbienie" mojego byłego S-typa (silnik 3.0 V6). Wnioski - jest to bez sensu, ponieważ koszt przeprowadzenia takiej operacji żeby zrobić to profesjonalnie, a nie druciarstwo szacowany był na minimum ok. 15-20 tyś. zł., owszem można to zrobić za 7-10 tyś. ale to już kombinację zakrawające o druciarstwo... Problemem jest nie samo dołożenie Turbiny, ale żeby to miało sens to potrzebny jest wydajniejszy układ paliwowy, należy wzmocnić cały układ przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, półosie itd.), całkowicie nowy układ wydechowy projektowany specjalnie pod twoje auto... o wydajniejszym układzie hamulcowym nie wspominając... kolejny temat to jak nasz silnik zniesie dodatkowe obciążenia (czy np. tłoki ,,nie wyjdą bokiem"), więc wzmocnienie jego poszczególnych elementów też będzie wymagana... jakichś gotowych zestawów tuningowych do tych aut / silników nie ma więc wszystko to indywidualna robota w prywatnych manufakturach, czasami na zasadzie prób i błędów oraz mega ilości roboczo godzin na zestrojenie tego wszystkiego ze sobą co by chciało jakiś czas pojeździć...
Podsumowując - lepiej sprzedać auto, dołożyć tą kasę i kupić po prostu mocniejszą wersję...
-
Powiem tak.
- dwumas inny lub jednomas w tym sprzęgło mocniejsze , jeśli automat to zapomnij
- inny kolektor wydechowy i dolotowy
- oprogramowanie silnikia zewnętrzne np EMU
- zmiana całości wydechu
To sa te główne. Dojdzie jesxze dziesiątki rzeczy. Koszt pi razy drzwi 15 tys zł. Nie zapominaj ze to Vałka więc jeśli już to trzeba by dwie małe dmuchawki wstawic bo inaczej raczej nie będzie to jeździć albo będą problemy. Piszę tak bo nie widzę tam bardzo mozliwosci wstawienia jednej turbiny pomiędzy glowice co było by najlepsze.
Także odpuść. Kolega mechanik nie bardzo wie o czym gadał chyba
-
Dzieki za pomoc zostawię tak jak jest bo za duży koszt tego wszystkiego; ) a można jakoś podnieść trochę mocy nie ingerujac w silnik?
-
Dzieki za pomoc zostawię tak jak jest bo za duży koszt tego wszystkiego; ) a można jakoś podnieść trochę mocy nie ingerujac w silnik?
W przypadku jednostki wolnossącej to dalej brnięcie w koszty z mizernym albo żadnym efektem...
-
Dzieki za pomoc zostawię tak jak jest bo za duży koszt tego wszystkiego; ) a można jakoś podnieść trochę mocy nie ingerujac w silnik?
Najtaniej będzie przeskalować licznik :)
-
Choina obawiam się, że eminem6305 nie o to chodziło ;-)
-
Samopoczucie będzie lepsze.
-
Dzieki za pomoc zostawię tak jak jest bo za duży koszt tego wszystkiego; ) a można jakoś podnieść trochę mocy nie ingerujac w silnik?
Najtaniej będzie przeskalować licznik :)
Bardzo dobre ! Grunt że poczucie humoru w narodzie nie ginie !
-
Hahaha najważniejsze to odprężyć silnik bo go turbo rezerwie na strzępy. Trochę chory pomysł
-
polecam chiptuning http://allegro.pl/chiptuning-jaguar-x-type-3-0-v6-231km-chip-i5110638581.html
kolega mechanik oblatany to jak założycie "cheap" tuning to ze 300 kuni spoko wyda
;)))
-
a do tego firmowa okładka na dowód rejestracyjny GRATIS !! Nic tylko brać ;)
-
Strach taki śmieć za 120zł włożyć do fury :)
Ciekawe po ilu KM widać skutki uboczne :-hehe