FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: koczis w Maj 01, 2016, 23:47:21 pm
-
Witam,
wczoraj podczas jazdy w korku (jazda 30 metrów, postój i tak dalej), po około 40 minutach jazdy, już praktycznie jak z tego korka wyjechałem, w centrum komunikatów wyświetlił się pomarańczowy komunikat o przekroczonej temperaturze silnika. Zjechałem na bok bo była akurat zatoczka, komunikat zniknął w niecałe pół minuty. Sprawdziłem poziom płynu, wentylator pracował. Pojechałem dalej już bez korków, komunikat się nie pojawił więcej. Czy to normalne? co mam sprawdzić?
Pozdrawiam
-
nagrzej jeszcze raz i sprawdź co się stanie może termostat się zaciął i nie otwarł obiegu na chłodnice
-
Niczym stanąłem w korku to przejechałem jakieś 60 km, wiec silnik raczej był rozgrzany.
-
był rozgrzany ale możne nie na tyle żeby termostat się otworzył dopiero w korku na postoju nagrzał się do temperatury otwarcia termostatu a że termostat się przyciął mechanicznie i nie otworzył obiegu na chłodnice to czujnik temperatury zasygnalizował przegrzanie często po okresie zimowym kiedy termostat przez dwa nawet trzy miesiące nie otwiera się a w dyszlu to norma to się przytnie . Nagrzej auto na postoju aż do włączenia wentylatorów i obserwuj temperaturę jak będzie ok to nie ma co panikować Albo wymień termostat tak proforma
-
Ok, bardzo dziękuje za radę, tak zrobię. Szkoda ze nie ma tradycyjnego wskaźnika temperatury, nie ukrywam ze mi tego brakuje.
-
Żeby nie zakładać wątku nowego, mam pytanie czy z waszych silników tez taki żar bije, nawet jak jest silnik na postoju "P", to przy takiej aurze załącza sie szybko wentylator i cały czas pracuje?
Pozdrawiam:)
-
Zależy co znaczy szybko. Wentylator na postoju załącza sie po otwarciu (pełnym) termostatu.
-
wentylator chodzi bo mam klime cały czas załączoną a żar jest niemiłosierny już po 15 min pracy silnika
-
Witam ponownie,
problem rozwiązany, okazało się że nie było wystarczającego przepływu powietrza przez chłodnice. Taka warstwa brudu tam była że się przeraziłem. Polecam sprawdzić układ chłodzenia :)
pozdrawiam
-
Witam,
Chciałem podnieść temat.
Pojawiał mi się komunikat "engine temperature high" po staniu w korkach, ale po wyjechaniu z korków komunikat się wyłączał, dlatego trochę to zaniedbałem. Niestety doprowadziłem do sytuacji w której pojawił mi się nawet komunikat "Engine overheat", natychmiast zaprowadziłem Jaga do swojego znachora. Znachor okazało się że musiał nauczyć się naprawy tego problemu, padło na termostat. Otrzymałem informację że są termostaty górny i dolny, że dolnego nie może dostać i że wymieni górny i zobaczymy co się dzieje.
Po odbiorze dalej wyskakuje komunikat "engine temperature....". Nie ukrywam że koszt mały nie był, dlatego chcę wrócić do znachora żeby poprawił naprawę.
Chciałbym was prosić o sugestie dla mojego znachora co ma sprawdzić?
PS. Chłodnice uruchamiały się tak samo przed jak i po naprawie i warczały jeszcze kilka momentów po gaszeniu samochodu. Na trasie problem nie występował. Najgorzej było jak włączyć klimatyzację i stać w korku. Pewnie to nie ma powiązania, ale pojawia się też jasny dym pod maską.
-
Witam.
Nie chce zakładać nowego wątku, ale potrzebuje pomocy. Pacjent z roku 2009, silnik 2.7.
Dziś w jeździe miejskiej, stojąc na światłach zapaliła mi się komunikat o wysokiej temperaturze silnika.
Zjechałem na bok, otworzyłem maskę i okazuje się, że wentylatory nie działają.
Nie wiem czy to ma jakiś zwiazek, ale od kilku dni kilku dni, zauważyłem, że klima mi słabo działa.
Od czego zacząć sprawdzenie , jeśli chodzi o wentylatory.
Jest jakiś czujnik, jeśli tak, to w którym miejscu? Jak się dobrać i czy da się sprawdzić termostat, przed zamówieniem i wymianą na nowy?
-
Najlepiej podłączyć pod obd2 jakiś skaner za 50 zł typu elm327 i jakąś aplikacją podglądać temperatury. Niewiem jak w 2.7 ale w 3.0 są 2 czujniki i jeden z nich to właśnie na wylocie z termostatu. Jak podczas jazdy autostradowej temperatura jest w porządku to bym termostat, pompę wody, chłodnicę zostawił bym w spokoju. A wentylator to jak wszystko co na prąd, trzeba przejrzeć bezpieczniki, przekaźniki, kable. Bez serwisówki i schematów to gdybanie. Najszybciej to podać 12v na dwa duże piny przy wiatraku i patrzyć czy wystartuje
-
Witam.
W komputerze żadnych błędów.
Bezpieczniki i przekazniki sprawdzone. Okazuje się, że padł moduł na wentylatorze
Miko wszystko dziękuję za podpowiedź.