FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: mardan-x-type w Kwiecień 21, 2016, 12:53:18 pm
-
Witam.
na poczatek. chcialbym sie przywitac.
od niedawna jestem wlascicielem x type
silnik 2.1 v6 o przebiegu 92 ty smil.
kupilem z problemem misfire.
okazalo sie ze woda stala w miejscu gdzie sa cewki zaplonowe. cewki i swiece oczywiscie wymienilem i kotek ozyl.
niestety pokazal sie check engine i blad p0420
silnik chodzi idealnie rowno itp. po wykasowaniu bledu nie ma zasady kiedy wroci. raz po 20 milach raz po 200
w opisie problemu znalazlem
power auxiliary emission controls bank1
engine running at sdeady highway conditions for 5 minute in close loop, then pcm detected that the rear ho2s swith rate was too high
teraz pytanie, co robic?
-
Hmm traktuj go dobrym paliwem, wlej jakis cataclean. Jesli nie pomoże, to masz do wyboru:
1.tzw emulator sondy lambda czyli w praktyce tulejke do wkrecenie razem z sondą (polecana opcja bo najtansza)
2.wymiane sondy lambda - niekoniecznie pomoże, ale nie mozna wykluczyc ze to problem sondy. TYLKO DENSO ZALECANE!
3.wymiane katalizatora. Cena nowego jest wzięta z groty nestle , zamienników brak - zostaje uzywany
Powodzenia!
PS. auto musialo dlugo jezdzic z przerwami w zapłonie. Niespalone paliwo idzie w wydech i dopala się w katalizatorze - stad problemy
-
wita. dziekuje za odpowiedz.
dolalem do paliwa srodek o nazwie k44
zobaczymy co wyjdzie po wyjezdzeniu zbiornika.
mam nadzieje ze mu przejdzie, jak nie bede nadal kombinowal
-
Witam serdecznie forumowiczów. Moje pierwsze słowa tu na forum.
Przegrzebałem angielskojęzyczne tematy i P0420 to mniej więcej jak "niewydolność katalizatora".
Czyli zbyt dużo 02 w spalinach. Dotyczy to 2,1 V6 2,5 V6 i 3,0v6
Mogą się złożyc na niego różne czynniki:
1. Fałszywe powietrze w kolektorze ssącym (zbyt uboga mieszanka i dużo 02 w spalinach).
2. Uszkodzony wtryskiwacz ( ale wtedy dymi)
3. Cewki zapłonowe (nierówno chodzi|)
4. Świece zapłonowe.
5. Uszkodzony sam katalizator.
Ja osobiście w moim 2,5V6 4x4 zacząłem od punktu 1. i znalazłem lewe powietrze
na przepustnicach zmiennej fazy dolotu (C2S42607). Syczało aż miło na jałowym.
Tam jest taki o-ring o numerze C2S40669. w praktyce to oring fi60x3,5 - 2 sztuki.
Wymieniłem obydwa i częściowo pomogło- silnik idealnie równo chodzi. Polecam też zaglądnąć do rurki
od odmy do kolektora ssąceg- czesto się przeciera. Tłumaczy to też dlaczego koledze mardan-x-type
po wymianie oleju pojawił się problem. Stary olej ma większą skłonność do wydzielania oparów, które
smarując PRZEPUSTNICE również zatykają nieszczelności. Niektórym anglojęzycznym forumowiczom
zapach oleju pojawiał się w kabinie po ostrym dodaniu gazu ( pęknięcie rurki odmy lub wspomniane oringi)
(https://www.terrysjag.com/mm5/graphics/00000002/X-Type-Inlet-Manifold-Upper-2-Litre-V6.jpg)
(http://www.jagbits.com/mm5/graphics/00000001/c2s42607.jpg)
Przy wymianie świec należy pamiętać o sprawdzeniu cewek ale i przewodów (w 2,5 V6 są zbyt blisko głowicy
i izolacja ulega uszkodzeniu).
Ale moim zdaniem najważniejsze przy wymianie świec jest podniesienie kolektora i wymianie uszczelek <XR843536>
Chyba największe prawdopodobieństwo pojawienia się lewego powietrza.
(https://i.ebayimg.com/images/g/7~AAAMXQVERSudi-/s-l300.jpg)
(http://i.ebayimg.com/images/g/Fp0AAOSwPhdVUfGt/s-l300.jpg)
Natomiast w moim kociaku problem się pogłębia do tego stopnia , że kotek przestaje mruczeć i ryczeć.
Dzieje się to sporadycznie ale wyraźnie. Prawdopodobnie przytkany wydech i pewnie dojdę do punktu numer 5.
Proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam