FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: filip90 w Kwiecień 18, 2016, 11:45:03 am
-
witam. mam problem tego typu zakupilem nowe opony letnie komplet na wszystkie kola a auto zaczel mi sciagac na prawo... zbieżność jest ok żadny zacisk hamulca nie sprawia kłopotu, kola dobrze wyważone, luzów na wahaczach niema
miał ktoś podobny problem? na zimowych auto szlo jak igla kolegi 17" miałem założone tez bez żadnych problemów
-
A jakie te koła? Nalewki, chińczyk, markowe?
-
unirayal RainExpert 3
-
Zamień tył z przodem zwróć uwagę na to czy opony poprawnie są zamontowane kierunek opony czy w dobra strone
-
byly zamieniane no i sa poprawnie założone
-
Skoro na innych kołach jest ok to logiczne jest, co jest problemem.
Obstawiam na błędne wyważenie kół. Jedź do innego gumiarza i sprawdź koła na innej maszynie (większość zakładów nie ma pojęcia co to kalibracja wyważarki).
Mam takie same 2 takie oponki od 3 lat na tyle + 2 RainSport3 na przodzie od roku i bardzo sobie chwalę.
-
dzieki zrobie tak jak mowisz i dam znac czy sie udalo
ale gdyby były źle wyważone to by biły opony a tu tylko ściąga
-
Jednak sprawdził bym u innego gumiarza - bicie może być wyczuwalne dopiero przy dużych prędkościach.
Jak dla mnie skoro na innych kolach jest ok to nie ma bata.
Zawsze zmożesz założyć koła zimowe na próbę czy na pewno na nich nie będzie ściągał.
U mnie po wymianie kół (samochód na windzie) i po opuszczeniu zaczęły skrzypieć mi tuleje wahacza poprzecznego dolnego tył (wcześniej absolutnie nie skrzypiały).
Sprawdź (nie robię sobie jaj) ciśnienie w oponach dobrym manometrem czy masz identyczne.
+ ze spraw archiwum X (no, ale to powinno wyjść na zbieżności), nakrętki od szpilek są wyrobione u nasady (zawsze możesz zamienić nakrętki z jednej strony na drugą i zobaczyć).
Przyczyny siągania chyba wszystkie jakie przychodzą mi do głowy:
- różnica ciśnienia
- niewyważone kola
- zbieżność
- kola/opony - uszkodzone
- tarcze – tylnych nie będzie czuć przy hamowaniu zbytnio jak są krzywe
- luzy w układzie kierownicy
- samochód miał zajebistego dzwona i już się z tym nic nie zrobi
-
Jeżeli na kołach zimowych było dobrze, to raczej felgi krzywe lub źle założone opony (kierunek).
-
Panowie ale co moze miec do zciągania krzywa felga albo zle wyważone koło,bedzie biło a nie zciągało,cudów nie ma,albo cisnienie,albo coś z zawieszeniem albo geometria zła,zimówki co miałeś na przodzie mają równomiernie zużyty bieżnik?moze na zciętycg oponach ktoś ustawił geometrie a teraz na równych oponach zciąga...
-
no jasne, że najbardziej przychodzi na mysl geometria, ale jeżeli na zimówkach jedzie dobrze i na drugich kołach od kolegi tak samo i przyjmuję, że zostało to na oko sprawdzone jak wygląda bieżnik (czy nie ściachany itp) tzn., że przyczyna musi być inna. Może to wina ciśnienia po jednej stronie. Ja w swoim Jagu mam przód nabity więcej niż tył i przy mylnym montażu po zimie zamiast parami przód-tył gdyby założyć prawa-lewa to mogłoby się tak stać. Ale kolega pisał, że nówki sztuki kupił, świeżo zakładał i wyważał...
Może jeszcze trzeba sprawdzić czy w przypadku gdy są to felgi niejaguarowskie mają pierścienie centrujące założone (ale to też w sumie raczej dawałoby bicie, a nie ściąganie).
Sam juz nie wiem. Blokujące się hamulce też by wyjaśniały sprawę, ale przecież twierdzi, że nic takiego nie ma miejsca... Poza tym objawy byłyby na wszystkich kołach (zimowych, letnich i kolegi), a nie tylko na jednym typie.
-
Pierścienia z zimówek nie zdjąłeś, zkleszczył się na piaście pod letnią felgą, inny odstaw i niesie go w bok.
-
Jakby pierścienie zostały na piastach, to autem by się nie dało jechać. Nie jesteś w stanie tak dokładnie sprasować pierścieni przy dokręcaniu kół, żeby nie było bicia. Jeśli to jest od opon, to spróbuj przełożyć koła z prawej na lewą i powinno ściągać w drugą stronę. Pracowałem przez jakiś czas z oponami i zdarzało się, że nowe opony tak się zachowywały, ale zawsze po zmianie stron auto ściągało w druga stronę. Możliwe też, że jest coś nie tak ze zbieżnością albo geometrią, a na letnich jest to bardziej odczuwalne przez np. inne ET albo szerokość opon.
-
sprawdź napisy na oponach, czy na zewnątrz jest outside, wielu mechaników źle zakłada te oponki. Powinny być założone tak jak tu:
http://www.uniroyal-tyres.com/www/linkableblob/uniroyal_reifen_de_de/9401812/onlineData/asymmetry_1_uv-onlineData.jpg (http://www.uniroyal-tyres.com/www/linkableblob/uniroyal_reifen_de_de/9401812/onlineData/asymmetry_1_uv-onlineData.jpg)
-
Z ciekawości sprawdziłem sobie jak wyglądają te opony i...
...takich opon nie ma w żadnym zalecanym rozmiarze do X-Type. 16", 17" ani 18" nie ma żadnych opon w rozmiarze, które są zalecane do X-Type, więc jeżeli to wybór wulkanizatora, to wcale się nie zdziwię, żeby takie samo pojęcie miał odnośnie poprawnego montażu wynikającego z zalecanej kierunkowości opon.
http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_samochod_pl_pl/themes/summertires_pl/rainexpert/rainexpert_3.html (http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_samochod_pl_pl/themes/summertires_pl/rainexpert/rainexpert_3.html)
-
zgadza się rozmiary dla X-typa sa ale Rainsport a nie Rainexpert, ja ostatnio założyłem:
Uniroyal Rainsport 3 225/45R17 91 Y FR