FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: MP_JIMMY w Kwiecień 16, 2016, 09:51:43 am
-
Dzien dobry. Czy ktos wie, gdzi znajduje sie dolot powietrza do zbiornikow paliwa?
Czy odpowietrzanie ukladu paliwowego w III serii konczy, jak to zwykle bywa, w kolektorze dolotowym? Czy po drodze jest jakis elektrozawor i gdzie go szukac?
Czy ktos ma jakiej rysunki, schematy ukladu doprowadzania powietrza do zbiornikow i odpowietrzania ukladu?
Mam wymienione wszystkie zawory w tylnej czesci samochodu. Boczne przy zbiornikach, odpowiadajace za przelaczanie zbiornikow i trojdrozny w bagazniku.
Po zatankowaniu prawego baku i jezdzeniu na nim, uklad sie nie odpowietrza i wytwarza sie takie podcisnienie, ze az dlawi silnik. Krotko mowiac nie uzupelnia sie powietrze w zbiorniku wraz z ubytkiem paliwa.
Nie wiem gdzie szukac prawdopodobnie zapchanego albo zagietego dolotu powietrza. A moze gdzie indziej jest pies pogrzebany.
Druga sprawa to smierdzi w samochodzie paliwem ale zakladam, ze wlasnie przez ten klopot z powietrzem.
Dzieki.
-
Witam. Dołączam się do pytania. Ja mam co prawda XJ6 4,2 ale jeśli chodzi to odpowietrzanie to mam ten sam problem. Mianowicie w prawym zbiorniku jest okej, wszystko ładnie śmiga. Lewy koszmar. Po przejechaniu paru kilometrów czy dłuższym postoju na słońcu aż zasysa powietrze przy otwieraniu. Czyściłem odpowietrznik dwa razy
(taka mała dziurka przy zawiasie klapki wlewu paliwa, jest położony dalej wężyk ale nie wiem gdzie się kończy) i nic. Gdzieś czytałem o elektrozaworze, ale co z nim dokładnie nie pamiętam
-
No to mamy ten sam objaw, bo wlasnie do mnie dotarlo, ze klopot mam na lewym zbiorniku a nie prawym. Na prawym jest ok. Zastanawiam sie, czy nie trzeba dobrac sie do tylnych slupkow. Z tego co wiem sa w nich jakies elementy ukladu paliwowego. Moze to filtry weglowe? Zdejme tapicerke i sprawdze droznosc wszystkich rurek, ktore tam znajde.
-
Za oparciem tylnej kanapy jest "stado" rurek ale od czego one sa to pojecia nie mam.
-
koledzy w bagażniku pod tylną szybą na obydwu krańcach podszybia wychodzą po dwie rurki na które są założone gumowe przewody odpowietrzenia zbiorników,trzeba je zdjąć i przedmuchać mam nadzieje że to pomoże,pozdrawiam
-
Dzieki Jagus123. Sprawdze jeszcze raz droznosc wszystkich przewodow z bagaznika, chociaz juz raz to robilem i nic nie znalazlem. A moze wiesz jaka jest cala droga tego gumowego przewodu, ktory zalozony jest na krociec od wlewu paliwa? Czy pod samochodem nie ma jeszcze jakiegos zaworu?
-
Ten przewód od wlewu paliwa wchodzi do tylnego słupka tam jest zakończony czymś w rodzaju odpowietrznika (nierozbieralnego) i wraca do zbiornika na wysokości zawiasu bagażnika.W zbiorniku jest jeszcze rurka przelewowa jej koniec wychodzi przy przedniej zewnętrznej ścianie bagażnika widoczny od spodu pod samochodem taka stalowa rurka fi 6 mm.Czy dobrze masz dobrane i zamontowane zawory od przełanczania baków bo wyglądają tak samo a działają odwrotnie jest prawy i lewy.
-
Witaj Jagus123. Tak wiem, ze zawory sa rozne na obie strony. One sa ok. Bede z tym walczyl w weekend i dam znac, co bylo.
-
No to kolejna usterka wyeliminowana. Pod samochodem znalazlem jeszcze plastikowy zawor, ktory odpowiada za pobieranie powietrza a takze odprowadzanie jego nadmiaru w ukladzie paliwowym. Byl zaciety i dzialal tylko w jedna strone - pobieral powietrze, ale nie dzialal w druga, czyli nie upuszczal. Kwestia odpowietrzania zalatwiona:) Paliwem w samochodzie nie smiedzi. Prawy bak calkowicie sprawny. Ostatnia prosta to wyeliminowanie przelewania paliwa z lewego zbiornika do prawego.
-
Witam, napisz gdzie znalazłeś ten zacięty plastikowy zawór. Ja znalazłem taki na środku samochodu w tylnej części (jak by patrzeć od bagażnika to gdzieś za tylną ścianą wnęki na koło zapasowe), wychodził z niego wężyk połączony z rurką i dalej system otwarty na zewnątrz. Czy to o ten zawór chodzi? Proszę o pomoc.
jagdds - Sławek (mój samochód to też seria 3, DDS 1991 wyprodukowany na rynek niemiecki).
-
Tak to ten zawor.
-
Zdemontowała go? Przewierciłeś przez środek? Szukałem podobnego zaworu i znalazłem jedynie zawór podciśnieniowy do serwa w Oplu ale przyłącza fi8.
-
Calkowicie go wymontowalem.
Zadaniem tego zaworu jest utrzymywanie w ukladzie lekkiego podcisnienia. Krotko mowiac w ten zaworek powinno sie dac bez oporu dmuchac i z lekkim oporem zasysac przez niego powietrze.
Sprawdz jeszcze:
1) czy przelacznik na desce rozdzielczej utrzymuje paliwo w kazdym zbiorniku, czy przelewa sie ze zbiornika do zbiornika. Jezeli przelewa to znaczy, ze nie trzyma ktorys zawor. Dwa masz przy zbiornikach. Dostaniesz sie do nich demontujac oslony w zakolach tylnych kol. Zobacz tez w jakiej kondycji jest sam przelacznik zbiornikow na desce. Moze nie kontaktowac, miec poprzepalane styki itp. Wtedy moze robic sie delikatne zwarcie i zawory beda szalec.
2) sprawdz pozostale zawory w bagazniku - przy kole zapasowym sa dwa - jeden trojdrozny nad pompa paliwa i drugi w miejscu, w ktorym przewod paliwowy przechodzi przez przegrode bagaznika do podwozia.
3) sprawdz szczelnosc wezykow przy wlewach paliwa.
4) zdemontuj tylna polke i zobacz co sie pod nia dzieje. Pod nia tez sa przewody od separatora par paliwa, ktore z racji wilgoci z tylnego podszybia tez moga byc w kiepskiej kondycji.
5) sprawdz, czy nie smierdzi paliwem z racji sparcialych przewodow gumowych listwy wtryskiwaczy.
6) sprawdz regulator cisnienia paliwa - moze byc nieszczelny albo niesprawny.
7) zobacz w jakiej kondycji sa zbiorniki paliwa - lubia korodowac i w dolnych i gornych czesciach.
8 sprawdz kondycje przewodow paliwowych - zwlasza pod tylnymi tlumikami.
Kolejnosc prac dowolna ale oczywiscie zacznij od najprostszych. W razie czego dzwon.
Powodzenia.
-
Dzięki za szczegółowy opis. Walczę dalej. Zdemontowałem ten zawór. Wymieniłem węże do we wnęce koła. Udrożniłem przewodziki we wlewach. No cóż na razie bez efektu. Ale być może mam wykładziny bagażnika przesycone tym zapachem i tu jest problem. Co do zbiorników, to nie mogę wcisnąć do środka osłon w panelu dolnym by dostać się do zaworu zbiornika. A śruby zapieczone. Może zimą zabiorę się za zbiorniki.
Pozdrawiam jagdds
-
Czas zrobił swoje. Myślę, że najbardziej pomogło zdjęcie zaworu regulującego podciśnienie w układzie odpowietrzania układu paliwowego. Zawór CAC3101 wymontowałem i zastąpiłem rurką z redukcją. Oryginał jest niedostępny, zamienników również brak. Znalazłem zawór o podobnym działaniu do serwa hamulca i odpowietrzania układu paliwowego w Oplu (564611 OPEL - GM), jednak większe przyłączenia. Odpuściłem temat, myślę że ten zawór niej jest konieczny. Dodatkowo po pozbyć się zapachu użyłem 1. pochłaniacz zapachów do lodówki który włożyłem do kabiny, 2. kupiłem pochłaniacz brzydkich zapachów w płynie z aplikatorem w sprayu i wypsikałem bagażnik i wnętrze, 3. zastosowałem środek domowy - kupiłem kawę w ziarnach w hermetycznie zapakowanym opakowaniu i rozhermetyzowałem ją wykonując wiele małych otworów, pochłania to zapach dając jednocześnie łagodny aromat kawy (ja lubię taki aromat).
Problem nieprzyjemnego zapachu oparów paliwa w bagażniku i niewielki we wnętrzu został rozwiązany.
Pozdrawiam jagdds, Sławek
-
Bardzo sie ciesze.
Pozdrawiam, Maciek