FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adams w Kwiecień 18, 2009, 08:13:28 am
-
Witam po dluszej przerwie!
I niestety musze zaczac od problemow jakie mam z silnikiem V12
Wtrysk jest i iskra jest pewnie pozostaje tylko sprawdzenie kompresji? Pewnie przez to wiecej pali bo dochodze juz w cyklu miejskim do 28 litrow. Co prawda mam wrazenie ze jak jade to chodzi na wszystkich, ale pewnie trudno wyczuc w czasie jazdy ze nie pracuje na jednym garze.
pozdrowienia adams
-
sprawdź ciśnienie paliwa ,kompresje, jak i posluchaj wtryskiwaczy czy stukają(dlugi srubokret dotykasz wtryskiwacza i drugi koniec do ucha) ale moze byc wtryskiwacz zapchany.
-
Witam!
Dzeki za odpowiedz!
Wtrysk jest, podnioslem cala listwe paliwowa z wtryskiwaczami. Tryskaja Ok. Zostaje kompresja. Przy okazji mam pytanko o ssannie u mnie nie raguje na regulacje wolnych obrotow. Sruba jest wkrecona na maxa jak ja luzuje nie ma zadnej reakcji na obroty silnika. Obroty mam prawidlowe 750. Moz byc tak ze zawor nie domyka do konca i dlatego brak regulacji na wolnych obrotach.
pozdrowienia adams
-
Witam!
Tak wyglada swieca ma tym cylindrze. troche za biala i te biale kropki na gwincie, moze to prscien olejowy dal ciala. Jak zobaczylem ze tlok jest wysoko to wlozylem sonde, zwykly patyk, szok czarna gesta mazia olejowa na denku tloka(mysle ze dotykalem denaka tloka chyba ze ta komora spalania jest inna)
poz adams
-
Zapomiale o swiecy
-
Przyglądam się świecy i wygląda na suchą.
Jeżeli była by mokra ( zaolejona ) to wskazywało by to na uszkodzony pierścień.
Elektroda boczna jest lekko biaława ale stożek izolatora elektrody środkowej jest czarny.
Albo wtryskiwacz leje i mieszanka jest tak bogata że zapłon jest utrudniony, albo ciśnienie sprężania na tym cylindrze jest niskie co także utrudnia lub uniemożliwia zapłon, albo po prostu świeca ma przebicie i zapala mieszankę tylko co któryś suw, przez co świeca nie osiągnie właściwej temperatury i nie może dojść do samooczyszczenia.
Na początek wymienił bym świecę, to najprostsze, potem sprawdził cienienie sprężania.
Nie sugerował bym się iskrą na świecy. Widziałem wiele przypadków kiedy iskra była a nie było zapłonu. Po wymianie świecy na inną problem zniknął.
-
Wielkie dzeki !
Pociszyles mnie ze to nie perscienie. Swieca byla sucha. Tez mam wrazenie ze mieszanka jest za bogata, czyli za duzo wtrysku. Wspominalem o ssaniu ,moze zawor nie domyka sie do konca i caly czas jezdze na"letkim" ssaniu, tak przy okazji chcialem odlaczyc jeden wtryskiwacz i zamienic pozycjami, ale widze ze t nie takie proste. Pierscienie ktore sie kreca na okolo nie pozwalaja zdjac przewodu paliwowego. Jaki jest sposob na odlaczenie wtrskiwaczy od listwy paliwowej? Dzisiej po dlugiej rozmowie z kolega Andrzejem-forumowiczem nie moglem sie oprzec w sprawdzeniu aparatu zplonowego i regulatora podcisnieniowego, dziala chociaz podcisnienie w tym malym przewodziku musi byc duze zeby pokonac opor sprezyny regulatora.Stwierdzilismy tyz ze ktorys zawor lub ktores zawory klepia. Sprawdzilem przy okazji ten cylinder ktory nie chodzi?ustawilem tlok 4B w gornym martwym punkcie i z kompresora dowalilem powietrza. Trzymaja zawory i pierscienie. Pozostaje wymiana-zamiana wtryskiwacza i ewentualne sprawdzenie wiazki do wtryskow, chociaz mysle ze ona jest dobra. Pewnie jeszcze nowe przewody wysokiego napiecia.
pozdrowienia adams
-
Hi
Wlasnie szukam jak to nazywasz przeplywki.
Pali b.doze bez zadnego dymu. Ta maz tylko na tym garze , no bo jak nie spala to i troche breja sie robi.
Czuje ze bez specjalisty sie nie obejdzie!
poz adams
-
żaden V12 nie mial sekwencji na wtryskiwaczach (oczywiście prócz XJRS regulowany przez Zytek)
V12 nie ma przepływomierza . Czujnik Vac jest w sterowniku(ECU) (nie do wymiany trzeba wymienic sterownik-ECU wtryskiwaczy.)
-
A jak sprawdziłes kompresję kompresorem bo mnie to troszkę zastanawia ?;)
-
Hi
Chodzilo mi o wtryskiwacz, myslalem ze przeplywka nazywasz wtryskiwacz. Sorki za male zamieszanie. Tak jak pisze kolega jarek w V12 nie ma przeplywomierza. Jest taki dinks na filtrze powietrza banku-cylindrow B ale ten miezy chyba przeplyw powietrza.
Jezeli chodzi o kompresje to faktycznie moze to nie jest zbyt dokladne badanie ale wydaje sie w miare wiarygodne. Czwarty cylinder banku B w pracy, czyli gorny martwy punkt i kopmpresorem z gumowa konowka do cylindra, przy trzech atmosferach wywala gumke uszczelniajaca to wydaje mi sie ze musi trzymac gura i dolem. Swieca tez wyglada w miare Ok za kazdym razem po wyjeciu jest sucha.
poz adams
-
Jest taki dinks na filtrze powietrza banku-cylindrow B ale ten miezy chyba przeplyw powietrza.
ten dinks to mierzy temperaturę powietrza wchodzącego do kolektora
-
Hi!
Dzeki za informacje. Warto to wiedziec. Jaki to ma wplyw na prace silnika, tak przy okazji. Pod maska V12 jest zawsze goraca, czasami mam wrazenie ze za bardzo. Tem silnika oscyluje w granicach 90 stopni, ale w korkach potrafi sie troche pdniesc! Przy okazji zapytam o kont wyprzezenia zaplonu, moze ktos wie?
poz adams
-
18st przy 3000tys i odlączonym podciśnieniu
-
Hi!
A na wolnych obrotach ile?. Jaka jest procedura ustawianaia zaplonu? Dzeki za odpowiedzi.
poz adams
-
Na wolnych obrotach, a w zasadzie statycznie od 4 do 10st w zależności do modelu, ale to jest tylko wartośc orientacyjna żeby uruchomić silnik. Zaś co do kompresji to 3 atm z kompresora to żaden pomiar w końcu ciśnienie sprężania w jagu musi być o ile mi wiadomo minimum 9,3 atm więc taki pomiar można sobie odpuścić ;)
na Twoim miejscu bym sprawdził pożądnie kompresję i zrobił coś z tymi zaworami a potem cudował z wtryskami itd
pozdr
-
Hi
Dzeki i tak zrobie. To co ja badam to jest chalupnictwo i nic nie wnosi nowego. Sprawdze jeszcze wieczorem jak jest z iskra czy gdzies nie lata po przewodach. Jezeli nie to wyjmuje swiece i sprawdzam kompresje na wszystkich. Slyszalem dzisiej ze procedura ustawiania zaplonu jest troche skomplikowana i raczej dynamiczna a nie statyczna tak jak piszesz. Wtryskiwacze mam na zapas, dostale od sypatycznych mechanikow z Piastowa, chlopaki stawiaja na swece, przewody i aparat zaplonowy. Jak dam rade to odpale go w ciemnej uliczce i popatrze na kabelki.
pozdrowienia adams
-
Chciałeś kąt na wolnych obrotach to Ci podałem a własiwy kąt wysłałem Ci wcześniej
18st przy 3000tys i odlączonym podciśnieniu
pozdr
-
Hi
Oczywiscie ze powaznie podchdze, tyle ze jest to moj drugi samochod i nie jezdze nim na codzien. Elektryk wymienial swiece i kopulke o przewodach nic nie wspominal, bo wygladaja jak przyzwoicie nawet bardzo dobrze.
Sorki ze przynudzam o zaplonie ale nadal tak do konca niewiem jak sie ustawia i z tad moje pytanie jaki kont na wolnych obrotach. kiedys jak pamietam zaplon ustawialo sie na wolnych obrotach!
pozdrowienia adams
-
Witam!
Wymienilem wkoncu wtryskiwacz i bez zmian caly czas nie pali na 4B. Pozosto sprawdzic kompresje na wszystkich garach :( :( :(
poz adams
-
jak zawsze pisze podstawa sprawdzenia nie chodzącego dobrze silnika :
iskra (mozna uzyc srubokret)
paliwo cisnienie ( jesli chcesz zbudowac swoj miernik podaj model i rok w 90% bardzo latwy do zbudowania)
kompresja silnika (poszczegolnych cylindrow. potem sprawdzenie gubienia cisnienia oraz sprawdzenie balansu iskry)
przy Jaguarach z wtryskiwaczami warto posiadac diodowa lampke
http://www.amazon.com/OTC-7188-Bosch-Noid-Light/dp/B000P72CMW (http://www.amazon.com/OTC-7188-Bosch-Noid-Light/dp/B000P72CMW) mozn dostac na Ebay za $2.99
warto tez posiadac miernik cyfrowy czytający V prad staly i prad zmienny oraz czytajacy omy.
i miec 2 prawe a dla leworęcznych 2 lewe ręce oraz ....
-
Witam!
U mnie w zasadzie wszystkie te elementy dzialaja.
Chetnie zrobilbym ten czujnik cisnienia paliwa
Diode tez kupie do sprawdzania sygnalu na wtryskach
Miernik mam ale nie bardzo umnie nim sie poslugiwac
Balans iskry, co to jest?
Moj model to Dailmler Doublesix 1989
pozdr adams
-
najłatwiej zrobić miernik używajac stary przewód paliwowy z V12 (jak na zdjęciu ) dziala rowniez w xj40. w 12 do wszystkich ktore maja wtryskiwacze na węzach czyli do 1992.(ale po 1982)
co do balansu iskry potrzeba specjalny oscyloskop ktory po podlaczeniu do auta podczas uruchomionego silnika wylacza pojedynczo iskrę na każdym cylindrze i kalkuluje silnik na podstawie spadku obrotów podczas wylaczania iskry.
reperując auto trzeba robic (diagnozować)rzeczy najprościej (iskra paliwo ,wtrysk ekektryka ,kompresja sucha ,mokra (przy kompresji wymiana swiec na nowe) sprawdzenie kopulki rozdzielacza( naoliwienie oski pod palcem) itd.
-
Witam!
W tygodniu zmierze kompresje! Dzeki za obszerne info.
pozd adams