FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: kamill1 w Kwiecień 14, 2016, 14:20:04 pm
-
Witam wszystkich użytkowników.
Od całkiem niedawna jestem użytkownikiem S-type`a 2002r. 4.0+lpg.
Mam z nim jednak kilka problemów i przy okazji chciałbym zasięgnąć informacji.
Mechanikiem nie jestem, więc w tematach nie siedzę proszę więc o pełne odpowiedzi.
1. Świeci mi check engine i szarpie silnik przy przyśpieszaniu. Na kompie pokazało wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Na pewno wymienić chcę komplet świec i zapewne też poszła cewka na 1 cylindrze.
- Jakie świece są zalecane do 4.0+lpg? Doczytałem się, że w grę wchodzi DENSO IRIDIUM POWER IK20 bądź DENSO TWIN TIP T20TT, ale oryginały były MOTOCRAFT AGSP-32F bądź coś o wdzięcznej nazwie C2A1535 (AJ84575). :) Gazownik zalecał oryginały bez kombinowania, jak to w końcu jest i co faktycznie powinienem kupić?
Zapytam jeszcze jedno (proszę się nie napieprzać :D) gdzie są świece? :-wstyd Podniosłem maskownice silnika. Świece wraz z cewkami są pod pokrywami po lewej i prawej stronie bloku? Jeżeli tak, to czy do wymiany potrzebował będę nowe uszczelki tych pokryw?
2. Jak wspomniałem do wymiany jest też zapewne cewka na 1 cylindrze. Ktoś wie który ma oznaczenie 1? Dobrze doczytałem na forum, że w tych silnikach jest 8 cewek, czyli po 1 na 1 gar? Są ponoć cewki 4 bądź 2 PIN, co mnie w ogóle nic nie mówi, o co w tym chodzi i jaka powinna być 4 czy 2 pin? Ostatecznie jaką cewkę najlepiej dobrać do 4.0 lpg?
Co do samego szarpania doczytałem się, że może to być wina rozrządu. Wymienię jednak póki co cewkę i komplet świec i zobaczę jak samochód się zachowuje.
Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi!
Pozdrawiam. :)
-
Świec masz 8 sztuk i cewek również.
Cewki sprawdź najlepiej sam. Wystarczy wypiąć wtyczkę i się dowiesz.
(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/Beznbsptytuu1_zpseefru5ux.jpg) (http://s1060.photobucket.com/user/ChoinaGaleria/media/aaaa/Beznbsptytuu1_zpseefru5ux.jpg.html)
Jeśli chodzi o cylindry to masz dwa cylindry 1, 1 w bank 1 i 1 w bank 2.
(http://i1060.photobucket.com/albums/t451/ChoinaGaleria/aaaa/Beznbsptytuu_zpskv71hzko.jpg) (http://s1060.photobucket.com/user/ChoinaGaleria/media/aaaa/Beznbsptytuu_zpskv71hzko.jpg.html)
-
Dzięki za schemat. :-super
Gdzie są świece też już wiem dzięki jednej osobie, zmylił mnie boski mechanik, który coś mi pierdzielił, że świece mogą być od spodu. Nie myliłem się jednak sądząc, że swiece z cewkami są właśnie w tzw. bankach. Prosto wyjaśnić tego mi tu jednak nikt wielce nie mógł. :- pojecia Trochę rozbierania będzie przez instalację gazową, ale da się zrobić.
-
Witam wszystkich.
Świece wymienione, cewka okazała się ok. Pojawił mi się problem z odpalaniem, okazało się, że nie dochodził prąd do pompy paliwa, zawiozłem do elektryka i auto pali ok, ale od wizyty u niego mam od razu przy każdym odpaleniu silnika kontrolke check engine i błąd P1451 Evap Vent Sys kontroli poziomu emisji spalin Zawór obwodu sterującego.
Orientuje się ktoś może czy błąd ten najczęściej stanowi o defekcie sondy lambda czy chodzi o zawór egr? Czy elektryk mógł coś namieszać, że do zaworu egr teraz nie dochodzi prąd i dlatego też od razu przy odpaleniu świeci check?
-
To nie od zaworu EGR a od systemu EVAP czyli odpowietrzanie zbiornika paliwa lub inaczej przepływ par paliwa ze zbiornika. Nie wiem co dokładnie elektronik robił czy coś przy pompie dłubał czy gdzie. Jeśli gdzieś tam to tam są przewody od zaworu który znajduje się na górze zbiornika paliwa
-
Ok, dzięki za sprostowanie.
Jak wygląda budowa systemu EVAP? Głównie chodzi mi o to, czy zawór o którym piszesz jest tylko jeden i znajduje się na górze zbiornika paliwa, czy jest też drugi zawór tego systemu pod maską?