FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Alan88s w Marzec 31, 2016, 15:00:04 pm
-
Przymierzam sie do zmiany autka poki co mam Mazde xedos9 ale teraz mam plan na Jaguara :) wiem że na pewno bedzie w V6 ale mam kłopot co wybrać czy s type czy x type? silnik 2,5 czy 3,0? Bardzo prosił bym o pomoc w wyborze :)
-
S typa i to z silnikiem 4.2 v8 pali tak samo ja te 2.5 i 3.0 poczytaj na forum dużo się tu o tym piszę sam szukałem przed lifta 3.0 a kupiłem po lifcie 4.2 i nie żałuję tej decyzji trafione w 10
-
Tak wiem ale autko będe użytkował na codzień dla tego raczej biore pod uwage te 2 silniki chodzi nie tylko o spalanie ale i ceny części itd, tylko nie wiem czy x czy s type i silnik 2,5 czy 3,0
-
ja bym do jazdy na co dzień chyba jaga nie kupował.Eksplotacja jest kosztowna, to jest jazda dla przyjemności, raczej nie z konieczności.
-
To już bez znaczenia bo czy iks czy eska używana na codzień da podobne koszta serwisu poza tylnym zawieszeniem w s typie drogie bardzo a pojemność silnika jest według mnie bez znaczenia pod względem spalania różnica litra benzyny na 100 km nie zauważalna wrażenia z jazdy 300 konnym jagiem bezcenne
-
Kupuj iksa, mniejszy za zewnątrz, a większy wewnątrz. Nie wiem ile chcesz wydać, ale jak patrzysz na koszty to celu w 2,1 v6 bez napędu 4x4
-
Miałem x'a 2,1 i przez 1,5 roku praktycznie minimalne wydatki,a co trzeba było zrobić to robiłem samemu - sprzedałem za ... 600 funciaków z przebiegiem 270 000 km więc trochę to auto, a odpalało pośmigało i byłem z niego bardzo zadowolony.
Jeśli nie zależy ci na wielkiej mocy i wciskaniu w siedzenie to kupuj 2,1 jeśli chcesz mieć Jaguara z kopem to bierz 3,0, ale musisz wiedzieć jaki jest stan napędów aby od razu nie wpaść w koszty.
-
Jaguara kupuj tylko po 2004r - zmienili blachy i nie rdzewieją.
-
Rocznik 04/05 chodz jak widzialem wcześniejsze kociaki i tak mniej niz merc czyrmerciniz bmw. Hmm jakos naj jestem za s type z 2.5 w ale czyralem ze czstczyzeal pada przy x typeczestosxproblemy z basax4 a silnik 3,0 nie wiele mniej ma mocy niz 2,5bapewiecejpali 2razy wiecej. Poza tym autko bedzie duzo jezdzilo pokonujac trasy 300/400km z domu do jednostki i spowrotem wiec chce jak naj wybrac
-
Alan czy możesz powyższą wypowiedź przetłumaczyć na polski?
-
Jak masz robić trasy 300 -400km to kupuj s-ke i to 4,2.To będziesz miał prawdziwą przyjemność powrotów do domu.
-
A wiec biore pod uwage tak na prawde 2 modele i 2 silniki wertujac internet i czytajac nie raz wypociny jakis fachowcow mam sprzeczne informacje, jesteście użytkownikami fanami marki stad zapytaniue konkretne co lepsze jaguar s type czy x type oraz silnik 2,5V6 czy 3,0V6 bo skrzynia na pewno będzie w automacie. Oraz na co zwrócic uwage przy zakupie.
sory wroc skrzynia na pewno bedzie manualna :P a chodzi mi o to zeby wygodnie dojerzac do pracy :)
-
Sytuacja jest nieco zagmatwana, zależy co jest priorytetem, łatwe wygodne dojazdy do pracy zapewnią obydwa, różnice są w napędzie, idąc za twoim tokiem myślenia chcesz zmienić, mając mazdę jakąś, największą różnicą będzie S-type. silnik wzdłuż i tylny stały napęd. Koszty z tego co widzę, to S-type jest wręcz pancerny w porównaniu do X, ale z tym że nie mogę się oficjalnie wypowiedzieć, ponieważ nie mam X, czytam tylko i widzę jakie problemy występują w jednych i drugich. Pewne jest że nie polecam diesli. A wybór między X i S z wytypowanymi silnikami, pozostaw dla siebie, który się bardziej podoba, lub twojej drugiej połowie, albo który będzie atrakcyjniejszy akurat w ofercie, bo reszta zależy tylko od stanu egzemplarza.
-
S`ka w zawiasie będzie droższa w utrzymaniu o połowę. Reszta te same koszty w zasadzie. Co do pancerności - ja w swojej przez 5 lat wymieniłem gumy drażków, końcówki i staby (ale samochód robi 5K rocznie).
Silnik, jaki komu odpowiada (Ska, XF diesel unikać i to bardzo).
Jędrzej diesle w X`ach są ok tyko od 2005r (wiem bo mam i bardzo żałuję ze nie było nic w 2.2 jak przez rok trzepałem całą PL w poszukiwaniach) - w Skach diesle odradzam tak samo :)
-
Chyba będzie s type a jak rozumieć że to pancerne auto?
-
Chodzi o slang, że trudne do popsucia, niezniszczalne.
-
Wiem ze x type jest na mondeo i jako ex wlasciela mk2 odstrasza mnie. A ogladajac jaka na co zwracac uwage przed zakupem?
-
W Jagu jest tylko 25-30% gratów czysto z Mondziaka. Zresztą nie porównuj też MK2 do MK3 bo to znacząca różnica. Ojciec miał kiedyś MK2 to bez komentarza....dno i kilometr mułu. Głośne, trzęsie itd. Zawias miał nie najgorszy w sumie
-
A w praktyce możesz sobie dziabnąć hamulce. Albo amory z charakterystyka mondeo :D to tak jak z porównanie silnika 3.0 w s i x type. Niby to samo a prawie wszystko jest inne :D
-
To już wiadomo co wybrać s typa doradze koledze weź 4.2 będziesz zadowolony ja już pisałem kupiłem 4.2 z wielkimi obawami a wyszło że jest super.
-
Przynajmniej ma właściwą ilość cylindrów. :-gwizd
-
co do osiągów to x-type 3.0 z manualną skrzynia jest blisko s-type 4,2 z automatem (oczywiscie mowie o wersji bez kompresora) Fajne w x tez jest wystepowanie nadwozia estate - moim zdaniem ladniej sie prezentuje niz sedan. No i w x-type sie mieszcze a w S bylo mi jakos ciasno