FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: szymonos w Marzec 14, 2016, 12:42:19 pm
-
Mam błąd 1396 i nie wiem czeko szukać.
Proszę o sugestię.
-
VVt Solenoid Malfunction Bank B
http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB2/XJ_XK/303Engine/303-08%20P1396%20repair.pdf (http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB2/XJ_XK/303Engine/303-08%20P1396%20repair.pdf)
-
Skąd komputer wie o błędzie? , jaki czujnik generuje ten błąd ?
Pytam bo już wszystko sprawdziłem - ustawienia wałków rozrządu sprawdzone, silnik działa prawidłowo.
Czy ktoś z was miał taki błąd i sobie z nim poradził?
Martwi mnie jedynie jeden górny napinacz ale on napina wałek wydechowy i nawet gdyby był walnięty to komputer o tym nie wie bo na tym wałku nie ma czujnika.
-
było coś: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,12980.0.html
-
Masz czujnik na zaworze VVT. Jaki olej wlałeś??
-
Co ja mam wywnioskować z takich niedokończonych historii ?
Błąd znikną, czy koleś umarł :-zly
Sprawdzę tą cewke i oring w Vanosie.
Driv3rrr - olej to 10W40 Mobile i dolalem litr Shella.
Czy olej by miał znaczenie?
-
No wlałeś niezły chłam. Wlej 5W30 tylko dobre!!! Błąd powinien zniknąć.
Ode mnie masz pozwolenie i pełną odpowiedzialność na oleje:
- Mobil 1 (nie Super tak jak wlałeś Ty)
- Liqui Moly
- Motul
- Fuchs
- Millers
Jak chcesz tani a dobry olej to kupujesz dwie bańki 4l Fuchsa Supersyn F (F Eco-DT) 5W30. Za 280zł masz 8l oleum. Ja mam taki obecnie i sobie mocno chwalę. Silniczek czyściutki w środku aż można szamać z niego po zdjęciu pokrywy
-
Myślisz, że to olej?
No masaka, bo na tym nowym nie zrobilem nawet 100km i mam go zlac? :-zly
-
Tak to jest jak się oszczędza na relatywnie najtańszej rzeczy po remoncie silnika ;). No i lać 10W40 do V8...wstyd kolego
-
Kuźwa, z niewiedzy to zrobiłem, nie ze skompstwa, olej był tak samo drogi jak ten Fuchs :-gwizd
Wymienie olej i zobaczymy jaki efekt, ale normalnie nie chce wierzyć, że to przez olej :-zly
-
Był już tu przypadek podobny. Olej namieszał trochę w pracy wariatora
-
Motul 8100 będzie dobry ?
-
Nada sie ale wręcz za bardzo wypasiony do tego silnika. Motul specific mozesz wlać. Podobny piniundz
-
od czegoś zacząć trzeba a olej to podstawa więc zacznij od oleju
-
Co myślicie o wlaniu do nowego oleju Ceramizera - nie pytam czy to działa, tylko czy nie zaszkodzi :)
-
A czego po tym ceramizerze oczekujesz
-
Podobno eliminuje negatywne skutki tarcia i chroni silnik - jak już coś znalazłem o tym w sieci, to tylko na plus
-
Jak juz to tylko Ceratec z liqui moly. Stosujemy w Porsche u mnie w robocie i na pewno nie szkodzi,a chyba nawet ciut pomaga w silnikach z Nikasilem. Niektóre z przebiegami zacnymi, niektore katowane jak 150 i jeżdżą
-
Zerknij tutaj:
http://www.jaguar.org.pl/2016/03/problem-bedu-p1396-w-silnikach-aj26-i.html (http://www.jaguar.org.pl/2016/03/problem-bedu-p1396-w-silnikach-aj26-i.html)
Wszystko swietnie wyjasnione, mam nadzieje ze pomoze! :)
-
Na pewno mi się to przyda - nie wiem czy to w końcu ogarnę, ale będę dalej walczył.
Olej wymieniony i bez zmian dalej ten błąd.
Doszedł do tego jeszcze lekki stukot, coś jakby jeden zawór klekotał na gorącym silniku.
-
Doszły mi dwa błędy P0171 i P0175
Podpowiedź co sprawdzić?
-
P0171 Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga
P1396 żarowa monitor błędów (Bank 2 )
-
Już się naczytałem o tych błędach P0171 i piszą, że to lewe powietrze do układu - szukam już drugi dzień i nie umiem znaleźć nic co by wzbudziło moje zaniepokojenie.
Szukam dalej :)
Może muszę się posilić jakimś dobrym fachowcem od Koteczków. Znacie jakiegoś godnego polecenia w okolicach Śląska dokładnie jak najbliżej Tarnowskich Gór ?