FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Jagmarket => Znalezione na allegro, ebay itp. => Wątek zaczęty przez: Skiciu w Marzec 12, 2016, 08:41:25 am
-
Szanowni Państwo,
Poszukuję pierwszego w swoim życiu XJ. Z racji tego, że maiłem małą styczność z modelem x308 proszę o opinie o poniższym egzemplarzu:
Model: Jaguar XJ8 4.0 x308
Rok produkcji: 2000
Przebieg: 157 000 km
Cena: 24 900 zł do opłat
Miejscowość: Swarzędz WLKP
(http://i64.tinypic.com/vzwl1g.png)
http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-4-0-sovereign-zarejestrowany-super-stan-zamiana-ID6yfMDh.html (http://otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-4-0-sovereign-zarejestrowany-super-stan-zamiana-ID6yfMDh.html)
Samochód mieszka ok 90 od mojej miejscowości zamieszkania więc jutro wybiorę się na oględziny.
Proszę o podpowiedź na co zwrócić w pierwszej kolejności uwagę ?
-
ładne auto, nie mam większych zastrzeżeń, tylko sinik może być słabą stroną, z tego co wiem nikasil... wnętrze i karoseria ładna, cena chyba tez dobra. Podoba mi się stan tego auta. Opis jest przyzwoity, samochód stoi w godnym miejscu, zdjeci są zrobione dobrym sprzętem, starannie, co dobrze świadczy o właścicielu, dywaniki są dokurzone starannie schematycznymi ruchami, felgi domyte, komora silnika sumiennie wytarta ręcznie, itd. więc człowiek jest sumienny, zależy mu... osobiście namawiam do oględzin, to jest jeden z lepszych wśród pokazanych na forum. :-super
-
Jutro jestem umówiony na oględziny. Po rozmowie z właścicielem też odniosłem dobre wrażenie - mam nadzieje, że na miejscu nie będzie rozczarowania...
Proszę o komentarze doświadczonych użytkowników na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Właściciel twierdził, że ktoś od nas z Clubu już oglądał samochód :) Może uda się podzielić opinią ?
-
do wieczora experci się wypowiedzą, moje zdanie to wiesz, ja się nie znam, tak tylko popatrzyłem jak zawsze.
-
ładne auto, nie mam większych zastrzeżeń, tylko sinik może być słabą stroną, z tego co wiem nikasil... wnętrze i karoseria ładna, cena chyba tez dobra. Podoba mi się stan tego auta. Opis jest przyzwoity, samochód stoi w godnym miejscu, zdjeci są zrobione dobrym sprzętem, starannie, co dobrze świadczy o właścicielu, dywaniki są dokurzone starannie schematycznymi ruchami, felgi domyte, komora silnika sumiennie wytarta ręcznie, itd. więc człowiek jest sumienny, zależy mu... osobiście namawiam do oględzin, to jest jeden z lepszych wśród pokazanych na forum. :-super
nikasil - gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo w którym kościele, w moim aucie mam tą powłokę i 420 tyś. przebiegu,
minus to mało miejsca z tyłu, jak masz zamiar jeździć z pasażerami z tyłu szukaj LWB
samochód stoi w godnym miejscu - jakby stał przed pałacem lub katedrą to byłby jeszcze lepszy, a tak stoi przed garażem blaszakiem
Możesz sprawdzić auto w miejscach gdzie pojawia się rdza - tylne nadkola, progi i podłoga z przodu pojazdu, tylna belka, dodatkowo jeśli obudowa termostatu jest aluminiowa to dobrze, antenka standardowo nie chowa się do końca, ma 284 km
Auto wyglada ładnie, wydaje się być zadbane ale bez obejrzenia na żywo tego się na 100% nie oceni, warto sprawdzić samochód odpowiednim komputerem.
-
Byłem, obejrzałem, jeździłem... Następujące wnioski:
-Sinik pracuje równo i nie zauważyłem nic niepokojącego
-Skrzynia biegów zmienia płynnie - brak zastrzeżeń
-Lakier w całości oryginale - zmierzyłem czujnikiem lakieru
-Szyby wszystkie oryginale
-Wnętrze w ładnym stanie ale wymaga czyszczenia
-Szyber dach nie działa
-Lusterko wsteczne rozlane
-Coś stuka w tylnym lewym kole na nierównościach
- Obejrzałem spół samochodu i nie zauważyłem rdzy – w przyszłym tygodniu pojadę na podnośnik i obejrzę dokładniej. Spód zabezpieczony antykorozyjnie.
- W lewy roku zatyłu pojazdu lekko odchodzi podsufitka
- Jedna tylna lampa bez chromu – sam nie wiem czy powinna w tej wersji być chromowana czy nie – proszę o podpowiedz. Na pytanie dlaczego tak jest sprzedający odpowiedział „że tak kupił, a jemu, to nie przeszkadza…
- Opony do wymiany
Najbardziej mnie zaniepokoił to zapocenie :
(http://i66.tinypic.com/ztd7j7.jpg)
Proszę o informację czy, to normalne ?
Również zdziwiło mnie to:
(http://i67.tinypic.com/24obtk0.jpg)
(http://i65.tinypic.com/ivzvbt.jpg)
Czy nie powinno być tam jakiejś śruby albo zaślepki?
Bardzo proszę o opinię, nie wie czy te rzeczy dyskwalifikują samochód do dalszych oględzin. Chcę się umówić ze sprzedającym na kolejne oględziny podwozia ale nie wiem czy warto ?
-
jeśli chodzi o ten otwór w plastiku z blaszką w środku to zamek klapy silnika normalny nic mu nie jest, zapocenie też całkiem zwykła sprawa przecież to nie salonowe bez przebiegu i swoje lata już ma.
-
Właśnie wyszło jaki ze mnie laik w temacie... Czyli omówię się na kolejne oględziny podwozia.
Wrzucę jeszcze kilka zdjęć całości morzę coś komuś wpadnie w oko:
(http://i63.tinypic.com/nwev7o.jpg)
(http://i64.tinypic.com/24xgc5e.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2u5defm.jpg)
Serdecznie proszę o opinię.
-
Sprawdź dokładnie pod kątem rdzy. Jan czysto to brać
-
Lampy z tyłu powinny być takie same, ale z chromem czy bez nie wiem. Obstawiam chrom ale zwykła tańsza i popularniejsza.
Podsufitka będzie wkrótce do wymiany skoro już odchodzi.
Przy wymianie lusterka trzeba uważać na szybę, bo może być pęknięcie.
-
@ jazabek wacław, masz duże doświadczenie w tym temacie - proszę o Twoją opinie co do całości samochodu + oraz - Niestety ja jestem nagrzany na samochód co sprawia, że moje spojrzenie na całość jest zamydlone - sam sobie się dziwię ponieważ na co dzień sprzedaje samochody....
-
Tylny lewy błotnik, wymieniany... kto to widzi niech mówi. jeśli nikt to się mylę. Prawy też ale nie jestem pewien, wszystkie maty w środku do góry,kamera inspekcyjna w dziury i szukać łączeń od środka... Jeśli to istotne bo jest zrobione ładnie, jeśli jest. Chyba że jaguar tak toleruje. Auto jest naprawdę ładne. Mi się widzi na wystarczająco dobre. Sory poprawka, prawy nie! nie chodzi tu o lampę, tę widac już jak tylko się otworzy zdjęcie.
-
Tylne lampy powinny być w chromie. Lewy tylny błotnik też wydaje mi się, że naprawiany - pasek w środkowej części jest troszeczkę niżej, ale skoro mierzyłeś i lakier wszędzie był taki sam to może wina fabryki. W zderzaku przednim listwa jest chromowana, taka jaka wychodziła w Daimlerach. W tym aucie powinna być w kolorze auta.
Najbardziej nie podoba mi skóra w tym aucie. Jest powyciągana i pomarszczona jak w X-Typie. W XJotach nigdy taka nie była.
Pytanie do forumowiczów. Czy wilgoć, woda może powodować takie pomarszczenie skóry?
-
Czy wilgoć, woda może powodować takie pomarszczenie skóry?
Tak, wg mnie skóra była myta wodą i przemoczona. (Mycie skóry szarym mydłem samo w sobie nie jest dla niej szkodliwe, pod warunkiem, ze się jej nie przemoczy).
Tu ewidentnie skóra została przemoczona i niewysuszona po myciu – taki zabieg powinno się robić tylko w ekstremalnie gorące dni i samochód musi stać otwarty na upale minimum pół dnia.
Być może stan taki spotęgował dodatkowo jakiś środek do zabezpieczenia skóry (krem).
Złapała dużo wilgoci, otworzyły się pory, po czym przyszedł tłusty kit i woda została w środku.
W takim przypadku dobrze by było skórę spróbować wyprasować (nie to nie żart).
-
Odnośnie paska na lewym tylnym błotniku też myślałem, że jest był domalowywany ale przy bliższym oględzinach widać, że właśnie w połowie jest lekko przetarty wraz z lakierem i stąd ten efekt.
Jak oglądałem skórę na zdjęciach też mi do końca coś nie pasowało jak słusznie zauważył Choina ale na miejscu jak oglądałem na żywo, to już nie była taka pomarszczona. Fakt była bardziej brudna ale leżała równo. Na przednim podłokietniku jest przecięcie czymś ostrym ok 5 cm i zastanawiam się czy da się, to naprawić czy wchodzi tylko w grę wymiana całego podłokietnika ewentualnie obicie na nowo ?
A przypomniało mi się, że światło stopu jest urwane na tylnej szybie ale chyba da się to przykleić na klej do wprawiania szyb...
-
Ja bylem go ogladac jakies 9 miesiecy temu nie byl wtedy zarejestrowany jeszcze i nie mial kota na masce tylko dziury po nim. Jak sie zapytalem gdzie jest kot to gosciu odp mi ze jest w sklepie i trzeba go kupic. A kolega z tym blotnikiem to sie nie myli bo jest nawet cale nadkole zapruszone maska tez byla cala malowana klima i szyberdach nie dzialaja. A dla ciekawosci napisze ze wlasciciel jest fanem BMW i zajmuje sie blacharka i lakiernictwem.
-
maska nie jest cała lakierowana - miałem tylko wątpliwość co do prawego narożnika z przodu ponieważ czujnik pokazywał 230 mikronów, a pozostałych miejscach pokazywał 160-190 mikronów. Ale skoro gość jest lakiernikiem oraz blacharzem, to daje to do myślenia - samochód zrobił do sprzedania... Klima już działa ale potwierdzam, że szyberdach wciąż nie działa... Sam nie wiem czy go brać czy odpuścić...
@bartas83 sprzedający twierdzi, że byli członkowie naszego klubu oglądać samochód z Warszawy, chyba, że jesteś z Warszawy albo kolesiowi coś się pomyliło ;)
-
Ja jestem z Pobiedzisk i do Swarzedza mam jakies 15 km bylem go 2 razy ogladac kosztowal wtedy 21900 fakt faktem silnik ladnie chodzi i srodek jak nowy podloga tez zdrowa. Pewnie jak go wustawi za 21000 to pojade jeszcze raz
-
Umówię się ze sprzedającym na oględziny podwozia i jak wszystko będzie oki, to chyba zakupie ten pojazd.
-
Lewa lampa powinna być w tej wersji w chromie. Zapocenie pokryw zaworów może zapowiadać konieczność ich wymiany - są plastikowe i po przegrzaniu nowe uszczelki mogę nie wystarczyć. Obudowa termostatu jest plastikowa - warto sprawdzić szczelność w tej okolicy. Pociągnięty jest nieoryginalny przewód od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy (powinien być cienki, jak pozostałe z niego wychodzące). Lampę 3 stopu warsztat przykleił mi za trzecim podejściem, ale się udało. Podłokietnik może się dać uratować - zrób zdjęcie i prześlij specjalistom od tapicerki do oceny.
Pozdrawiam
-
ok... błotnik wymieniny ponieważ widzę jak leży płaszczyzna drzwi lewe tył błotnik, na dole, z prawej jest ok. Nie odbija światła równo i płynie profil. Dalej nad lampą, maska błotnik, kąt nie jest równo, typowe błędy "łapania" błotnika przed spawaniem (mierzone do drzwi bez uszczelek i zamków, na sztukę, wtedy uciekają kształty) lampa, jaką dorwali w używce, taką założyli, i poszło... więc dzwon w tył, a mały nie był, wisienka na torcie: kit, i krzywizny wokół klapki wlewu, no i uszczelka szyby...
PS: czujnik nie wyłapie jeśli blacha jest wymieniona, ponieważ magazynowe szare, czy czarne powłoki się ściera do blachy, więc lakierujesz od zera, i kładziesz mikrony fabryczne...
Zaznaczam jak zawsze, dobra naprawa nie dyskwalifikuje auta, tylko pomaga negocjować cenę, zalecam obejrzeć profile i porządnie zakonserwować każdy najmniejszy skraweczek, bo rude wejdzie od środka, wylezie na zewnątrz, i będzie bieda...
-
podczas jazdy też coś puka w tylnym lewym kole na nierównościach oraz właśnie podsufitka odchodzi właśnie o tylnego lewego narożnika dachu więc wszystko wskazuje, że lewy tylny błotnik był wymieniany... Jutro jestem umówiony na kolejne oględziny więc jak się okażę, że spód jest ładny, naprawa tylnego lewego błotnika była zrobiona dobrze oraz pukanie w tylnym lewym kole okaże się jakaś pierdołą, to pewnie będę nowym i ostatnim właścicielem pojazdu...
Podczas jazdy zauważyłem jeszcze, że bardzo lekko chodzi kierownica. To normalne, że tak lekko się kręci kierownica ? Podobno maglownica była regenerowana...
Aktualnie jeźdze X`em 2.0 TDCi u muszę przyznać, że startu lepiej się zbiera. Sądziłem, że 4.0 lepiej jeździ - fakt miałem tylko na D i jakoś gazu mocno nie wciskałem max 3000 obrotów ale jakoś mnie, to nie powaliło i sądziłem, że powinie lepiej jeździć... No chyba, że włączy się S i wtedy jest różnica... Proszę o opinię użytkowników.
-
podczas jazdy też coś puka w tylnym lewym kole na nierównościach oraz właśnie podsufitka odchodzi właśnie o tylnego lewego narożnika dachu więc wszystko wskazuje, że lewy tylny błotnik był wymieniany... Jutro jestem umówiony na kolejne oględziny więc jak się okażę, że spód jest ładny, naprawa tylnego lewego błotnika była zrobiona dobrze oraz pukanie w tylnym lewym kole okaże się jakaś pierdołą, to pewnie będę nowym i ostatnim właścicielem pojazdu...
Podczas jazdy zauważyłem jeszcze, że bardzo lekko chodzi kierownica. To normalne, że tak lekko się kręci kierownica ? Podobno maglownica była regenerowana...
Aktualnie jeźdze X`em 2.0 TDCi u muszę przyznać, że startu lepiej się zbiera. Sądziłem, że 4.0 lepiej jeździ - fakt miałem tylko na D i jakoś gazu mocno nie wciskałem max 3000 obrotów ale jakoś mnie, to nie powaliło i sądziłem, że powinie lepiej jeździć... No chyba, że włączy się S i wtedy jest różnica... Proszę o opinię użytkowników.
U mnie też kierownica pracuje lekko, w stosunku do innych aut z wspomaganiem które miałem.
Spróbuj wcisnąć gaz w podłogę z włączonym trybem sport, ewentualnie gaz w podłogę bez S i zaczekaj chwilę na reakcję.
-
U mnie kierownica chodziła bardzo lekko, wręcz nienaturalnie, jak był duży wyciek na pompie wspomagania. Po naprawie chodzi lekko i gładko i usztywnia się stopniowo wraz ze wzrostem prędkości.
Nie jeździłem 4.0, ale w moim 3.2 też jest wrażenie ospałości jak się delikatnie obchodzi z gazem. Po wejściu na obroty i szczególnie w trybie sport jest całkiem żwawy.
To odczucia subiektywne, ale może pomogą.
Pozdrawiam
-
Byłem obejrzałem i zakupiłem... Faktycznie lewy tylny bok był uszkodzony... Nie jest najgorzej... Jazda ponad 100 KM do domu super - silnik pracuje super, skrzynia biegów zmienia biegi płynnie. Jedyne co zauważyłem, to że podczas wrzucenia biegu D, a wcześniej było R potrafi szarpnąć - zastanawiam się czy to normalne ? Brakuje też części podświetlania zegarów... A pytanie czy przyciski na kierownicy oraz przypiski do opuszczania szyb poza stroną kierowcy są podświetlane ? U mnie tylko były podświetlone po stronie kierowcy... Pewnie teraz będę częstym bywalcem działu technicznego....
-
Przyciski przy kierownicy - tempomat i radio nie są podświetlane.
Pozostałe tak, sterowanie szybami we wszystkich drzwiach, lewarek zmiany biegów, podgrzewanie tylnej kanapy jeśli masz, itp.
-
Dziękuję za info. Wiec u mnie nie działa podświetlanie opuszczania szyb oprócz kierowcy... A gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej bo też nie pokazuję ile jest stopni na zewnątrz ?
-
Jedyne co zauważyłem, to że podczas wrzucenia biegu D, a wcześniej było R potrafi szarpnąć - zastanawiam się czy to normalne ?
Jeśli stoisz na płaskim i bez wciskania hamulca przełączasz skrzynię z N na D i auto z lekkim opóźnieniem nieco szarpnie to rób zawczasu kosz sprzęgła zanim ten się zerwie i pewnie przy okazji wyjdzie tarcz do wymiany.
Przy zmianie z N na D auto powinno delikatnie zacząć się kulać bez szarpnięcia - tak jakby spuścić ręczny w aucie stojącym na pochyłej jezdni :)
-
A gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej bo też nie pokazuję ile jest stopni na zewnątrz ?
Naciskasz przycisk EXIT i na chwilę wyświetlacz pokazuje temperaturę zewnętrzną.