FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pablo87 w Marzec 11, 2016, 18:18:27 pm
-
Witajcie,
Dziś na diagnozie skrzypiącego zawieszenia w moim s type 2004 r wyszły uszkodzone tuleje wahaczy tylnych. Mechanik wycenił robotę 1450 zł (4 szt tulejek po 200 zł sztuka + 400 robota + 250 zbieżność..) wg mmie ceny trochę odbiegają od cen na rynku postanowiłem sam kupić te tuleje i zrobić to u swojego mechanikai tu moje pytanie;
Czy wymieniał juz ktoś te tuleje z modelu po lifcie i podpowie gdzie kupował i czy te tuleje różnią się od siebie? Tzn dwie takie same do tylnego wahacza dolnego i dwie takie same do tylnego wahacza górnego? A może wszystkie tylne są takie same.
Z góry dzięki za odpowiedź
-
Ale które te tuleje do tylnego dolnego?
-
Za zbiezność 250 to jak na mój gust,pojechał za bandą.Omijałbym takich biznesmanów.Szczęściem w mojej okolicy tacy nie występują.
-
Podobno wszystkie.. i górny i dolny
-
Ale które chcesz wymieniać w dolnym?
-
Wymienić chce cały komplet.. wahacz tylny dolny i wahacz tylny górny
-
Kolega Jedrzej wymienial chyba na tyle wszystko.
-
tylny górny ma dwie po ponad 100 pln za szt. ale na dole to coś popierniczył ci ten diagnosta jest ich 3 szt.po ok. 100 pln, plus wahacz poprzeczny z regulacją geometrii a to koszt 510 pln i łącznik za ok. 80 pln geometrie ja robie za 100 pln. górny wahacz ma sworzeń nie wymienny wiec cały to koszt 1400 pln lub regenerowany za 400 pln i stary do zwrotu . a teraz podlicz to ,do kolegi Artura Jędrzej ma przedlifta a tu piszemy o 2004 roku ,a i jeszcze tuleja amortyzatora w dolnym wahaczu ,czyli razem dwie strony urywają łeb razem z płucami
-
niewaskieauto mnie ubiegł.... ma rację... tyle to kosztuje, w komplecie... i co najlepsze... DALEJ MI SKRZYPI!!!!! to zawieszenie to koszmar mechanika, można od razu się załamać!!! ale znalazłem na to cudowną receptę, kupujesz na allegro całą ramę pomocnicą tylną, kompletną, robisz sobie na stole sztywnym porządnym sam, palniki konieczne, i tylko potem na podnośniku podmianka, a stare na allegro... mam już bogate doświadczenie w tym temacie... teraz mam kompletnie rozłożonego XK na warsztacie, do każdej dosłownie każdej tulejki. zawieszenie poszło na stół, młotkowanie i smażenie palnikami całe dnie... najgorsze są szpile poprzeczne wahaczy dolnych koło mostu, jedna kosztuje 600, są dwie, i siedzą na dębowo, prasa i grzanie... więc się na załamuj, jaguar jest luksusowy, niestety...
-
Krzysiu wszystkie roczniki maja taki sam tylny zawias. Roznica tylko w tym drazku do zbieznosci
-
no nie do końca takie samo już to sprawdzałem są dwa lifty i zmian zawiasu dokonano dwa razy nawet wózek zmienili fakt jest że wizualnie wydaje się taki sam od początku do końca produkcji,ale ja już kiedyś zrobiłem byka i mam tulejke na obiad
-
Az obadam w moich "mundrościach" na kompie. O wózku wiem że tez kombinowany był
-
wiem na sto procent bo babola zrobiłem i mam nauczke
-
Faktycznie na tył wchodzi 5 sztuk. W sklepie internetowym znalazłem za ok 410 zł cały komplet. Tuleje w amortyzatorze juz wcześniej wymieniłem bo miałem wybitą jak kupiłem auto (ok 35 zł). Z racji, że na szczęście nie kazałem mechanikowi robić po jego kosztach, parę zł zostanie w kieszeni.
Na chwilę obecną juz nie skrzypi bo posmarowal mi wazeliną techniczną te tuleje.. więc nadzieja ze to tylko te tuleje do wymiany i po wymianie będzie jak ręką odjął
-
W warszawie robia na tulejach or lemfordera z bmw itp. Wachacz kosztuje 300zl 😃 mlodnicka. Maja jakies patenty I podobierane inne tuleje.
-
moze napiszesz kolego gdzie dokladnie na Młodnickiej?