FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: szymonos w Luty 28, 2016, 14:45:28 pm
-
Witam,
Mam problem z odpaleniem silnika po wymianie. Kadłubek silnika z S-type i cała reszta przełożona ze starego silnik XJ8. Nowy rozrząd napinacze i całość po prostu jak nowe :)
Wsadzony i nie zaskakuje - brak błędów na kompie. Ale np. po wlaniu paliwa do gardła, silnik pali i chodzi pięknie do czasu jak nie wypali wachy.
Sprawdziłem wiązkę wtryskową i po podpięciu żaróweczek 12V wszystkie pięknie migają. Po podpięciu do wtryskiwaczy mam wrażenie, że wtryskuje - ale nie odpala.
Czujnik położenia wału nowy i stary nie daje błędów.
Jakieś pomysły ? co sprawdzić ?
POMOCY - może np. był już taki wątek?
-
moze pompa w zbiorniku nie podaje do wtryskiwczy???
-
Sprawdź ile zębów jest na wałkach rozrządu przy czujnikach rozrządu.
Występują trzy lub jeden.
-
Po dwóch dniach jestem dalej, ale mam znowu kłopot.
Okazało się że pompa oleju nie dawała ciśnienia! Po wlaniu 16 litrów oleju :-boks pompa się odpowietrzyła (oczywiście kręciłem tylko rozrusznikiem do momentu jak pojawiło się ciśnienie - olej spuściłem do normalnego poziomu)
:-clap
Kociak odpalił i po ponownej próbie znowu zima :-zly
Okazało się że świece są mokre. Wygrzałem świece i wydmuchałem komory - odpalił pięknie :-clap
Po następnej próbie odpalenia znowu zalany :- pojęcia
Tak ze cztery razy, już nie mam dzisiaj siły.
Czy słaby akumulator może dawać taki efekt?
A może świece kupić nowe - CO MYSLICIE CZEMU SIĘ ZALEWA ???
-
Jak będziesz długo kręcił to go zaleje - taka kolej rzeczy. Teraz pytanie czy wtryskiwacze nie puszczają przypadkiem "potoku" do cylindra. Warto byłoby to obadać. Sprawdź jeszcze czy leci napięcie na czujniki ciśnienia na listwie wtryskowej (jak masz możliwość to podmienić) oraz jaką wartość pokazuje czujnik płynu chłodniczego.
-
Ja mam silnik 4.0 na wanosach i na listwie wtryskowej nie mam czujnika, przy przepustnicy jest przelew do baku.
Czujnik płynu działa prawidłowo, wskaźnik temp, reaguje. Jutro sprawdzę na kompie jaka temperatura i porównam z miernikiem.
Nie za bardzo wiem jak sprawdzić wtryskiwacze :'(
Bardzo bym chciał, żeby to był efekt słabego akumulatora.
Z drugiej strony, silnik jest świeżo skręcony i może wymagać dłuższego wygrzania a i to wczorajsze męczenie i wlewanie na siłe wachy do przepustnicy mogło go konkretnie zalać.
Boje się że świece też mogą okazać się już do wymiany a szkoda bo są irydowe :-cry
-
Nie za bardzo wiem jak ci pomoc z tym, ale wtryskiwacze sprawdzasz zarowkami NOID. Calosc wtrysku kontrolowana jest przez ECU i czujnik polozenia walu.
Powodzenia! :)
-
Mam komplet na 100% sprawnych wtryskiwaczy z S-typa, różnią się wtyczkami ale wtyczki też mam i jestem w stanie je zamontować w moim XJcie. Jak myślicie czy są kompatybilne ?
Inaczej będę musiał zawieść moje wtryski do sprawdzenia, a to znowu koszty :-boks
Akumulator ładuje, gumki na wtryskiwaczach wymienię na nowe, czujnik temp. mam nowy, świece na próbe kupie zwykłe elektrodowe jutro z rana zobaczymy jaki efekt.
-
Niestety problem nie ustał.
Czujnik temperatury pokazuje 20st przy 5st w garażu
Mam błąd P1647 - O2 Sensor - ciekawy czy sonda uwalona czy po prostu złe spalanie
I chyba czujnik ciśnienia oleju do wymiany, bo krzyczy że ciśnienia nie ma a na manometrze mam.
Jadę po oba czujniki - nie wiem co robić z tą soną?
Ale czy od tego może się ciągle zalewać ?
-
Zalewa raczej od czujnika temperatury. Sondy działają i tak dopiero jak się nagrzeją, a wcześniej (przy odpalaniu i krótko po odpaleniu) dawkę sobie ustala na stałych wartościach wpisanych w sterownik
-
No już jestem po prostu głupi :-boks
Jest coraz tajemniczej. Świece nowe czujnik ciśnienia nowy - auto pali jak złoto. Po zgaszeniu nie odpala, po 5 min. pali jak marzenie. Żarówki już mam pomontowane wszędzie, oprócz zapłonu i świecą prawidłowo. Na pompie paliwowej - świeci, na wtryskach -świeci ...
Czujnik położenia wału - pomyślałem i wymieniłem - bez zmian nie pali po zgaszeniu. Zagrzałem do 95st, pochodził ze 20min i po zgaszeniu nie pali. Więc czekałem aż całkiem wyziębnie i odpalam zaraz gasze i znowu nie pali a po około 5 min. pali jak złoto :- pojęcia
Co ma czasówkę kurna założoną ?
Czekam na sondy lambda i czujnik temp. chociaż mój wydaje się dobry skoro grzeje do 95 st i załącza wiatraki - ale wymienię.
Czy jakieś pomysły czemu nie pali zaraz po wyłączeniu zapłonu? pompa paliwa sprawna więc od razu to eliminujcie.
-
Narazie zostaw ten czujnik temp. jak dobry. Czujnik ciśnienia oliwy zmieniałeś czy ciśnienia wachy? A słuchaj czy po zgaszeniu od razu jak zapodajesz zapłon to słychać pompy i sprawdzałeś ciśnienie jakie idzie na listwy?
Powiem szczerze, ze chory przypadek
-
Nie ma czujnika na listwie wtryskowej. Zmieniłem czujnik ciśnienia oleju.
Mam pociągnięty kabel z pompy i widze kiedy i czy podaje napięcie na pompę przez żarówkę. W listwie jest wentyl do którego miałem podpięty manometr wcześniej jak myślałem że zalewa świece i było sisnienie. Na wtryskach, żaróweczka i widze czy steruje wtryskami - miga
Mogę jeszcze raz założyć ten manometr na listwę wtryskową ale czemu by dopiero za 5 min było ciśnienie a zaraz po zgaszeniu nie ?
Błędy:
P1647
P1341
P0341
pokazały się po około 20 min pracy.
Wykasowałem i ich nie ma na razie. Zapalasz i pali, gasisz i dupa, trzeba czekać - i nic nie zrobisz!
-
ciśnienie na listwie 3 bary - nie wiem czy dobre ?
-
Sprawdzałeś czy jest iskra jak nie chce zapalić?
-
Błąd P0341 oraz P1341 mówią o niepoprawnościach czujników położenia wałków rozrządu. A dokładniej z tego co rozumiem to, że impuls z wałków rozrządu nie jest wychwytywany i nie sumuje sobie danych z czujnikiem wału korbowego.
-
iskra jest :-boks
-
Ale podmieniles z XJ czy SType?
-
Podmienilem z S-type. Są identyczne. Zewnetrznie.
-
Testowałeś teraz jak to pali?
-
Jest bez zmian.
Ale dostałem inny trop - podobno wałki ssące sa inne w silnikach S type, czujnik źle czyta i dlatego te blędy.
Nie wiem czy miało by to też wpływ na to odpalanie ?
-
Miało by to sens biorąc pod uwage błędy które Ci przetlumaczylem jako tako.
-
Wymieniłem wałki i vanosy i znowu problem :-zly
Pali już raz za razem ale są błędy i nierówna praca
P0300
P1316
P0341
P1647
Co mu dolega ?
-
P1316--injector circuit/IDM codes detected - moze wtyczki do wtryskiwaczy nie sa wcisniete porzadnie.
P0300 i P0341 to od czunikow polozenia walkow.
P1647 od sondy lambda.
Stawiam ze vanosy zle ustawione, podobno(sam nie probowalem nigdy) to jest niezla misja, generalnie timing ci sie nie zgadza, silnik kompensuje i dlatego pewnie nierowno pracuje :)
-
a prościej,
jak się ustawia Vanosy?
czy chodzi o to że ten wałek ssący można obracać przy wkładaniu ?
Może ktoś wie jak ustawić te wałki :-cry
-
Nie mam pojecia niestety ale instrukcja po angielsku brzmi tak:
To set up the camshaft timing:
I think what you call "vanos" is what we call a "sprocket" which is the toothed wheel that the chain wraps around, and the principles are simple but very different to normal (older) cars. You must not take any notice of any marks on the sprockets.
Firstly you need to lock the crankshaft in a known position. This is done using a metal plug at the back of the engine into a special hole in the flexplate (flywheel). This is really important because there is not any key in the crankshaft to locate the sprocket in the correct position, so the only way to get correct timing is by knowing where the crankshaft is - the marks on the sprocket do not help.
There's a photo here to show the flexplate and the required tool.http://www.jaguarforums.com/forum/xj...-found-117609/ (http://www.jaguarforums.com/forum/xj...-found-117609/)
(http://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj8-xjr-x308-27/84073-crankshaft-timing-triangle-not-found-xjx308flywheelflexplatephotos_zpsb2610240.jpg)
(http://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj8-xjr-x308-27/84071-crankshaft-timing-triangle-not-found-m26996096.jpg)
The same principle applies to the camshafts: to set them at the correct position the only way is to use the special steel bars to hold the camshafts with flat faces lined up with the head. There's an image here:
(http://ww2.justanswer.com/uploads/wmarti7/2011-07-14_164837_01_ls1.gif)
Only if you have got the crankshaft locked, and both camshafts held by the bars can you possibly know that the timing is correct.
Then you have to use a tool on the camshaft sprockets to turn them anticlockwise to put the driven side of the chain (that means the side of the chain that is pulled by its master) into tension, then you tighten all the sprocket retaining bolts up and release the tensioners.
I hope this makes sense.
There are more pictures here: http://workshop-manuals.com/jaguar/xk-8_convertible_%28x100%29/v8-4.0l_%28aj27%29/engine_cooling_and_exhaust/engine/timing_components/timing_chain/component_information/service_and_repair/timing_chain-primary/page_1144/
-
tak właśnie ustawiłem te wałki
właściwie to ja całkiem w lewo to ustawiłem wałki ssące a z tego opisu to dochodzę do wniosku, że to trzeba zębatkę obrócić całkiem w lewo a więc wałki analogicznie by wypadało w prawo.
Jak myślicie?
-
Ustawiłem walki jeszcze raz i chyba sukces :-clap bo został mi tylko jeden błąd ze sondy lambda p1347
Buja troszkę silnikiem na niskich obrotach , ale może to ta sonda ?
Zamówiłem nową sonde jak wymienie zobaczymy.
Na razie i tak chciałem Wam wszystkim podziękować za porady !!! :-clap
-
Dobrze ze fura ożyła :)
-
Gratuluje! :) Sonda jak najbardziej moze powodowac rozne takie problemy :)
-
pomyliłem się co do błędu to oczywiście P1647
Czy sądzicie, że jak błąd zniknie to bujanie silnikiem ustanie? a przynajmniej powinno ustać?
-
Sonda powinna pomóc
-
No po prostu Panowie jakaś masakra - już druga sonda kupiona na Allegro i jest popsuta. We wszystkich grzejnik ma przerwę.
Już mi się płakać chce, ani krzty zaufania nie mam już do tych sprzedawców
Ostatnia próba zwracam i chyba będę musiał pojeździć po złomowiskach :-boks
-
... a nie lepiej po sklepach? W końcu X308 nie jest taki stary, żeby części do niego nie było.
-
Nie znalazłem w sklepach a zamówić nie chcą bo nie ma w ofertach. Boche nie działają a inne nr. Denso też nie będą działać.
Jak ktoś zna sklep z oryginalnymi sondami to może coś wrzucić !I jeszcze dodamze chodzi o sonde 192400-3101
-
Masz na dole forum reklame ze sklepem. Napisz do nich, a nóż ściągnął zza gramanicy
-
Tak ściągną z Angli i cena jednej 242 € :-)
Zaryzykuje używaną :-)
-
Zacna cena
-
Sonda wymieniona i wszystko działa jak powinno.
Wielkie dzięki za podpowiedzi.
TEMAT ZAMKNIĘTY :)