FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Macza w Luty 24, 2016, 17:57:17 pm
-
Witam Wszystkich,
Proszę o poradę co kupić. XF 2,7d z przebiegiem 127tyś czy 3,0d (270KM) z przebiegiem 182tyś?
-
Na podstawie tak skromnych danych ktore podaleś to zdecydowanie 3.0 :-)
-
2,7d jest od znajomego Niemca za 12500EUR. Pewne pochodzenie auta, wszystkie papiery. 2 komplety kół 20 ".
3,0d sprzedaje handlarz w Austrii (obywatel byłej Jugosławii) za 13100EUR. Będzie trudno o sprawdzenie wiarygodności stanu technicznego. No i pytanie czy te 182tyś to dużo dla 3,0d? Czy trzeba by coś od razu w nim wymieniać?
-
Tam jest problem z nastawnikami turbin (3.0). Ale to nic przy pekajacych wałach, wycierajacych sie panewkach itp w 2.7. Przebieg nie gra roli ale zazwyczaj padaja między 150-200 tys. Ogolnie nawet jak sie trafi dobry egzemplarz to i tak raczej sie cos w nim wysra
-
Bierz 3.0 D zwłaszcza że to S ka,jaki rocznik .Tylko ten Jugol brzydko mi pachnie,nie żebym był rasistą ale ... >:(
-
Yugo jak turas, nie odważył bym się, nawet nasi handlarze nie biorą od yugo.
-
Przebieg nie gra roli ale zazwyczaj padaja między 150-200 tys. Ogolnie nawet jak sie trafi dobry egzemplarz to i tak raczej sie cos w nim wysra
Rozmawiałem kiedyś z pracownikiem ASO, jak motocyklista z motocyklistą - powiedział, że z 2.7 jest loteria. Wymieniali silnik w aucie z przebiegiem 85 tys. km serwisowanym regularnie w ASO, a mają klienta który ma już przebieg 300+ i jeździ bez większych problemów.
-
2.7 to nie loteria tylko 99,90 % to szmelc popsuty już w trakcie produkcji
-
Chciałem bardzo inne piękne auto z tym silnikiem, to sam sprzedający jak się dowiedział że będę jezdził szybko, to powiedział że nie chcę już tego, i właśnie przestało i sie podobać, zostałem przy V8 i iskrowym zapłonie.
-
Dzięki Panowie za podpowiedzi i porady! spróbuję sprawdzić u Pana YU w jakiej kondycji jest ten kotek 3,0. To jest rocznik 11/2009. Dam znać którego kupiłem.
Witam jeszcze raz, pan YU poinformował mnie, że do tego jaga 3,0D nie ma książki serwisowej. Ostatni dokument z serwisu z 2012r to stan licznika ponad 70tys. Aktualnie auto ma 180tys. Pierwszy właściciel i do wzięcia za 12tys EUR.
-
Dziwnie to wygląda - pierwszy właściciel i bez książki serwisowej. Dla mnie już na dzień dobry coś tu nie pasi.
Serwis w 2012 na 70k a od tamtej pory co? Oleju nie zmieniał przez prawie 4 lata? Ktoś musiał nabić te 100tyś. Dla mnie duży minus. Kupisz samochód za 50tyś zł i nie wiesz co się z nim działo i ile trzeba w niego włożyć... Twoja decyzja.
-
Mógł zrezygnować z usług serwisu,że brak wpisów od 2012 to jeszcze nic nie znaczy,ale jak to zawsze,a od handlarza to już wogóle to trzeba auto jak najdokładniej "przetrzepać"...
-
Chandlaz prawdę ci powie hahahaha :-hehe
-
Panowie, z tego co czytam w xf nie poprawili tego 2.7d?
-
nie bo chłopaki z PSA mają to w du......... psuje się po gwarancji tylko czasem przed więc zysk tak czy siak jest
-
Walę prosto z mostu, handlarz to ściema, kłamca, olej go dalekim lukiem obchodź, i to na trzeźwo bez portfela. Skoro baran nie wie co się działo z autem przed ostatnimi 100kkm, to daruj sobie to barachło. jeszcze yugol, jak sama nazw wskazuje, dobrze ze nie jesteśmy rasistami hihih, 2.7 widzisz że same złe opinie są na temat w internetach, jeszcze nikt tego nie pochwalił, a SAAB szybko się wycofał z tych silników o ile mi wiadomo. Więc jeśli nie szkoda ci kasy, to kompletnie bez różnicy, który kupisz.
-
Dzięki za podpowiedzi. Wziąłem 2,7 od znajomego Niemca. Zadbany, serwisowany z oryginalnym przebiegiem 128tys. z pewnej ręki. Jeszcze dorzucił letnie opony na 20' felgach. Na razie chodzi bez zarzutu.
-
Gratulacje :-))i niech sie kocisko dobrze sprawuje i daje duzo usmiechu
-
Po cichu kibicowałem tej opcji... brawo!
-
Dzięki Aro, Jedrzej! Mam jeszcze pytanie czy filtry oleju i paliwa do Citroena i Peugeota z tymi silnikami podejdą do mojego kocura 2,7?
-
Chyba tak....
http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat%5Bcat%5D=6052625&cat%5Bcmf%5D=31d&cat%5Bcmo%5D=1d25&cat%5Bcve%5D=6282&offset=0&sort=1 (http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat%5Bcat%5D=6052625&cat%5Bcmf%5D=31d&cat%5Bcmo%5D=1d25&cat%5Bcve%5D=6282&offset=0&sort=1)
-
Sprawdzaj olej czy nie przybywa, wymieniaj trochę częściej olej niż zaleca producent i ciesz się jazdą;)
-
Witam ponownie po dłuższym czasie. Chciałem się tylko podzielić wrażeniami z jazdy moim kocurem. Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy. Nie bójcie się kocura 2,7D. Trzeba tylko o niego dbać!
-
No z tym przebiegiem nie powinno być jeszcze problemów. Ale tak czy siak jest to silnik podwyższonego ryzyka
-
Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy.
Hej, pytanko z ciekawości - po jakiej długiej jeździe po mieście masz takie objawy? Krótkie odcinki codziennie po np 10km przez miesiąc, czy może 3h jazdy po mieście w korkach jednego dnia.
-
Taka moja mała sugestia różniąca silniki 2.7 i 3.0.....W przypadku tej samej awarii silnika dostęp do części głównie dołu typu blok,wał czy korbowody jest o wiele łatwiejszy do 2.7 niż do 3.0.Dodam,że większym motorze dzieje się to samo to mniejszym czyli obracają się bez zamkowe panewki oraz pękają wały.W/g mnie oba motory wymagają szczególnego traktowania jeśli chodzi o kontrolę i wymianę oleju.Filtry sadzy to już osobny temat,które także mają wpływ na żywotność obu silników
-
Na razie 2,7 sprawuje sie ok i poza drobnymi problemami z dpf jestem bardzo zadowolony. Problemy z dpf, tzn, jeżeli jeżdżę dłużej po mieście to włącza się info dfp full. Trzeba pojechać na trasę trochę go przepalić i wszystko wraca do normy.
Hej, pytanko z ciekawości - po jakiej długiej jeździe po mieście masz takie objawy? Krótkie odcinki codziennie po np 10km przez miesiąc, czy może 3h jazdy po mieście w korkach jednego dnia.
Opcja pierwsza, tzn 10km/dzień przez miesiąc
-
Mam ten silnik co prawda w S-typie ( 2.7 ) i złego słowa nie powiem.
Systematycznie wymieniam olej co 10 tysięcy , filtr powietrza , filtr paliwa co 30 tysięcy.
Nie zrobiłem narazie jakiegoś dużego przebiegu - od momentu zakupu dopiero 40 tysięcy ( w tej chwili mam 195 tysięcy ) ale
silnik pracuje wzorowo - stan oleju pomiędzy wymianami stoi w miejscu z tym ,że oryginalnie mam wersje bez DPFu i samochód w 90% użytkuje tylko na trasie.
Na niemieckiej stronie samochody z tym silnikiem mają przebiegi i 350-400 tysięcy w górę i jeżdżą.
Ogólnie jestem zdania ,że ten silnik zabija DPF i właściciel , który wymienia olej co 30 tysięcy i na tym koniec.
-
Mój pierwszy XF miał właśnie silnik 2,7 i przebieg 315k gdy go kupiłem i mała wadę w postaci wystrzelonego turbo i zapchany dpf. Turbo do regeneracji, dpf do kosza łączny koszt coś lekko ponad 2 tyś pln i przejeździł ze mna ok 40tyś km bez żadnego problemu. Sprzedałem po 2 latach i ktoś nim dalej lata więc nie takie straszne te silniki jak poprzedni właściciele dbali o serwis.