FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: ferlin w Luty 23, 2016, 12:41:52 pm

Tytuł: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: ferlin w Luty 23, 2016, 12:41:52 pm
Właśnie przebrnąłem przez rozwiązanie problemu, więc się podzielę, może komuś się przyda.
(XF 2.7)

Od kilku miesięcy miałem problem z dziwnym zapachem w kabinie. Zapach podobny do oparów ropy.
Problem częściowo rozwiązywało zamknięcie obiegu, ale ile można...
Z początku myślałem, że to wyciek ropy, ale po oględzinach w warsztacie stwierdzono, że to nieszczelność układu wydechowego.
Przy lewym katalizatorze znajduje się kolanko z bardzo krótkim elementem elastycznym (który się rozszczelnił).
Na tyle krótkim, że nie ma szans na dospawanie takiego czegoś przez sprytnego rzeźbiarza.
Żeby było ciekawiej, to kolanko jest integralnym elementem z katalizatorem, a nowy katalizator do tanich nie należy.
Naczytałem się na zagranicznych forach, że jest oryginalny zestaw naprawczy Jaguara, który składa się z ów kolanka, opasek, szpilek, nakrętek i uszczelki.
No to pytanie do ASO o wycenę zestawu - 1640zł (!!!  :-boks )
Są dostępne zamienniki, bez elementu elastycznego, ale trafiłem na opinię człowieka, któremu taki zamiennik zamontowali i odczuwa wibracje od silnika na budzie.
Ostatecznie kupiłem ów zestaw z eBaya, za 1200zł z kawałkiem (http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-JAGUAR-EXHAUST-DOWNPIPE-CATALYTIC-CONVERTOR-FLEXI-PIPE-REPAIR-SLEEVE-/331606855339?hash=item4d354f0eab:g:xMAAAOSw3ydVp3v8 (http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-JAGUAR-EXHAUST-DOWNPIPE-CATALYTIC-CONVERTOR-FLEXI-PIPE-REPAIR-SLEEVE-/331606855339?hash=item4d354f0eab:g:xMAAAOSw3ydVp3v8))
Mój mechanik stwierdził, że opaski do niczego się nie nadają i postanowił zespawać nowe kolanko z katalizatorem.
Problem rozwiązany.
Tytuł: Odp: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: koczis w Luty 23, 2016, 22:26:00 pm
Tak sie składa że u mnie tez czasami były wyczuwalne spaliny. Natomiast wczoraj sprawdzałem poziom płynów i ewidentnie właśnie z tej lewej strony unosiły sie spaliny. Nawiasem mówiąc, myśle że ta usterka rozwiązuje problem "tajemniczych dymków" unoszących sie spod maski lub lewego nadkola opisywanych w wątkach na forum. Niestety dziś chyba układ sie rozszczelnił bardziej. Podczas jazdy, najpierw odczuwałem delikatne drgania silnika, po kilku minutach jazdy zaświeciło sie "restricted performance" i spadła moc. Z trzęsącym sie silnikiem dojechałem do domu, a spod maski unosiły sie spaliny. Dla próby, po wyłączeniu silnika odpaliłem go ponownie, odpala prawidlo, nie trzęsie, ale po około 5 sekundach zaczyna sie trząść, i trzeba wyłączyć zapłon. Nie świeca sie kontrolki engine ani sprężynka. Mam nadzieje że przyczyną jest owa nieszczelność układu wydechowego.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: koczis w Marzec 02, 2016, 18:51:39 pm
Dziś byłem w serwisie naprawić ów nieszczęsny łącznik elastyczny. Okazało sie ze już sie prawie całkiem rozleciał na dwie części. Lewa strona załatwiona, niedługo umówię sie na stronę prawa bo tez jest nieszczelność.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: ferlin w Marzec 02, 2016, 20:24:27 pm
Ile Cię ta przyjemność kosztowała? Zastosowali oryginalny "zestaw naprawczy"?
Tytuł: Odp: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: koczis w Marzec 02, 2016, 23:27:04 pm
Serwis to naprawia, to częsta usterka. Nie jest to zestaw naprawczy. Oczywiście połączenie jest elastyczne. Koszt 900pln. Od razu jest inny zapach wewnątrz.
Tytuł: Odp: Zapach spalin w kabinie
Wiadomość wysłana przez: Dominik_XF w Marzec 05, 2016, 20:19:40 pm
Podzielę się z Wami...
miałem to samo i też próbowałem to reanimować jakieś dopasowywali kolanka itp itd. nadal było czuć spaliny w międzyczasie wystąpił problem z DPFem i po wycięciu DPFa problem ustał... nic juz nie smierdzi