FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: s900 w Luty 21, 2016, 14:10:58 pm
-
Mam do Was pytanie :
mam xj 300 Executive z pakietem sport i nie mam TC - kupiłem płytkę ta z prawej strony kierownicy z przyciskiem TC - ilość pinów się zgadza, po podłączeniu wszystkie funkcje działają poza TC
Dodam że od początku przy przekręceniu kluczyka w chwili zapalania kontrolek na tablicy pojawiaja się napisy TC off i SPORT - oba gasną - podejrzewam, że nikt w Jaguarze przy aucie tej klasy nie bawił się w oszczędności i instalacja jest jedna dla wszystkich - może tylko brakuje np przekaznika?
-
TC w X300 to prymitywny układ- kiedy elektronika uzna, że przesadziłeś z gazem, to specjalny siłownik ciągnie pedał gazu w górę (a konkretnie to ten mechanizm przy przepustnicy, do którego podpieta jest linka gazu). Jeśli nie masz TC fabrycznie, to nie masz też tego silownika, więc sama płytka nic nie zmieni.
-
Dziękuje a mógł byś jeśli masz taki siłownik załączyć jego zdjęcie '- będę wiedział czego szukać -rozumiem że po włączeniu TC przyciskiem na tablicy rozdzielczej pojawi się TC on i będzie działało tak jak opisałeś?
Jutro sprawdzę w samochodzie bo nie daje mi to spokoju i te kontrolki przy starcie po co się zapalają? - nie ma to nie ma i już.
-
Kontrolki się zapalają, bo to standardowy test, pewnie niezależny od tego, czy masz TC, czy nie. Ja też nie mam, więc zdjęcia nie załączę ;) Zresztą w tych samochodach szpera jest chyba dużo skuteczniejszą kontrolą trakcji, niż ten cudowny system. A na pewno fajniejszą ;D
-
To jest siłownik od kontroli trakcji.
(http://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj6-xjr6-x300-26/100904d1416262511-traction-control-97-vdp-01a.jpg)
-
Kurcze nie mam tego siłownika :( ale nic to , powiedz mi proszę truten23 jak i do czego ta pompa-siłownik jest podłącziona ?
Kostkę napięciową mam ale czy coś jeszcze przy siłowniku?, do abs, do serwa? i rozumiem że ta linka którą widać na zdjęciu idzie do pedału gazu - jest tam jakieś spejialne podłączenie?
Sorki za kłopot i dzięki z góry !
-
W sobotę będę dłubał jeszcze u siebie to mogę zerknąć skąd idą kable do serwa. Nie jestem pewien czy nie będziesz musiał mieć inne linki gazu, bo ta od pedału idzie do serwa, więc jest długa... A z serwa odchodzi następna...
-
Linki są inne, zarówna ta co idzie do pedału jak i od przepustnicy. Inne są też przewody hamulcowe
Do tego dochodzi siłownik TC, Anti lock brake modulator i nie ma pewności że będzie działać.
-
No więc od tego serwa kable idą do kompa ABSu schowanego za schowkiem pasażera. Pooglądaj wiązkę koło pompy ABS, może masz gdzieś gotową wtyczkę? :-V
-
Wtyczki wszystkie sa na pewno. Jaguar nie bawil sie w rozne okablowanie w zaleznosci od modelu tylko we wszystkich to samo glowne.
-
Dokładnie wtyczka jest , wynika z tego że muszę dokupić siłownik ten przy ABS z linkami i kto wie czy nie pedał gazu bo może być inny.... no to projekt musi poczekać bo dziś zrobiłem przegląd tech a jutro Urząd Celny - ciekawe jak mnie policzą :/ ???