FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Rysiek w Luty 17, 2016, 09:46:16 am
-
Witam. Mam do wymiany klocki hamulcowe w swoim x300 3.2 executive z 1997r WIN SAJJFALG4BP810031. Proszę o poradę gdzie dokonać zakupu i jakiej firmy wybrać klocki, oraz jaka grubość tarcz z przodu jak i z tyłu kwalifikuje je do wymiany. Z góry dzięki za podpowiedź.
-
ja ostatnio kupiłem klocki i tarcze w zwykłej hurtowni motoryzacyjnej ( FOTA )
tarcze Brembo, nie były takie drogie coś koło 180zł/szt
klocki ATE, które z tego co mi wiadomo były montowane w oryginale. Zaciski zresztą tez są te firmy.
Wszystko działa jak ta lala. Cichutko, nie brudzą i świetnie hamują.
Jesli chcesz klocki o bardziej sportowym zacięciu to proponuje Green Stuff
Możesz je dostać w wielu sklepach z cześciami do Jaguara ( nie będe wymieniał by nie rekalmować, poszukaj w dziale serwisy i sklepy na forum a znajdziesz)
Pamiętaj że na hamulcach się nie oszczędza.
Jeśli chodzi o grubość tarczy, to robisz pomiar brutto. Na każdej tarczy na krawędzi masz podaną nominalną grubość.
pzdr
-
Piękne dzięki Kuba_Wawa. Wyczytałem na forum że klocki firmy TRW też dają radę- doradźcie proszę które wybrać.
Z 211KM za bardzo sportowo nie pojeżdzi się. Rozumiem że jak podam rocznik i model to wystarczy do dobrania standardowych klocków do x300 3.2R.
-
TRW są naprawdę dobrej jakości klockami.
Stosuję klocki tej marki w innym aucie. mało pylą, nie piszczą.
Zrobiłem na nich w peugeocie parterze dostawczym ponad 40tys km.
Cena też przyzwoita.
Myślę że możesz śmiało kupować.
Każda hurtownia dobierze odpowiednie klocki po roczniku, modelu i nr vin auta bez problemu.
pozdrawiam
-
Kuba_Wawa :-thank. Ostatnie zapytanie czy klocki przód i tył mają czujniki zużycia?
-
O ile dobrze pamiętam to tylne klocki były w 2 wersjach, kupiłem kiedyś TRW i musiałem wymienić.
-
Swego czasu gdy mialem jeszcze swoj sklep internetowy z czesciami do kotow ,dosc duzo sprzedawalem wlasnie TRW
Klocki za tak niska cene naprawde dobrze sie spisuje i nie kojarze aby ktorekolwiek mialy czujniki :-gwizd
-
Mlodzieniaszek :-thank.
-
Textar, Ferodo, Jurid, Pagid - w tej kolejności polecam od siebie. ATE to pakowacz, TRW średnio na jeża. Akurat w hamulcach nie są najlepsi.
-
:-nie zabiłeś moje ideały!!! :-cry ate mercedes, trw usa zawsze najlepsze i najdroższe... a to teraz taka lipa? jurid to dla mnie kilo bubla...
-
U mnie w robocie montujemy głównie Textar, czasem ATE i Brembo, do Prosiaków w 90% przypadków Ferodo. Tarcze różnie ale zazwyczaj klienci sobie życzą ATE, Textar lub Brembo. Co do Juridów i Pagidów kumpel z powodzeniem wkłada do Volvo. A Jurid panie Jędrzeju produkuje bodaj klocki dla ATE właśnie i z tego co kojarzę jeszcze to jest w jednym koncernie z Textarem :D