FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: jankes w Luty 09, 2016, 08:58:00 am
-
Witam. Na wstępie, nie krzyczcie, chcę tylko się Was zapytać o Wasza opinie na temat płukania silnika takim środkiem http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/en_2678.html?OpenDocument&land=GB przed wymianą oleju na nowy. Co o tym sądzicie? Czy to ma sens? :-wstyd Z góry dzięki. Pozdrawiam!
-
Nie stosuj takich rzeczy, ani żadnych cudownych dodatków do oleju. Ja dolałem kiedyś do VW i po nie całych 2 tyś. km. obruciła się panewka (to nie był zbieg okoliczności bo koledzy mechanicy mieli kilka podobnych usterek)
Lej olej taki jaki fabryka przewidziała i jeździj.
-
W starym silniku taki preparat wypłucze nagar, który momentalnie zatka kanały olejowe i - jak to zostało udowodnione - obróci Ci panewkę albo z powodu spadku ciśnienia oleju ucierpi coś innego. W każdym razie silnik zatarty.
W nowym silniku nie ma potrzeby stosować tego specyfiku.
Czy wymieniasz olej regularnie czy chcesz wymienić olej w silniku, który stał 30 lat? :)
Na jakim oleju dotychczas jeździł silnik? Jeśli na dobrym syntetyku, raczej nagaru nie powinno być. Jeśli na mineralnym to płukanie da efekt jak w pierwszym zdaniu. Po prostu jest ryzyko, że nagar się oderwie przy płukaniu.
Dobry olej co 8-10kkm (lub rok) i nie będzie problemu.
-
Dzieki za odpowiedzi, rozwialiscie moje watpliwosci. Co do oleju to dwa lata temu wymieniany i czas najwyzszy na wymiane ;)
-
muszę dopytać:
"Na jakim oleju dotychczas jeździł silnik? Jeśli na dobrym syntetyku, raczej nagaru nie powinno być...."
ktoś lał olej syntetyczny do silnika Jaguara s III ??? da się w ogóle?
-
Wszystko się da :)
A jaka jest specyfikacja techniczna dla SIII? 10w40?
W starym silniku daje się 15w40 high mileage i wtedy nawet Jaguar przestaje puszczać bączki przy rozruchu ;)
-
Planuje w najblizszym czasie zalac go mineralnym ale specyfikacji nie pamietam ale chyba 10w40 powinien byc dobry choc moge sie mylic.
-
u mnie na silniku jest oryginalna naklejka dotycząca oleju: 20w50
-
I taki stosować...bez eksperymentów. Ciśnienie oleju na gorącym silniku ma być 40 funtów na cal, przy 3000 obr. Sprawdzić porządnym manometrem na rurkę, te elektryczne są zawodne.
-
I taki stosować...bez eksperymentów. Ciśnienie oleju na gorącym silniku ma być 40 funtów na cal, przy 3000 obr. Sprawdzić porządnym manometrem na rurkę, te elektryczne są zawodne.
Marek, co to za zaklęcia: "funty, cale" może jeszcze yardy, sążnie i.t.p.
Weź jak biały człowiek podaj te wartości w atmosferach albo napisz że te "funty na cale" to po prostu PSI. ;)
-
Tak mnie uczono to tak powtarzam. 40 twoich PSI, albo PIS jak wolisz (he..he) to 0k. 2.8 atm.
-
Czyli standardowa wartość dla większości silników.
Jak się wleje wodę typu 0w40 albo 10w60 to będzie trudno uzyskać takie ciśnienie.
-
driv3rrrr pytanie do Ciebie... Mi 10W/40 się widzi, nie zasyfia jak minerał, i ma skład porządny. Do beczki diesla Valvo 100.000 taki ciemno-różowy kolor bańki.