FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: DaFetti w Luty 12, 2008, 23:05:38 pm
-
Witajcie,
męczę strasznie z tym xkr/8 ale wolę pytać niż później żałować;-)
Na aukcjach oferowana jest dosyć duża liczba kotów cabrio, w związku z tym mam pytanie: klimat naszego wspaniałego kraju nie jest zbyt łaskawy, więc czy kawałek "płachty" nad głową jest wystarczający do komfortowej jazdy w zimie?
I jak się sprawuje w praktyce?(składanie, rozkładanie, bagażnika rozumiem, że nie ma;-))
Pozdrawiam
-
spokojnie. az tak zle klimat w polsce nie jest a obawa przed "niepelnosprawym"
auto sa nie trafny. ja mialem w polsce pierwsze auto bez dachu w 2001 i frajda
nad jazde bez dachu jest niesamowita. byl to wtedy mercedes 300SL a jedyny
negatyny rzecz byl ze kiedys ktos mi pluwal do srodku ...
jezeli jest zimno a desczc nie pada to wlaczasz sobie ogrzewanie, foteliki
i otworzysz sobie dach, tylko trzeba sie ubrac ...
jedyny bagaznik jest mnieszy (ale nadal jest), dach w calosci wystarczy w
xk do jazdy nawet w zima.
-
dzięki kogutki, pocieszyłeś mnie;-)
mam nadzieję, że do plucia nie dojdą jeszcze niedopałki i puste puszki po piwie...
okeślenie "niepełnosprawne" w kontekście kabrioletu ubawiło mnie do łeż;-)
-
A przy okazji to porównując XK i SL cabrio, Mercedes odpada w przedbiegach. Jaguar jest dużo lepiej wyciszony i składanie dachu jest w pełni automatyczne.
-
czapka, sluszna uwaga. to co napisalem kierowalem jako stanowisko do
tematu cabrio w polsce ogolny. moj sl-czyk byl rocznik 89 a xk to calkiem
cos innego.
dzis to juz wiem ... :-tylko
-
Kiedyś jeździłem Fiatem Ber coś tam w środku zimy z odkrytym dachem. ustawiłem sobie ogrzewanie i było całkiem fajnie
-
Bertone :-wings
-
W tłumaczeniu "łódeczka"
-
barchetta ;)
-
Rozumiem twój ból bo sam myślałem swego czasu nad zakupem cabrio. Tyle że to miał byś mercedes SLK więc to troszke inna bajka, bo tam jest hard-top. Niemniej robiłem rozeznanie i rozmawiałem z ludźmi którzy użytkują cabrio na codzien (pomijam opinie ludzi którzy maja w domu trzy samochody i cabrio wyciągają dziesięć razy w roku). Z tego co się dowiedziałem raczej nie ma problemu. Musisz tylko sprawdzić dokładnie w jakim stanie jest dach, chociaż w razie czego nowego pokrycie nie jest już naprawą która rujnuje doszczętnie domowy budżet, ale jeśli można tego uniknąć... Można tym spokojnie jeździć w zimie, a od biedy można go nawet trzymać pod chmurką. Mój sąsiad ma golfa III cabrio i nawet był kiedyś na myjni automatycznej, ale tego raczej nie powtarzaj:)
-
dziękuję za wyczerpujące info kuba;-)
teraz już mi sie sytuacja nieco przejaśniła.
-
Najwiekszym problemem kabrioletów jest sztywność nadwozia.Teraz mam xjs miałem corvette porównanie mam takie że jedyne co chciałbym zmienić w xjsie to dach.Zmieniłem ten samochód bo chciałem zyskać auto 2+2 ale okazuje się że nikt niechce jezdzić z tyłu nawet dzieci zawirowania powietrza są takie że można jechać do 90km/h.Corvete na skutek braku siedzeń z tyłu ma potężną poprzeczkę,która zajebiście wzmacnia nadwożie.Maska tylna zaczyna się za siedzeniami i dlatego niema zawirowań często prółem 200 z otwartym.A własciwie najgłosniej było z harttopem.Jeśli myślisz o dobrej pogodzie to się mylisz w upalny dzień napewno jazda nie należy do przyjemności wszystko jest tak nagrzane że łokcia niemożesz oprzeć na podłokietniku klima niewyrabia.
Lookam sobie często na xkr i myślę że gdybym sprzedał kilka z tych co mam kupiłbym ale napewno napewno nie cabrio zresztą stlistyka takiego coupe,niema co gadać.
Już wiem musisz poprostu kupić dwa to nie będzie dylematu.Pozdrawiam
-
Witam serdecznie.
Jestem tutaj nowicjuszem, ale akurat w powyższym temacie mogę się wypowiedzieć. Sam niedawno podejmowałem taką decyzję: kabrio czy nie kabrio. Koniecznie chciałem kupić XKR. Decyzja o tym, czy kabrio czy nie była bardzo prosta: oczywiście, że coupe. Dlaczego? Jakuar XK/XK8/XKR w wersji coupe jest piękny. W wersji kabrio - przeciętny. A dla mnie jedną z ważniejszych cech samochodu jest jego wygląd. Jaguar XKR coupe zapiera dech w piersiach. Moim zdaniem to kanon auta sportowego.
Takie jest moje zdanie na temat modelu XK/XKR. Być może jest sens kupić kabriolet, ale raczej markę i model które lepiej się prezentują w wersji cabrio. Szkoda psuć tak pięknej linii płócienną budą :)
Pozdrawiam
Zwierzu
-
zgadzam się z tym że coupe ma lepszą linię ale jeśli kogoś stać na dwa coupe i kabrio myślę że czemu nie????