FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: visage23 w Luty 05, 2016, 15:05:17 pm
-
Witam.
Ostatnio zauwazyłem w swoim jagu ze przy rozgrzanym silniku przy przyspieszaniu odczuwalne sa drgania. Dodatkowoprzy przyspieszaniu faluja w bardzo małym zakresie obroty, dodam ze silnik ma moc ,znalazłem gdzies ze to moze byc wina konwertera lub oleju w skrzyni , skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, dodatkowo po podłaczeniu pod komputer(u miejscowego mechanika ) wyswietla bład 0046 , tylko nie wiem czy nie jest to jakis stary bład , wykasowałem go i zobacze czy znow sie pojawi,jakies pomysły?
-
Zawór sterowania turbina - P0046. Masz odpowiedź na szarpanie
-
Czyli jak rozumiem cała sprezarka do roboty bo oddzielnie to nie występuje ,zastanawia mnie czy moze powodowac te drgania po rozgrzaniu.
-
Warto podpiąć jeszcze inny komputer aby potwierdzić błąd.
-
Tak tez zrobie , teraz znowu doszukałem sie ze ktos w xf miał podobnie obiawy i podejrzenie padło na skrzynie a dokładnie konwerter(tylko nie pisał czy ma ten bład) ale u mnie skryrzynia czy na zimnym czy ciepłym chodzi wrecz idealnie
-
Czyli jak rozumiem cała sprezarka do roboty bo oddzielnie to nie występuje ,zastanawia mnie czy moze powodowac te drgania po rozgrzaniu.
No może nie cała. Błąd dotyczy konkretnie sterowania zmienną geometrią, a nie np. zbyt niskiego ciśnienia sprężania/niskiej wydajności sprężania. Problem więc może być elektryczny, albo mechaniczny tj. zapieczone lub inaczej uszkodzone ramię sterujące geometrią - zobacz w necie obrazki co składa się na całą turbosprężarkę do tego modelu. A nie ma komunikatu "Restricted Performace" i ograniczenia mocy? Choć tak czy inaczej wartałoby zajrzeć do turbosprężarki.
-
Wziałem autocoma na pokład i sprawdzałem podczas jazdy błedy , a wiec falowania dalej sa natomiast wibracje ustaja jak kasuje te błedy, natomiast po rozgrzaniu zaczął wyskakiwac bład 010f ,auto stało dośc długo w zime a wyczytałem gdzies ze sa słabe styki w tych przepływkach, podejrzewam ze głownym sprawca jest przepływomierz,wyczyszcze jak to nie pomoze to kupie uzywke do sprawdzenia.moze bład turbiny powodowac przepływomierz?
-
Przepływomierz powoduje różne cuda, np spadek mocy przy ruszaniu, nic się nie dzieje, a nagle auto wyrywa. Główną dotychczas przyczyną uszkodzeń przepływomierza która mnie spotykała w wielu autach, to zwykły brud. Zwykłe mycie super-sprayem nie pomaga. Oddaję przepływomierz w miarę możliwości idealnie umyty, zegarmistrzowi, on ma swoje lupy narzędzia, i doskonale sobie radzi z tym elementem. Wewnątrz są mikroskopijne wręcz "druciki" które obrastają brudem, a to powoduje dziwne odczyty. Można spróbować i z Jaguarem.