FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: Error w Styczeń 18, 2016, 21:14:38 pm
-
:-bry
Wziąłem się trochę za prace przy Jaguarze i martwi mnie zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego jeśli można tak to nazwać. Ogólnie w czym rzecz - jak odkręcę korek od zbiorniczka na gorącym silniku to mówiąc kolokwialnie "wywala" płyn chłodniczy z metr do góry, poparzyć się można ??????
jeżdże już tak 3 rok, temperatura płynu ok max 90 C i niby wszystko jest ok.... ale czy to jest normalne? czy Jaguary tak mają? czy mam się spodziewac zbiżającej się awarii? Czy to może być spowodowane uszczelką pod głowicą?
-
Czy to twój pierwszy samochód w życiu? Przecież nie wolno otwierac korka na gorącym silniku, gdyż wtedy panuje ciśnienie prawie do 1 atm. Ponieważ już od wielu lat stosuje się układy chłodzące ciśnieniowe. Na korku jest napisane
"Open when cold" lub podobnie. Po takiej przygodzie należy odpowietrzyc układ. Gdy silnik zimny, otworzyc korek na silniku, nie na zbiorniku wyrównawczym, i nalac płynu pod krawędź wlewu. Sprawdzic poziom w zbiorniku wyrównawczym zgodnie z oznaczeniem. Nie robic takich numerów na przyszłośc.....można się poparzyc.
-
hmmm no nie jest to moje pierwsze auto;)
dla przykładu na co dzień jeżdżę Laugna III w dieslu i jak odkręce korek na gorącym silniku to nic sie nie dzieje, wkładam palec i czuć gorący płyn. Tak samo miałem w samochodach benzywonych np Citoren Xsara, ford Mondeo, ford sierrra itp
nie jestem zawodowym mechanikiem, nie znam się dlatego pytam:]
ale nadal wydaje mi się, że to nie jest normalne............
-
Witaj. Jest to zupełnie normalne. Co innego jesli puchną ci przewody chłodnicze i z wydechów leci biały dym nawet gdy jest ciepło, jest to oznaka uszczelki pod głowicą. Jesli to tylko cicnienie takie jak opisujesz jest to normalne. pozdrawiam
-
Cześć,
Wiem, że to troche słabo wygląda ale powiedzmy, że sytuacja mnie zmusza....
czy do serii III dla się dobrać chłodnice wody z jakiegoś samochodu? wiecie, chodzi mi o jakiś niedrogi zamiennik.
pozdr
-
Każdą chłodnicę da się dorobić.
Spytaj tu:
http://www.chlodnice.net.pl/ (http://www.chlodnice.net.pl/)
ale nie wiem czy będzie taniej niż oryginał.
-
Dzięki za podpowiedź. Ogólnie pochodziłem trochę za tym i tak -> oryginalnej, nowej chłodnicy juz się kupić nie da (nawet na terenie całej UE), co pewnie nikogo nie zaskoczy ;D Za to można wykonać regenerację starej chłodnicy. Wymieniają cały środek, zbiorniki dają do piaskowania, malowania itd. Ceny zaczynają się o 1200 zł w górę. z powodów finansowych musiałem dobrać tymczasowy zamiennik z innego modelu. Aż boli żeby robic takie rzeczy w zabytkowym samochodzie ale chwilowo sytuacja mnie zmusza, tym bardziej, że dużo rzeczy teraz robie przy Jaguarze na raz. Starą chłodnice zabezpieczyłem i niebawem oddam ją do regeneracji.
pozdrawiam was.