FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: korsarz717 w Styczeń 09, 2016, 22:08:00 pm
-
Witam, mam problem z moim Kotem, walczę już 2 tygodnie, zacznę od początku. Auto do końca chodziło,ale paliło jak by nie na wszystkie gary, i chodziło tylko na benzynie ,na LPG odrazu gasło.Wymienione świece na nowe, zmieniona pokrywa zaworów, stara miała pęknięcie świece tonęły w oleju.Wymieniłem też przepustnicę bo moja miała rozwalone gniazdo połączeniowe, gołe piny były wpięte w kostkę. Po poskładaniu wszystkiego próbuję od wczoraj odpalić i lipa, co ciekawe po podłączeniu klemy akumulatora, i wyłączeniu alarmu, na liczniku świecą się cztery kontrolki (Check,abs,pasy,i hamulec) odrazu po otwarciu drzwi,bez kluczyka w stacyjce. Załatwiłem sobie dzisiaj komputer diagnostyczny GUTTMAN, silnik nie pokazuje żadnych błędów, w zakładce moduł komfortu (KOD B2172- Odłączenie dopływu paliwa) myślałem że jakimś cudem wybiło czujnik uderzeniowy ale niestetry nie. Był jeszcze kod P0180 Czujnik temperatury paliwa A, ale z tym błędem się chyba uporałem, urwał się kabelek od czujnika, po polutowaniu, i puszczeniu testu ponownie błąd się skasował. Cały czas powtarza się ten o odłączeniu paliwa i auto nie pali. Nie wiem już co robić, czy coś mogłem jeszcze gdzieś urwać jakiś kabel albo co, może ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić. :-help
-
Przycisk blokady pompy paliwa pewnie jest wcisniety
-
Masz na myśli czujnik uderzeniowy, ten co pompe odcina? w słupku A, po stronie kierowcy? to tak sprawdzałem go, jest wciśnięty ale teraz to już całkiem zgłupiałem, ma być wciśnięty czy wyciśnięty? dziwią mnie te kontrolki świecące się bez kluczyka.
-
Do siebie jak pociagniesz to go zwolnisz czyli pojdzie prąd na pompe
-
Nie dawalo mi to spokoju, i jeszcze teraz w nocy bylem na garażu i niestety czy ten czujnik jest wyciśnięty czy wcisniety nie ma różnicy dalej auto kręci i nie pali, więc to nie to. Jutro wykręce jeszcze świece i sprawdzę iskre.
Zastanawia mnie jeszcze jedna możliwość, listwa wtryskowa była cała też demontowana, czy mogłem pomylić wtyczki do wtryskiwaczy? jeżeli wpiąłem w niewłaściwej kolejności to też był by powód że nie pałi ,czy to bez znaczenia? Zaraz idę do garażu sprawdzić iskrę, od tego zacznę, ale powoli pomysły mi się kończą, dletego ta kolejność wtyczek we wtryskiwaczach jeszcze była by możliwa, a wtedy odnowa zwalanie kolektora no ale trudno.Proszę o sugestie :-help
-
Jakby wtyczki były pomylone to powinien coś pokaszleć.
A co było widać w parametrach bieżących rpm,podciśnienie,ciśnienie Pb.
-
No coś jakby kaszlał, więc zaraz zrzucam kolektor, i przeglądam wtyczki wtrysków, ktoś wie jaka ma być kolejność, czy są jakoś opisane te wtyczki, mój błąd że nie zwróciłem na to uwagi przy demontażu, i mogłem je jednak zamienić, a nie zdawałem sobie sprawy że te wtyczki muszą jednak być wpięte we właściwej kolejności.
Kolektor zdjęty, wtyczki na sto procent były pomieszane, ale co gorsza ktoś już wsadzał tam łapska, wiązka była sztukowana, pozmieniane kolory wtyczek, już zamówiłem nową wiązkę, teraz pytanie dla pewnosci, są 2 kolory wtyczek szare i czarne które mają iść na którą stronę żebym wiedział jak podłączyć jak nową dostanę (domyślam się że białe na jedną głowicę a czarne na drugą) tylko które na którą strone.
-
Czarne bodajże na rząd cylindrów 1,2,3 czyli stojąc przodem do auta - strona lewa.
-
Wymieniłem całą wiązkę łącznie z wtryskami, kociak wreszcie gada, ale nurtuje mnie dlaczego w dalszym ciągu świecą mi się cztery kontrolki bez kluczyka w stacyjce. Na komputerze żadnego błędu, nie wiem czy to samo zniknie jak trochę pojeżdzę czy jednak coś jeszcze jest nie tak? Narazie chodzi na benzynie, z LPG muszę jechać do gazownika na regulację bo głupieje, no ale jak go kupiłem to wcale nie chciał działać a teraz jednak jest różnica bo szapie ale nie gaśnie (podejżewam że jeszcze listwa wtryskowa od gazu do wymiany) Auto ponad rok stało w garażu nie jeżdzone i nie palone.
-
Czy niema nikt pomysłu dlaczego świecą mi się kontrolki (check,pasy,abs,hamulec) bez kluczyka w stacyjce, i te same lampki świecą również po odpaleniu, na komputerze zero błędów, nie wiem czy to może brak jakiejś masy? Ponad tydzień był odłączony akumulator, zaczęło się to po moich perypetiach i wymianach opisanych wcześniej.
-
A czy rzeczy które kontrolki wskazuja działają?
-
Raczej tak, przed wymianą elementów opisywanych wcześniej, żadna lampka się nie świeciła, autem normalnie wjechałem do garażu, śilnik nie palił za ciekawie, ale to nic dziwnego jak 3 świece pływały w oleju. Wymienione świece, pokrywa zaworów, przepustnica (bo moja miała połamane gniazda wtyczki), wszystko uszczelnione, zmieniona podstawa wraz z wtryskami, zmieniona wiązka wtrysków (stara była w opłakanym stanie) ale te kontrolki też się już świeciły na starej (uprzedzając pytania) Trzy razy sciągałem kolektor, bo wychodziły nowe kwiatki, teraz auto pali ale w dalszym ciągu świecą te kontrolki, dlatego szukam przyczyny. Kot ma jeszcze problem ze skrzynią biegów, nie pisałem o tym wcześniej, nie ma wstecznego biegu, do przodu biegi działają, nie ma żadnego komunikatu o trybie awaryjnym, wymieniłem również wczoraj wybierak, bo stary był w rozsypce myślałem że on był przyczyną braku wstecznego, ale niestety raczej nie. Auto wizualnie i mechanicznie jeżeli chodzi o zawieszenie jest wbardzo dobrym stanie, ale niektóre elementy osprzętu były w rozsypce. Podejżewam też że katy są wyprute, ale wcześniej nawet check się nie świecił, a autem po zakupie przyjechałem ponad 200 kilometrów do swojego domu. Może jest ktoś ze śląska kto ma jakiś lepszy komputer serwisowy od mojego guttmana, żeby dokładniej zdiagnozować kota, pokazały by się może inne usterki, mój komp np: nie widzi skrzyni.
-
W Lubinie masz eMWuGSm. Moim zdaniem co do kontrolek trzeba odczytać błędy z modułu licznika
-
Jestem z Tychów koło katowic, więc do Lublina mam troszku daleko :D
-
Ale nie do Lublina tylko Lubina :D
-
Ale do Lubina też mam z 300km, heheh ale dzięki za zainteresowanie,ale może jednak poda mi ktoś namiary na kogoś z odpowiednim kompem ze śląska :) albo miał ktoś podobną przypadłość z kontrolkami. Czy na tym forum tylko jedna osoba odpowiada na posty?
-
Co do licznika gdzieś wiązka jest walnieta raczej. Ewentualnie wyjmij licznik i odepnij go z wtyczki i przejrzyj kable od tej strony . Robota maks 20-25 min
-
na takie posty jak twój to nikt nic sensownego nie napisze więc nie wiem czemu sie pieklisz w tym przypadku to pytania powinieneś do wruszki napisać a auto do dobrego elektryka zaprowadzić