FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: derekd1971 w Grudzień 26, 2015, 13:48:14 pm
-
Witam serdecznie forumowiczów , wim że alternatory to temat rzeka.
Ale mój przypadek jak dla mnie jest trochę dziwny, może opowiem co się stało -
Wracam z pracy , stoję przed światłami a tu nagle ikona od ładowania na czerwono świeci, myślę pasek pękł bo tylko to wydawało się sensowne w tym momęcie i z takim objawem, macha w górę patrzę a pasek cały, dociągłem się do domu podładowałem baterię zapalam kota i nic dalej brak ładowania. Myślę może klina ścieło albo sprzęgiełko w kole pasowym , sprawdziłem moim zdaniem jest OK idzie w jedną stronę lekko a w drugą obracca się z paskiem.
Proszę o jakąś podpowiedz bo alternaror sam w sobie jest dość drogi i chciałbym mieś pewność że to on jest przyczyną problemów.
Chciałbym tylko jeszcze dodać że ostatnio poruszałem się na kródkich odcinkach i miałem zawsze włączone ogrzewanie szyby przedniej i tylniej oraz podgrzewanie foteli >
Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedzi
-
Kwestja czy alternator laduje trzeba by Panie z miernikiem przeprowadzi operacje na poczatek...
-
Zacznij od sprawdzenia czy przy zgaszonym silniku dochodzi napiecie z aku do alternatora ,jesli niema napiecia sprawdz bezpieczniki i kabelek ktory laczy akumulator z alternatorem.jesli napiecie dochodzi sprawdz na zapalonym siniku czy napiecie na zaciskach akumulatora ma powyzej 13.8 V.jezeli bedzie ono takie samo jak przed uruchomieniem auta ( okolice 12V ) lub ciut nizsze to alternator do wymiany .
-
Zacznij od sprawdzenia czy przy zgaszonym silniku dochodzi napiecie z aku do alternatora ,jesli niema napiecia sprawdz bezpieczniki i kabelek ktory laczy akumulator z alternatorem.jesli napiecie dochodzi sprawdz na zapalonym siniku czy napiecie na zaciskach akumulatora ma powyzej 13.8 V.jezeli bedzie ono takie samo jak przed uruchomieniem auta ( okolice 12V ) lub ciut nizsze to alternator do wymiany .
A po co się tak cackac. Odpalić fure i sprswdzic ladowanie i wsio. Jesli nizej niz 13.8 albo calkiem brak to można winić szczotki lub regulator lub calkiem wnętrzności altka
-
Panowie sprawdziłem wszystko na co mi wskazywaliście. Wyszło że muszę wymątować alternator aby go sprawdzić dokładnie, ale nie jest to taka prosta sprawa, w tym momęcie mam go odkręconego
I tu moje pytanie ?
Kturędy go wyciągnąć?
Górą czy dołem ?
A możę przodem ?
Może macie na to jakiś patęt ?
-
Dołączę się do wątku. Jag XF 3.0 D 240hp 2013 , wyskoczył mi komunikat czerwony BATTERY NOT CHARGING czyli na pewno alternator, tak powiedział mi mechanik który oglądał mojego kota.
Błędy P0620-00/ intermittent - generator control circuit
P065C-01/ permanent - generator mechanical performance
Czyli można powiedzieć 458GBP z kieszeni na alternator. Pytanie czy może ktoś z forumowiczów orientuje się jaka jest żywotność paska i napinacza rolki działających z alternatorem. Czy wymieniać wszystko hurtowo czy też dać sobie na luz i tylko alternator. Czy ktoś może poleca jakiś dobry alternator w korzystniejszej cenie, który spełni wszystkie parametry techniczne do mojego Jaga?
A cała historia zaczęła się tak zrobiłem skan dual battery charging system i wywaliło mi kilka błędów, ładowanie akumulatora, hamulec ręczny itp. Wykasowałem wszystkie błędy uruchomiłem ponownie silnik i wszystko wróciło do normy. Zero komunikatów ostrzeżeń. Jakieś 10dni później wracałem w nocy i otrzymałem komunikat o nie ładowaniu akumulatora. I tak już zostało. Bateria pewnego dnia rozładowała się tak że nie dało się uruchomić auta.
-
Wpisz w Allegro regeneracja alternatora . Koszt 450 zł
-
450?
Ja zaplacilem £200 w sklepie motoryzacyjnym ale sa firmy w UK ktore sie zajmuja regenarecja, Wymiane zrobilem sam - trzeba wyciagnac wiatrak chlodnicy i zbiorniczek wyrownawczy.
Najlepiej wyciagnac stary i pojechac z nim na zakupy - wtedy dobiara po numerze czesci a nie po rejestracji...
Jesli chodzi o pasek to zalezy w jakim jest stanie.
-
Cena z serwisu Jaguara na Jersey. A gdybym chciał go u nich robić to ostatecznie dostałbym rachunek na ponad 600GBP
Alternator już zamówiłem na e-bay za około 200GBP nowy z UK.