FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Basspl w Grudzień 21, 2015, 10:25:00 am
-
Cześć, mam do wymiany uszczelkę pod deklem zaworów ponieważ przy zakładaniu rozrządu niestety ktos zle złozył, więc czeka nowa. Dojdzie wymiana oleju z 5W40 na 5W30, oraz mysłałem aby przed zimą wyienić filtr paliwa i właśnie świece. Czy ktoś z was mógłby mi polecic jakieś swiece pasujące do tego silnika, oraz Gazu? Czy jest sens kupowania IRIDOWYCH swiec? Są droższe 4 krotnie, wiec chciałbym wiedziec czemu. Czy nie lepiej poprostu kupic zwykle i wymieniac 4 razy czesciej? ;D
-
Dostep jest dobry wiec mozesz sie bawić w wymiany często ale czy jest sens?? Wg mnie nie ma. Kup platynowe lub irydowe i spokój. Od siebie polecam Denso, w robocie montujemy NGK i tez nie ma problemów mimo ze kilku forumowiczów sie przejechalo na tej firmie. Powiem więcej....Jag oryginalnie do silników V8 montowal irydowe. Przerwa ok. 1.1 mm
-
Temat się robi i dla mnie na czasie. Na tych z którymi kupiłem już 15kkm, macie jakiś symbol producenta, żeby takie same parametry podebrać, czy z LPG trzeba tunningować, więc może ktoś ma symbol opcji zamiennik? Za NGK dziękuję, znów miałem przypadek że przestały pracować, trzeci w pół roku.
-
Ja mam denso IK20 chyba, jakos tak sie to zwie
-
niecałe 500zł da się przełknąć bez płaczu, co ile się takowe w jaguarze wymienia?
-
Spoko loko 50-60 tys powinny przejechać. Ja dopiero strzelilem na nich 11-12 tys km i złych oznak brak
-
Z ciekawostek
Denso Twin Tip T20TT
unikalna technologia świec zapłonowych Twin Tip
pierwsza świeca zapłonowa bez materiałów szlachetnych, wyposażoną w elektrodę środkowa wykonana ze stopu niklowego
"podwójna" wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej śred. 1,5mm
niższa emisja zanieczyszczeń CO2 , HC
mniejsza fluktuacja spalin zmniejsza zużycie paliwa
duża oszczędność paliwa - doskonałe wykorzystanie paliwa dzięki podwyższonej zapłonności
wyższe osiągi przy niższych kosztach- uzyskiwana wydajność zapłonu do wysokiej klasy świec Irydowych
tak o niej mówią
a tu filmik
https://youtu.be/i02Iym3sgJc?t=2 (https://youtu.be/i02Iym3sgJc?t=2)
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiMk7u-2PDJAhVqz3IKHXu5AA8QFggxMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.autogaz-market.pl%2Fglowna%2F2357--wieca-twin-tip-t20tt.html&usg=AFQjCNGeNPtcflJ0QykcFSrfE3wb1Pnlpw&bvm=bv.110151844,d.bGQ (https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiMk7u-2PDJAhVqz3IKHXu5AA8QFggxMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.autogaz-market.pl%2Fglowna%2F2357--wieca-twin-tip-t20tt.html&usg=AFQjCNGeNPtcflJ0QykcFSrfE3wb1Pnlpw&bvm=bv.110151844,d.bGQ)
no to panowie macie temat do dyskusji
-
To jest ta ich podstawowa swieca. Owszem spisuje się przy LPG ale raczej niezbyt długo :D
-
ciekawe i troszkę tanie ale jeden za naszych forumowych kolegów używa i sobie je chwali
już mnie kilka razy życie przekonało że drogie nie oznacza DOBRE
jestem mechanikiem samochodowy zajmując się tym od 15 roku
a od 24 lat serwisuje maszyny budowlane renomowanej firmy Caterpillar , Volvo
co do przebiegów podanych przez producenta mam na to swoja teorię
np. w Citroęnie Jumper ma zalecaną wymianę oleju silnikowego Total po 40 tyś km , JA wymieniam w swoim
po 15 tys ten sam olej
( widziałem kilka rozebranych silników które przestrzegał tych norm używajac zalecanego oleju i uważam że są za mocno wyśrubowane )
można by tu podać też kilka innych przykładów również z mojej dziedziny zawodowej
ale niema za dużo co rozmydlać tematu
-
Myślę ze ich kres to 20-25 tys km, moze i 30 tys co i tak daje dobry rezultat. A co do przeglądów olejowych to jest padaka teraz. Jakby każdy silnik mial co te 15 tys kn to i te nowe konstrukcje przejezdzalyby duzo wiecej km. A tak robi się bagno w silniku, zapycha kanaly i amen
-
Ja używałem Denso TT w iksie. Polecił mi je kolega co prowadzi sklep internetowy z częściami.
Świecie wymieniałem z Wąskim po przebiegi 30.000km i według niego nie było sensu jeszcze wymieniać.
Koszt za 6 sztuk po rabatach 48zł.
-
Ja pytałem instalatora LPG (w styczniu mam montaż) jakie kupić świece czy oryginalne czy jakieś marketingowe cuda do LPG i powiedział, że tylko oryginalne i nie wydziwiać. Z tego co mi wiadomo gość zna się na rzeczy więc póki co nie mam powodów żeby mu nie wierzyć.
-
Ja używałem Denso TT w iksie. Polecił mi je kolega co prowadzi sklep internetowy z częściami.
Świecie wymieniałem z Wąskim po przebiegi 30.000km i według niego nie było sensu jeszcze wymieniać.
Koszt za 6 sztuk po rabatach 48zł.
Bez gazu to pewnie i 40-50 tys przelataja
-
Ja zamontowałem w S typku kilka dni temu Deso TT parę osób po wymianie dobrze się o nich wypowiadało na razie wymieniłem 3szt od tej łatwiejszej strony jak przyjdą uszczelki pod kolektor wymienię kolejne ( kot i tak używany od święta )
pożyjemy zobaczymy
czy będę zadowolony czy rozżalony
-
te denso tt, jakieś dziwnie tanie...
mam tu jakiś hit sezonu... to powinno być w poprawie humoru chyba. Testuja nie wiadomo co, i po co.
https://www.youtube.com/watch?v=F-ZD9vwNrbw (https://www.youtube.com/watch?v=F-ZD9vwNrbw)
-
Witam, ja również zaryzykowałem te świeczki Denso T20TT 4617, czas pokaże co śą warte i na jak długo pożyją, ale za tą cene to mogę zmieniać co pół roku :)
-
To i ja się chyba na nie skuszę, będzie więcej opini. Sam z doświadczenia wiem, że tanio nie wyklucza dobrze. Kwestia znaczka na opakowaniu, co nie oznacza złej jakości. Dzięki za podpowiedź. Cięźko wymienić świece w V8 Jaga? Powiem szczerze, ze pękła mi linka maski, dzisiaj zamierzam z nią powalczyć i otworzyć i dopiero będę mógł zajżeć jak z dostępem. O ile otworze ją >:(
-
Latwiej wymienić niz w V6
-
Ja w 4.0 wymieniałem sam świece serwis chciał 200 zł, więc podziękowałem zajęło mi to jakoś ponad 2 godzinki ;) bez problemu, zestaw porządnych kluczy i jazda ;) a na mechanice nic sie prawie nie znam ;)
-
No ja mam takie pojęcie przeciętne, stąd moje pytanie. Dzięki :)
-
No i mam dylemat...
DENSO IRIDIUM POWER IK20 5304 220zł
czy
DENSO TWIN TIP T20TT 4617 65zł
3 razy mogę w sumie je wymieniać. Pytanie czy rzeczywiście żywotnosc tych irydowych jest znacznie dluzsza niz zwyklych.
-
Przy gazie jest różnica. Natomiast bez gazoliny wkladaj te tańsze :)
-
tu masz filmik i info
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31730.msg250302.html#msg250302 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31730.msg250302.html#msg250302)
-
ja moje znalazłem po osiem złotych za sztukę, więc jeszcze taniej.
-
Potem jest płacz że cewki padają a ma na to wpływ oporność ...
-
Widzę otrzeźwiający kubeł wody, w ogólnym zachwycie gawiedzi, do której też się zaliczam... Powiedz coś więcej, jaką markę, jakie symbole.
-
Filar sam mi polecileś kilka lat temu te Denso. Mało tego sam je montowałeś do iksa.
-
Nawet polecal jakos nie dawno ;). Przerwe można zrobić najwyżej na 1.2 zamiast fabrycznej 1.3 i bez gazu powinny działać. Przy lpg szybko sie sypna pewnie
-
Nawet polecal jakos nie dawno ;). Przerwe można zrobić najwyżej na 1.2 zamiast fabrycznej 1.3 i bez gazu powinny działać. Przy lpg szybko sie sypna pewnie
Od kiedy T20TT mają przerwę 1,3mm??
-
Nie wiem jaka maja przerwę Denso, podałem tylko przerwe fabryczna jaka zaleca Jag :)
-
Nawiązując do cewek, to czy ktoś spotkał się z cewkami Bremi, bo znalazłem w cenie 64zł za sztukę nówki sztuki, i przymieżam się by je wypróbować, bo cena rewelka.
-
Nie wiem jaka maja przerwę Denso, podałem tylko przerwe fabryczna jaka zaleca Jag :)
Fakt do świec irydowych lub platyn TT maja od 0.8 do 1mm max w zależności od modelu.
-
Widzę że dobór świec zapłonowych, do 4.0 LPG, jest wyjątkowo ciężkim tematem...
-
TT z tego co sie orientuje mają 0,9mm
-
Widzę że dobór świec zapłonowych, do 4.0 LPG, jest wyjątkowo ciężkim tematem...
Równie ciężki jak jak dobór oleju, nie wiem poco tak bić pianę ale skoro ktoś lubi.
Ja mam LPG i zawsze wymieniam na takie jakie zaleca fabryka.
-
Ja znalazłem rekomendowane, i mi modsi usunęli. widocznie nie były wystarczająco dobre, albo post nieregulaminowy, olej też stosuję taki jak jaguar przykazał, i chyba tego należy się trzymać.
-
Ja znalazłem rekomendowane, i mi modsi usunęli. widocznie nie były wystarczająco dobre, albo post nieregulaminowy
Tak usunąłem.
Podałeś link do jakiegoś sklepu (dokładnie z allegro), a wystarczy podać nazwę i numer katalogowy (jak ktoś będzie zainteresowany to sobie sam znajdzie w sieci). Po drugie świece były do silnika AJ6, a temat dotyczy AJ-V8. Nie wiem po co wprowadzasz kogoś w błąd. Ktoś kto się nie zna, kupi i naciągniesz go tylko na koszta. Nie masz nic do powiedzenia, nie znasz się - nie pisz.
-
Kolega chciał poprostu pomóc :) i tak zawsze wszystko sprawdzam 3 razy zanim kupię. A jakie swiece zaleca "fabryka" ? :)
-
Oryginaly sa Motorcraft AGSP-32F. Przerwa 0.99-1.09 mm. Tam wcześniej podalen przerwe dla 3.0 także mój błąd :)
-
To w takim razie prosilbym o wyslanie denso zwyklych, oraz w irydowych do tego4.0 tak aby mialy odpowiednia przerwe, oraz inne parametry. Jestem zielony i nie chce się popełnic błędu przy zakupie. Z gory dziękuję za pomoc :) oczywiscie chodzi mi o oznaczenie a nie link.
Czy takie będa ok?
Denso ik20 tt, gwint 19mm, odstep elektrod 1mm, srednica 14mm. Oczywiscie są to swiece irydowe. Koszt ok 29zl x8
Poczytalem o swiecach w LPG i na forach z gazem polecaja zmiejszyc odstep od oryginalnego. Najczesniej robią to o 0,2 mm, natomiast mysle, zeby zmienic na 0,9mm
-
Przy dobrze wystrojonej instalacji LPG i sprawnych cewkach nie zmienia się przerw !!!!!!!!!!!
Pisałem o tym 100 razy ma być ORI i już .
Należy kupić świece zapłonowe C2A1535 (AJ84575) kpl. 8 szt. koszt 330zł i po temacie.
-
Wywalalo mi check i komunikat o wypadaniu zaplonu na 7 cylindrze. Okazało się, że jak mechanik robil uszczelkę pokrywy prawej,nie dopial dobrze wtyczki od cewki. Swiece wymienilem na irydowe i jest odrobine zwawzy na dodawanie gazu 😊 stare swiece Niemiec wsadzil jakies zwykle, jeszcze by starczyly na 5-10 tys. Teraz mam spokój na ok 50-60 😃 zabawy troche z 4 swieca bo kiepski dostep przez weze od gazu, i nie chciala pojsc lekko. Odrobina magi i poszła 😊 wniosek: 250 zł dobrze wydane a jak swieci się check to nie ma co panikowac, że będzie drogo :-thank