FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: stachu071 w Grudzień 08, 2015, 14:34:51 pm
-
Czołem wielbiciele kotków!
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem z centralnym zamkiem.
Chodzi konkretnie o zamykanie i otwieranie z pilota. Sam zamek centralny przy otwieraniu i zamykaniu kluczykiem w drzwiach działa. Czasami działało otwieranie innym razem było słychać tylko "BIIP" tak jakby drzwi były otwarte, a z kluczyka ręcznie normalnie się zamykało otwierało. Działo się tak w zależności od humoru kota, np. pod domem nie działało ale 500m dalej pod sklepem już tak.
Teraz umarło całkiem. Przy skanowaniu komputerem nie udało się połączyć z security control module, który umiejscowiony jest pod skrzynką bezpieczników w bagażniku.
Zamówiłem drugi moduł z allegro o dokładnie takim samym symbolu, zakodowałem kluczyk i dalej nie działa. Jedyną reakcją jest BIIP, bez względu czy otarcie, zamknięcie czy bagażnik lub światła.
Baterie w pilocie wymienione. szyby pozamykane, drzwi podomykane, bagażnik też zamknięty.
Jakieś pomysły gdzie tkwi szkopuł? Przeczucie mówi mi, że może to być jakaś pierdoła...tylko pomysłów brakło
Proszę o pomoc.
-
Czołem,
Odgrzewam temat z pytaniem czy autorowi udało się namierzyć problem.
Od wczoraj mam dokładnie ten sam problem. Tzn raz na jakiś czas pilot zamiera, ostatnie pół roku, do wczoraj działał idealnie ...
Parę dni temu demontowałem tylną kanapę i oparcie, może coś się zruszyło w okolicy tylnych skrzynek bezpieczników. Oczywiście za chwilę wybieram się poszarpać instalacją w tamtej okolicy ale nadzieje na sukces mam raczej mizerne.
Piotr
-
Czołem,
Przed chwilą centralny zaczął współpracować. Przyczyna niedziałania była dość prozaiczna, rzekłbym wstydliwa. Wystarczyło wymienić baterie CR2016 na nowe. Trochę to dziwne bo przed wymianą zmierzyłem napięcie obu baterii miernikiem i dla każdej wskazywało 3V jak drut - na tej podstawie założyłem że baterie są OK. Widać obciążenie pilotem sprawiało że napięcie musiało "siadać" poniżej wymagań. Ale pytanie do Stacha071 pozostaje aktualne ...
Piotr
-
p123 , ja juz pzresrtaem wierzy co wa
-
:- pojecia To chyba jakaś głębsza myśl. Nie rozumiem ale :-za
-
Tanie baterie w pilocie nie będą działać poprawnie, nawet jeżeli pokazują wysokie napiecię bez obciążenia.
Ponadto 3V to mało, bez obciążenia powinno być 3.2-3.3V.
-
Ostatnio miałem zagwozdkę z pilotem centralnego w swoim drugim aucie, przestawał łapać. Jak mu się umyślało.
Ma 2Xcr2016. Miernik pokazywał równe 3V i też myślałem już że to sterownik.
Ale potestowałem jeszcze i okazało się że jednak baterie.
Po wymianie jak ręką odjął.
Cóż, baterie litowe już tak mają, że jak padają to robią to raczej nagle.
-
Odgrzeję temat, co prawda sprzedałem już x308, ale jeszcze będzie u mnie do końca miesiąca i obiecałem kupującemu że spróbuję naprawić centralny zamek.
Z pilota się nie otwiera ani nie zamykają drzwi, natomiast działa zamykanie i otwieranie bagażnika i klapki wlewu paliwa, z pilota działa również świecenie świateł. Oraz migają kierunki podczas wciskania otwórz i zamknij.
Wymieniłem moduł, zaprogramowałem piloty i nadal to samo.
Kluczykiem da się otworzyć i zamknąć tylko drzwi kierowcy.
Mam jeszcze pomysł taki że siłownik drzwi kierowcy jest uszkodzony - czy on steruje zamykaniem reszty drzwi ?
-
To odpowiem sam sobie. I zostawię dla potomnych.
Pod tylnym siedzeniem z prawej strony jest bezpiecznik od centralnego nr 2 15A, przepalało go. Powodem był chyba siłownik lub co tam innego jest w zamku w drzwiach przednich prawych. Wymieniłem cały zamek z elektryką i działa.
Przy okazji dowiedziałem się że jest też przekaźnik do centralnego więc jak by u kogoś nie działało to można też sprawdzić. Znajduje się pod tylną kanapą od strony lewej.