FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: p123 w Grudzień 03, 2015, 22:21:49 pm
-
Czołem,
Wczoraj zatankowałem na BP Ultimate 98 a dziś zapaliło mi Restricted Performace - elm pokazał P0332 czyli "Czujnik spalania stukowego 2 ( bank 2 ) - niski sygnał wejściowy"
Przeszukałem wątki wspominające o tym błędzie - ogólna rada : wymienić.
OK - nikt nie napisał gdzie on jest i jak się do niego dobrać. Może to oczywiste ale póki co nie wiem jak go znaleźć.
Po drugie - czy ktoś wie jak działa taki czujnik i co to znaczy że jest "niski sygnał wejściowy" - to jest za niski sygnał z tego czujnika dla kompa ? A może zjawisko które analizuje czujnik jest "za słabe" by czujnik je zauważył ?
Zastanawiam się też czy to przypadkowa zbieżność w czasie z tankowaniem - czy po prostu zalałem jakiś badziew a czujnik jest OK. Niestety zatankowałem pełny zbiornik ...
Żadnych skutków ubocznych po za kontrolką na razie nie widzę/słyszę.
Piotr
-
One padają w jednej chwili niestety. Oba czujniki są pod kolektorem ssącym. Wtyczki masz z tyłu silnika widoczne przy termostacie. Bank 2 to bodaj jest strona kierowcy.
-
Dziś tam zaglądałem - czy one są widoczne od góry po zdjęciu plastików ? - dość głęboko, na środku długość bloku po obu stronach silnika ? Jeżeli tak to chyba da się to jakoś wymienić bez zdejmowania kolektora - przynajmniej mam taką nadzieję. Pozostaje jeszcze dowiedzieć się jakim momentem dokręcać śruby.
Piotr
-
Sruby ze 25nm. Dokladnie one sa na srodku bloku, między głowicami
-
Dziękuję, zdam relację jak poszło. Zamawiam części ...
Piotr