FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jedrzej w Listopad 25, 2015, 22:59:21 pm
-
Pytanie stare jak pewnie jak całe forum, ale nie mam pojęcia dokładnie co mam, a właśnie zamawiam samochód ze szkocji, kolega nie ma czym przyjechać, więc postanowiłem mieć dawcę, do usunięcia skutków oczekiwanego wielkiego wybuchu. doczytałem że w 2001 sinik to AJ-V8 a skrzynia 5R55N. czy to jest wystarczająco wiele do kupienia jakiegoś dawcy, żeby przekładkę zrobić, jak nadejdzie czas mojego zespołu napędowego? nawet nie wiem gdzie to przeczytać na aucie. I ile za takie auto na wyspach należy zapłacić, żeby nie przepłacić, za jakiegoś zdemolowanego w środku, zaniedbanego, ale technicznie sprawnego w miarę rozsądku, dobrego.
-
Jak kupisz dawce chętnie się dowiem ile taki kosztuje bo sam może bym też się kiedyś skusil :)
-
Mi się udało trafić na dawce u nas,europejczyka,w moim kolorze blach z przywozem pod dom za 2 tysiące,z tym że bez skrzyni,ale to akurat to mi sie nie przyda no i szkoda ze srodek inny kolor,ale polecam czatować u nas,też czasem coś sie moze trafić :-)
-
Skrzynię to polecałbym zregenerować. Wiem, że koszty większe ale wtedy wiesz co masz. Silnik przede wszystkim musi być jeżdżony do końca. Długo stojący niczego dobrego nie wróży
-
Driv3errrr, czy ty zawsze musisz mieć rację?! :D Kumpel mi to zwiezie, postawie pod drzewem, od czasu do czasu pojadę wkoło komina. Remont skrzyni razem z konwerterem to pewnie nie przeskoczy 2500zł, więc nie drogo. ale silnik, jak mi wybuchnie, to remontu z nikasilem, nie da sie zrobić, nawet za 5ooozł. a dalej nie wiem, jakie mam sprzęty, czy dobrze napisałem, aj-V8 i to 5r55n
-
Dobrze napisałeś. Co do skrzyni to remont raczej w okolicach 5 tys zł :)
-
to za 5kzł, będę miał S-type mój rocznik pod domem, i jeszcze zostanie. tylko że najpierw moje musi wybuchnąć, a jak na razie zepsuł sie jakis plastik w dachu, i się zacina czasem, i dwie żarówki.
-
Dlatego sie nie stresuj na zaś :D
-
łatwo powiedzieć, jak ja zrobię samym jaguarem 30kkm rocznie a ma 280kkm na liczniku, i żłopie olej jak dwusuw, około 4 litrów mi w lato wychlał, przez 12kkm.
-
AJ28 montowany w Jaguarze nie ma nikasilu... Zresztą nikasil nie taki straszny jak się normalnie eksploatuje auto. Mam w rodzinie e34 z 3.0v8 z przebiegiem oryginalnym 360 tyś. i zero dymka, kompresja jak w nowym. Tak więc... to tylko kwestia silnika w igiełkach rocznik 2000, które Niemiec kupił aby stały w ciepłym garażu, a potem po 15 latach sprzedał z przebiegiem 100 tyś aby wstawić nowy model do garażu :)
-
Właśnie AJ28 w eSce ma nikasil. To 4.0 w XK oraz XJ X308 po połowie 2000 roku nie ma nikasilu
-
to ja mam AJ28 czy AJV8, ma nikasil? zgłupiałem jak młody kot.
-
AJ-V8 to główne oznaczenie silnika. Byly jeszcze podtypy jak AJ27, AJ28 i inne oraz z literka S na końcu dla doladowanych
-
to jak to sprawdzić, bo nie wiem czy silnik będzie kompatybilny z moim autem, jak/jeśli będzie przekładka. zamówienie jutro będzie finalizowane najprawdopodobniej.