FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Hubert31 w Listopad 25, 2015, 20:52:41 pm
-
Witam wszystkich.....Ciągle poznaję mojego Kocura....Od strony mechaniki....jestem "zielony" więcej teorii niż praktyki...Dla tego zapytam :-wstyd Gdzie w S-Typie 3.0 v6 z 2000 roku ...znajdę "odmę" którą chcę wyczyścić i silniczek krokowy?....Proszę o wyrozumiałość...
-
Silniczka krokowego nie ma. Odma jest z tyłu silnika. Troche ciężkie dojście. No i na dzień dobry pdzed robota trzdba kupić kolanko - lubi sie złamać
-
To teraz moje pytanie brzmi...Czy "dojdę" do odmy z "góry" silnika...czy nalezy grzebać od "dołu"?.....i jeszcze jedno...za co będe wdzięczny.....jakiś dokładniejszy punkt "odnośny" co do zlokalizowania odmy?....
-
Bodajże z góry silnika ale całe podszybie i rozpórka do zdjęcia i wnet nie wiem ale chyba trzeba będzie kolektor wypierniczyć ale to już będzie widać po zdjęciu podszybia i rozpórki jak dalej.
Najlepiej to zrób tak: na górze przepustnicy masz taki czarny dość gruby gumowy przewód. Idź za nim, doprowadzi Cię do takiej czarnej puszki i to jest własnie odma. Przy okazji obadasz czy nie ma pęknięć po drodze.
Bo na chwilę obecną za cholerę nie mogę sobie przypomnieć, gdzie ta odma siedzi. Jakoś nigdy nie zwracałem na to uwagi
-
Serdecznie podziękował!
No to świetnie się składa....jutro zmieniam świece....więc i tak kolektor idzie do wypierniczenia....A co do odmy.....cholera....profilaktycznie ją wyczyszczę....może nie zaszkodzę....a jak już to na pewno "pomogę" Kociakowi ....
-
To jak kolektor do zdjęcia to warto ją przemyć. Do tego wyczyścić przepustnicę środkiem do hamulców lub gaźników i przepływomierz środkiem do czyszczenia elektroniki. Polecam też obadać czy nie ma zapoceń przy dolnych oraz górnych uszczelkach kolektora (dolne są pod tym plastikowym na którym jest listwa) oraz czy nie ma zapoceń przy IMT (czyli tych 2 czarnych pokrywach z tyłu kolektora)
-
Co do przepustnicy....i jej czyszczenia....rozbierać ją....są na niej 4 śruby..czy tylko czyścić od strony gdzie łaczy się z przewodem idącym do filtra powietrza?....słyszałem żeby "listka" przepustnicy nie ruszać "paluchami" nie odchylac go "ręcznie"....?Czy "zasyfiona" odma może mieć wpływa na "jakość" pracy silnika?
A kolektor.....czekają na niego nowe uszczelki....."górne" i "dolne" dziś zamówione w serwisie Jaga.....o dziwo....bardzo tanio policzyli..
-
nie wypada zaślepić EGR?
-
A nie lepiej go wyczyścić?....Chociaż każdy mów co innego....co "lepsze"
-
Przepustnice sobie odkręć te 4 śruby,wtyczkę zostaw,włącz stacyjke i podeprzyj gaz kijem,listek sie otworzy i ładnie sobie wyczyścisz :-)
-
Dzięki....skorzystam z porady :-K
-
Jak będziesz juz skręcał kolektor to rób to delikatnie,z czuciem,nie dokręcaj do oporu,szpilki kolektora wkrecają się w takie mosiężne tulejki wprasowane w głowice i łatwo je wyciągnąć śrubą...
-
Bardzo dziękuję za pomoc....Kocur jest w trakcie "operacji"....Mam nadzieję że się wybudzi zdrów z "narkozy".....Tak...mam klucz dynamometryczny.....
-
Nie wiem czy sam to robisz czy mechanik ale jak masz klucz dynamometryczny to Ci mogę podesłać momenty i kolejność
-
Zapodaj, bo ja ostatnio dokręcałem to na 8Nm
-
Sam się z tym "bawię".....Mam uprzedzenie po Autoryzowanym Serwisie......Zdarli w cholerę pieniędzy i popsuli tylko....
-
10Nm każda śruba. 1,2,3 są te dłuższe
(http://ww2.justanswer.com/uploads/supermechanic/2012-05-24_131120_1.gif)
-
Jeszcze raz dziękuję Wszystkim za cenną pomoc....Kocisko ożyło....Pięknie mruczy....Jak się okazało winowajcą wszystkiego było kolanko które znajdowało się w tak "podłym" miejscu ....Było dziurawe jak "szwajcarski ser" nie dziwię teraz dla czego tak "wdychał" na lewo.....
-
No i brawo za udana reanimacje,nic tak nie cieszy jak to ze sie samemu udało coś naprawić :-))
-
Pewnie to kolanko o ktorym wspominalem :). Polifty maja to juz lepszej jakości. Tak samo jak mniej skomplikowany EGR
-
To było to kolanko...w tym "paskudnym" miejscu....gdzie trzeba prawie że rozbebeszać wtryski......żeby się dobrać do niego.... A co do EGR...u mnie go nie ma....w miejscu gdzie powinien być jest zaślepione.....wygląda to na to jak by "fabryka" tak zrobiła... Jeszcze raz wielkie dzięki za ogromną pomoc !Posiłkowałem się dodatkowo tym o to materiałem....http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/vacuum-leak-fix-pics-resolved-145384/
-
No, i tak ma być... :-super