FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: mero2 w Listopad 24, 2015, 09:04:49 am
-
2.5 benzyna III lift
pobiera dużo płynu chłodzącego tym samym łatwo go przegrzać...
ma super pracę, równe obroty, moc itp. żadnych objawów poza ww
objawy uszczelki pod głowicą?
P.S. swoją drogą 2.5 V6 200KM z 2005 rok (tzw. trzeci lifting) to identyczny silnik jak te przed liftem?
-
Przed lifty są podobne, tam zmiany kolektora były i przepustnicy chyba. Powiem Ci, że sprawdź czy nie masz pekniętego zbiorniczka wyrównawczego (wada fabryczna), czy nie masz mokro w aucie po stronie pasażera oraz czy nie ma innych wycieków pod maska. Jak wszędzie sucho no to niestety walnięta głowica lub uszczelka.
-
Tak jak mówił poprzednik. Sprawdź wycieki płynu ze zbiorniczka i przewodów. Popatrz czy nie zostawiasz plam.
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to:
-masło pod korkiem oleju
-niebieskawy dym
-olej w zbiorniczku wyrównawczym
-bulgotanie w zbiorniczku
Coś czuję, że masz wyciek bo jak rzeczywiście by tak Ci ubywało to już miałbyś po silniku.
-
Z głowicą nie do końca to co podałeś. U nas w Sprinterze głowica pękła i oprócz ubytku płynu i ciśnienia w przewodach kompletnie brak oznak.
PS. Dymek biały leci, niebieski jest od przelewania wachy i wciągania oliwy :)
-
Twarde, napompowane przewody wodne, węże do chłodnicy, czyli ciśnienie w układzie chłodzenia. to też stały element uszkodzonej uszczelki głowicy.
-
Żadnych objawów typu maź w zbiorniczku czy twardy wąż wodny - ciekawe czemu brak typowych objawów. . .
Stoi u znajomego w zakładzie, test na CO w układzie pozytywny, siarka w układzie wydechowym wskazuje na uszczelke, kwestia która L czy P.
Napewno napisze wam posta jak już bedzie w trakcie robienia lub zakończony
Dzięki za udział w poście
-
Witaj. W swoim S-type 2,5 V6 z 2003 roku wymieniałem w tym roku uszczelki pod głowicą. Dosyć duże koszty sie z tym wiązały. Ale już po wymianie tychże uszczelek , okazało się jeszcze że ( króciec ) łączący pompę wodną z blokiem silnika był również uszkodzony i płyn nadal ubywał . Zakup nowego rozwiązał problem. Powodzenia :-tylko
-
Nie wiem czy to niewlasciwa eksploatacja, czy po prostu jagi sa takie trefne.. mam ten samochod okolo pol roku (troszke wiecej) i chyba nic, min. za posrdnictwem forum, nie zaskoczy mnie w tym aucie..
-
Ale co ma zaskoczyć? Psuje sie jak kazde inne auto :)
-
Mam inne japonskie auto klase nizsze z podobnego okresu produkcji i mniej sie w nim wydarzylo w przeciagu 5lat niz w jagu w przeciagu mniej niz roku. A jag wyglada na bardziej zadbanego.
Lubie jaga ze wzgledu na poczucie komfortu i kilka innych czynnikow, i chcialbym z nim pozostac jak najdluzej. Ale wiem ze to mega kaprysny samochod. Forum mnie w tym utwierdzilo. Mowie tylko o usterkowosci, jest chyba na rowni z francuzami i alfami :D
Dobra, przepraszam za OT, temat jest o czyms innym.
-
Mam dokładnie ten sam silnik i tez miałem ten sam problem.
- musisz zdjąć osłonę pod silnikiem bo na niej są takie pampersy które pochłaniają ewentualne wycieki
- po zdjęciu odpal auto az sie zagrzeje woda i wytworzy cisnienie w obiegu
- teraz możesz przystąpić do ewentualnego szukania wycieku, najlepiej w kanale (użyj ręczników papierowych)
- u mnie był to taki rozgałęznik na wężu (kupiłem używke która sie pokrószyła) a nówki nie potrafiłem nigdzie dostać, aż w końcu wysłałem zdjęcia do sklepu z czesciami do anglików i sie okazało ze ten element figuruje pod nazwą 'przewód górny chłodnicy' i był to taki element złożony z kilku węży jakiegoś trójnika cena około 650, wpisz w wyszukiwarce to zobaczysz jak wygląda będzie ci go łatwiej odszukać.
- kolejny wyciek w prawdzie niewielki zaobserwowałem przy zbiorniczku wyrównawczym ( taki cienki wężyk na długim bardzo delikatnym króćcu ) częsty przypadek.
Zbiornik oddałem do firmy spawającej plastik, teraz mój zbiorniczek jest pancerny.
- przy okazji wymieniłem pompę wody około 440 zł nowa
Jezeli uda ci sie zlokalizowac wyciek dokładnie zbadaj reszte elementów układu ponieważ z tym nie ma żartów te plastiki są liche, bardzo liche