FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: brys w Listopad 21, 2015, 18:57:25 pm
-
Witam,
Jak to zwykle u mnie - problem dość nietypowy.
Z tydzień temu zobaczyłem na podłodze w garażu 2-3 kropelki płynu do wspomagania. Poziom w zbiorniczku był jednak prawidłowy. Tego dnia auto pierwszy raz 'zawyło' przy parkowaniu podczas mocnego skrętu kół.
Byłem przekonany, że to przez ubytek płynu maglownica/pompa wyje. Płynu jednak było w sam raz, dolałem gdzieś do 3/4 (płyn z 1-2 milimetry przed kreską poziomu maksymalnego na wskaźniku).
Auto odstawiłem do mechanika - mechanik przejrzał wszystko. Stwierdził, że maglownica jest sucha jak pieprz, żadnych wycieków ze wspomagania nie widzi, jedynie zapocenie na jakimś wężu.
Autem jeżdżę kilka dni, w zbiorniczku płyn cały czas utrzymuje się na prawidłowym poziomie, a jednak przy parkowaniu potrafi bardzo głośno 'zawyć'. Co może być przyczyną? ??????
-
Mi wyła pompa w X-Type, kupiłem nową oryginalną i problem zniknął, przed kupnem nowej, wymieniłem cały płyn w układzie, ale to nic nie dało, pompa wyła i wyła, więc poszła w kubeł. Teraz mi coś zaczyna szeleścić w S-Type jak jest zimny, później jest ok, ale też ją wymienie, bo po zmianie płynu wspomagania nic się nie zmieniło, narazie mi to nie przeszkadza, bo jak jest ciepły, to cisza, tylko jak zimny to szeleści, bo wyć to nie wyje.
-
Wlej na full płynu albo najlepiej go wymień i też wlej na full. W Mercu miałem dziwny przypadek...płynu na full cisza, wystarczyło, że spadło 2mm poniżej kreski (czyli pi razy drzwi między 1/2 a full) i wyła przeokrutnie.
-
Na full w sensie do kreski maks?
Bo chyba nie powyżej (miejsca w zbiorniczku dużo), bo zawsze straszą, żeby nie robić 'overfill'.
-
Do MAX :)
-
Masz ślady oleju na wężu więc należało by go wymienić(nie wiadomo kiedy się bardziej rozszczelni i narobi kłopotu) i po wymianie wlać nowy płyn na max i odpowietrzyć układ kręcąc kierownicą do oporu prawo i lewo.
Po tym zabiegu jeśli dalej będzie wyła to trzeba ja wymienić bo może puścić opiłki do przekładni kierowniczej i wymiana pompy w późniejszym czasie może skrócić jej żywotność...
-
Witam,
Płyn dolany do maksa - bez zmian, nadal potrafi zawyć.
Zrobię więc tak - usunięcie zapocenia, wymiana płynu na Dexron III czerwony, odpowietrzenie. Zobaczymy co będzie dalej.
Pytanie na przyszłość. Są gdzieś dostępne jakieś zestawy do regeneracji pompy, czy firma zajmująca się pompami powinna dać sobie sama radę, czy z kolei w grę wchodzi tylko wymiana pompy?
Pozdrawiam
-
Nie wiem czy po regeneracji pompy ona długo posłuży...
Dlaczego akurat Dexron? Mobil ATF do wspomagania jest bardzo dobrym olejem, praktycznie do każdego samochodu go wlewam i wspomaganie pracuje cicho i nie ma problemu z żywotnością pompy ;)
-
Kupiłem Mobila ATF 320. Po weekendzie wymiana. Oby hałas ucichł..
Ponowię pytanie - co w przypadku awarii pompy? Ktoś specjalizuje się w ich regeneracji/są zestawy naprawcze/są zamienniki?
-
Nie wiem czy po regeneracji pompy ona długo posłuży...
Dlaczego akurat Dexron? Mobil ATF do wspomagania jest bardzo dobrym olejem, praktycznie do każdego samochodu go wlewam i wspomaganie pracuje cicho i nie ma problemu z żywotnością pompy ;)
Mobil ATF 220 to Dexron II a ATF 320 to Dexron III.
Co do regeneracji to u nas w busie lata sobie juz rok taka i jest wszytsko ok.