FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kurak22 w Listopad 18, 2015, 19:39:05 pm
-
Da się wyciągnąć cewkę z 5 cylindra bez ściągania kolektora?
-
nie da się
-
i tak i nie. Bez rozbierania się nie da, bez ściągania owszem. Odkręć wszystkie śruby mocujące kolektor do silnika oraz śruby od wzmocnień i odchyl go na tyle, aby wyciągnąć cewkę. Oszczędzisz sobie odpinania kabli i rozlewania wody. Niewiele ale zawsze coś
-
2l butelka po podłożeniu starcza aby wymienić cewkę ;)
-
i tak i nie. Bez rozbierania się nie da, bez ściągania owszem. Odkręć wszystkie śruby mocujące kolektor do silnika oraz śruby od wzmocnień i odchyl go na tyle, aby wyciągnąć cewkę. Oszczędzisz sobie odpinania kabli i rozlewania wody. Niewiele ale zawsze coś
Przecież wystarczy przepustnicę odkręcić od kolektora, i już można wyjmować kolektor bez rozlewania wody.
-
Dobra zapowiada się grubsza impreza. Wypada zapłon tylko na 5 cylindrze. Zakupiłem cewkę. Pomogło na 20km. Rozkręciłem jeszcze raz. Kolor świecy wskazuje na to ze normalnie pali. Auto zapala normalnie. Objawy nasilają się po nagrzaniu.
Co prawda świecy nie wymieniłem ze względu na dobry kolor. Dobry tok rozumowania? Czy co to może znaczyć? Upalony zawór? Da się ściągnąć głowicę bez wciągania silnika?
-
kurak - a problem wystepuje tez na benzynie? U siebie mialem zawieszony/zatarty wtryskiwacz LPG i lał non stop -efektem było właśnie wypadanie zapłonów. Metoda na sprawdzenie: rozgrzej auto żeby otworzył sie zawór w butli ale nie przegazowuj czyli pozostan na PB - teraz wystarczy sciagnąc węzyk z wtryskiwacza - jak leci gaz to wiadomo..
-
A swiece kiedy zmieniane byly??
-
Świece ngk platynka. Przelot jakieś 20 tyś. Właśnie na PB też wyrzuca. Trochę głupio zrobiłem ze świeczki nie wymieniłem chociaż tej jednej. Ale wymieniłem cewkę bo korpus był lekko zwęglony w jednym miejscu :- pojecia najpierw wypadało by się świecą zająć...
Dorze, a czy ktos wie jakie objawy daje świeca z przebiciem? Wypadanie potęguje się po nagrzaniu?
-
a jesteś pewien że to tylko 5 cylinder? świece i cewki powinno się wymieniać kompletami niestety. Prędzej niż na upalone zawory stawiałbym na to że podparte
-
Tak błędy tylko z 5 cyl. Powinno się. I tak juz włożyłem w to cudo ponad połowę wartości więc nie ma opcji że wymienię teraz wszystkie. A wyjdzie na to ze głowica i tak jest do bani
-
Moim zdaniem jak cewka była walnięta to i świece dobiła.
-
ja juz NGK nie wsadze - powtarzam to sobie juz od 3 samochodów. Nic tylko problemy
-
Ja nigdy nie miałem to się nie wypowiadam. Nie narzekałem na Boscha i obecnie w obu autach mamy Denso i jest w porząsiu.
-
Dobra, wrzucę świeczkę i zobaczę efekty :-trudno
-
Jak coś to możesz nawet spróbować zmienić wszystkie. Kupić Denso te po 15zł/szt i zrobić przerwę na 0,9-1,0. Raczej nie stawiałbym na problem "głowicowy". Ale sprawdź jeszcze ten patent który podał kolega bartnik
-
O patencie wiem. Ale tydzień przed awarią śmigałem tylko na Pb do samej awarii wiec gaz wykluczam. Świece denso dedykowane do x-type? Rozumiem że. To zwykłe swiece, nie jakies platynki irydy itp?
-
Dokładnie tak, zwykłe najzwyklejsze świece. Ale śmiało na nich jak zmienisz obrobisz dobre 15-20 tys km :). A słuchaj sprawdzane były kable idące do tej cewki??
-
To co leżało na głowicy wygląda na nie uszkodzone. Elektrycznie nie sprawdzałem
-
Byc moze ze sie myle - ale w jednym z postow o cewkach uzyto slowa "wykrecenie".
Wiec pytam...cewki sie wyciaga z ... czy tez bez jakiegos wykrecenia? :-help
-
Cewka jest przykręcana do głowicy ;) a wyciąga się ją spod kolektora. Ale to nie jest istotą problemu ::)
Wiem co zrobię przy okazji wymiany świeczki. Sprawdzę kompresję :-yipee
-
No nie wyszło... Auto po nagrzaniu po 20km zaczyna wywalać zapłony. Szukam angola na części :-W
-
No nie wyszło... Auto po nagrzaniu po 20km zaczyna wywalać zapłony. Szukam angola na części :-W
A jakie błędy przy tym?
-
Po wymianie tej świecy nie włączają się żadne :/ autem dziś zrobiłem 40km szukając jakichkolwiek błędów. Przerywa przy większych obciążeniach (przy niskich obrotach). Co ciekawe auto przestaje szarpać przy gazie w podłodze powyżej 4tyś obr/min. Przerwy na świecach mam 0.9mm. Po czasach widać, że coś jest nie tak co suw pracy. W banku na podszybiu czasy wtrysków trochę szaleją. Na gazie oczywiście efekt się wzmacnia ale o to mniejsza.
-
A jakie sa korekty paliwowe?
-
wymieniłem świecę i cewkę, po przejechaniu około 25km w miarę normalnie, auto wyrzuciło błędy i przestało pracować na 5 cyl.
P1313 Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 1
P1316 Injector Circuit / IDM Codes Detected
P0305 http://www.obd-codes.com/p0305 (http://www.obd-codes.com/p0305)
prawdopodobna odpowiedź: brak luzów na zaworach po rozgrzaniu nie domyka.
Da się regulować to bez ściągania głowicy?
-
oczywiście że się da
-
dobra, luzy na całym banku w normie.
Po ponownym złożeniu sprawdziliśmy trochę parametrów. błąd 1582.
korekty długie; bank1: 16.8% bank2 9.8%
krótkie; bank1 7.5% bank2 12.1%
Ewentualnie jakiś magik od tego typu aut między łodzią, wawa a radomiem.
A co do nowej teorii którą uknułem, czy gdybym miał emulator w gazowni i jeździł bym na Pb psuło by to całokształt?
-
Problem rozwiązany. A właściwie kumulacja. Co prawda wymieniałem uszczelkę wewnętrzną pokrywy Ale po czasie znów oliwa dostała się na świece... Uszczelniłem dałem nowe świeczki i wymieniłem cewkę która miała przebicie. Niby prosta sprawa, ale co nerwów i czasu straciłem to moje...
-
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni - a doświadczenie pozostanie.
Trochę trzeba się nagimnastykować ale za to jak wsiądziesz i wszystko działa - to jest nagroda za poświęcony czas i nerwy ...
-
Panowie,
prosze o informację jakie sa objawy uszkodzonej cewki lub świecy.
Walczę od miesiąca z brakiem zapołonu na którymś cylindrze. Jedyne błędy jakie wykazuje to zbyt bogata mieszanka sonda 1 bank 2 (wymieniłem 2 nowe sondy i check gasnie na kilka kilometrów, potem znowu pali)
Sprawdzałem luzy zaworowe, gdyż słychac z tłumika charakterystyczne bulgotanie - luzy ok. Obawiam się najgorszego czyli wypalonego zaworu. Proszę poddajcie jakieś pomysły. Czy w przypadku uszkodzonej swiecy będzie missfire w błędach?
-
No bedzie jak najbardziej do tego przeciez pokaże komp na ktorym garnku wypada
-
tares56 masz LPG?
-
nie mam lpg. Problem polega na tym, że jadyny błąd jakiego nie da się zlikwidować to bogata mieszanka na banku 2 sonda 1. Sonda pracuje normalnie, silnik odpala, ale nie pali na którys cylinder, w tłumiku słychać pufanie powietrza, tak jakby zawór wydechowy.
-
mialem ostatnio troche problemów z wypadaniem zaplonów (rwał pod obciążeniem) - pomogła wymiana z NGK na Bosche (przy okazji wsadzilem tez 3 uzywane cewki w rząd pod kolektorem)
-
Koledzy podłączę się pod temat, bo nie będę zakładał następnego.
Mam problem z zakłóceniami radia w czasie pracy silnika, przy wyłączonym silniku i w czasie odtwarzania CD wszystko OK.
Myślę że problemem jest cewka, i mam pytanie czy podczas pracy silnika mogę wymontować / odłączyć cewkę aby sprawdzić która jest problemem ?
-
Tak,mozesz odpiąć cewke,nic sie nie stanie,tez tak sprawdzałem ktora do wymiany.A co do radia mialem zakłócenia jak było włączone grzanie tylnej szyby,samo przeszło zanim zdążylem sid za to zabrać.Moze u Ciebie też od szyby idą zakłocenia,przy tych temperaturach szyba włącza się automatycznie i mozna pomylić że to od silnika...
-
u mnie też było słychać przez wydech pufanie, zmień świece, jak nie jesteś pewny załóż denso-15zł sztuka a nawet na lpg śmigają. gdy odłączysz cewkę silnik powinien ledwo działać- u mnie mimo uszkodzonej cewki auto chodziło dużo lepiej niż bez niej.
radio szumi od włączonego ogrzewania tylnej szyby.
tares jakie sondy wsadziłeś? te silniki podobno akceptują tylko oryginalne- poczytaj o tym już było.
na upartego możesz próbować restartować ecu(po wymianie świec), odłączenie aku chyba na 15min, potem rozgrzewka na postoju i jazda, mój po tym cyrku z zapłonem dostał pierol** i tego wymagał.
uszkodzona cewka dawała w moim przypadku konkretne info że chodzi o 5 cylinder.
jeżeli luz zaworowy jest w normie to raczej nie jest upalony zaworek- z tego co mi mechanik mówił. ale tutaj może być z tym bardzo różnie.
u mnie wypadanie zapłonów było związane z zalaniem świec olejem, starymi już świecami, i przepalonym izolatorem cewki.
-
inna bajka że przydałyby się cewki nowe i to komplet, jakoś strasznie drogie nie są, a w naszych x-ach już na nie czas.
Spróbować możesz jeszcze jednej rzeczy: wyczyść główne złącza elektryczne przy silniku - u mnie odrazu usunęło to problem z wieloma błędami.