FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: kyrios_paulus w Kwiecień 09, 2009, 21:05:28 pm
-
Wybaczcie lamerskie pytanie :-wstyd - mógłby ktoś wyszczególnić główne różnice między X300, X305, a X308?
Z góry dzięki ;) :-V
A i przy okazji - co powinien zawierać w sobie XJR w poszczególnych wersjach? :-thank :-thank :-thank
-
:D
x300 to model xj od konca 94 do 97
x305 to x300 z v12 ;)
x308 to model xj od 98 do 2003
xjr powinien zawierać charger ;D
-
Ram ta ram tam. No co Ty? ;p Mnie chodzi o różnice zewnętrzne, w stylu kszałtu różnych elementów, znaczków, zacisków na hamulcach itd... ;)
-
to precyzyjnie proszę ;)
x300 nie różni się niczym szczególnym od x305 - z tyłu znaczek xj12 - w środku nie wiem.....
x308 nieco inne nadwozie, owalne odblaski na zderzakach, okrągłe przeciwmgielne....... no i całkiem inne wnętrze - rozumiem, że co do silników to wiesz wszystko........
xjr zawsze inne zawieszenie, fotele, wzory felg i spalanie ;D
-
Podstawowe różnice zewnętrze:
X300
- ładniejszy
- chromy w zderzakach prawdziwe, metalowe listwy
- chromy składające się z 3 części po całej długości zderzaków
- światła przednie z ponacinanym szkłem
- tylne migacze przydymione
- migacze i odblaski w zderzkach prostokątne
X308
- brzydszy
- chromy plastikowe
- dwa chromy w narożnikach
- światła przednie z ponacinanym lustrem, odbłyśnikiem
- tylne migacze białe
- zderzaki bardziej zaokrąglone
- halogeny okrągłe
- migacze i odblaski w zderzkach zaokrąglone
-
Podstawowe różnice wewnętrze:
X300
- brzydsze, chociaż może dla niektóych ładniejsze - klasyczne
- prawdziwe drzewo
- zegary klasyczne, 6 wskaźników
- ramka od automatu prostokątna
- lusterko wewnętrze fotochrom na suwak chociaż są wyjątki !!!
- zegarek cyfrowy w tunelu środkowym - zazwyczaj zepsuty
X308
- ładniejsze, zapożyczone z XK
- drzewo plastikowe czy jeszcze prawdziwe?
- zegary tubowe jak w Alfie Romeo
- ramka od automatu owalna
- lusterko wewnętrze fotochrom eletroniczne
- często sterowanie radio z kierownicy (czego nie było w X300)
- zegarek analogowy między kratami wentylacyjnymi
-
XJ vs. XJR
- brak chromów w ramkach drzwiowych wersja Sport i XJR, tylko w zderzakach
- grill w XJ chromowany, w XJR w kolor auta
- grill w siateczkę tylko XJR
- silnik z kompresorem
- zawieszenie twardsze, sztywniejsze
- większe felg, X300 17" i X308 18"
- szybszy, zwinniejszy
- bogatsze spalanie
-
Dzienks Choina! ;) :-thank :-thank :-thank
-
Dodatkowe opcje (za dopłatą) do XJR x308 to: podgrzewanie foteli, tempomat, elektryczne sterowanie kolumną kierownicy, podłokietnik z podstawką na napoje, zestaw 11 głośników (wbudowanu sobwoofer), hamulce R performance. Niektóre z tych rzeczy były w standardzie a niektóre nie, wszystko zależało od kraju sprzedaży. Co do X300 to się nie orientuje.
-
A ja mam XJ x308 (a ne XJR, jak piszesz) i rowniez mam: podgrzewanie foteli, tempomat, elektryczne sterowanie kolumną kierownicy, podłokietnik z podstawką na napoje.
Jak piszemy juz o roznicach to mnie np. interesuje jaka jest roznica miedzy x308 executive a x308 sovereign lub zwyklym x308..
pzdr
-
Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś miał te dodatki w swoim modelu bo większość z nich była dostępne jako opcja. Z tego co wymieniłem, wyjątkiem były hamulce R performance dostępne tylko w XJR i to za solidną dopłatą (przynajmniej w Europie, nie wiem jak w USA). Tak więc sovereign od zwykłego xj8 różnił się "jedynie" ;D rodzajem drewna i tapicerki, które nie były dostępne w zwykłych xj8 i wzorem felg. XJR od pozostałych różni się poza tym innymi fotelami. Z dodatków za dopłatą była jeszcze: podgrzewana szyba przednia, czujniki deszczu, spryskiwacze świateł przednich i w późniejszych wersjach zawieszenie cats.
Nie dokońca wiem czy w najbogatszym zestawie audio było 11 głośników czy "tylko" 9.
-
A czy wersja sovereign nie ma tylnych lamp z chromem i do tego innego grilla? pzdr
-
Co do chromów to tak jak napisał Choina, z tym że też nie do końca bo amerykańskie xjr'y miały chromy na ramkach szyb a europejskie już nie.
-
Tak, ale ja pytam o roznice pomiedzy sovereign a nie-sovereign w x308 to raz, a dwa, ze Choina nie napisal nic o lampach z chromem. pzdr
-
Executive od Sovereign'a różni różni się:
- atrapą chłodnicy (Sovereign cała w chromie)
- tylne lampy z chromem (Sovereign i Daimler)
- opcja kierownicy skórzanej łączonej z drewnem (Sovereign i Daimler)
- gałka automatu z drzewa (Sovereign i Daimler)
Harman Kardon miał 11 głosników:
- 2 wysokotonowe w słupakch A
- 2 średnio-niskotonowe w drzwiach przednich
- 2 wysokotonowe w drzwich tylnych
- 2 średnio-niskotonowe w drzwich tylnych
- 2 wysokotonowe na tylnej półce
- 1 bass w tylnej półce
-
Choina, dzieki za sprostowanie :) pzdr
-
Bez dopłaty XJR miał takie same hamulce jak "zwykła" wersja?
-
X300 we wszystkich wersjach miał takie same hamulce.
Natomiast X308 w wersji XJR miał większe tarcze niż 3.2 i 4.0
X308 normalnie miało tarcze 305 mm, XJR 325, a R-ka 355mm.
Tylne juz były takie same, tylko R-ka miała większe 330mm.
-
jezeli mozna cos dodać od siebie to w x300 wszystkie listwy są ze stali nierdzewnej na którą jest nałożony chrom :P a co do drewnianej gałki to nie mam ani Sovereigna ani Daimlera a mam gałke z automatu drewnianą . tylko jaki ja mam model to do konca to ja nie wiem :-[ wiem ze mam białe paski do okoła auta a to ponoć coś oznacz ;D
-
Zachradek jaki masz napis na tylnej klapie? Jakie koła - wzór? Jaką masz kierownice? Z drewnem czy bez?
-
napis na klapie tylko xj6 ,kierownica jasna skóra [bez dzewa],koła 16'' jak go kupiłem gumy miały profil na 60, kołpaki wzór,,Roues en acier''
-
XJ6 (sorry, ale..) to najniższa wersja wyposażeniowa. Następna to Executive, Sovereign i na rynek amerykański Vanden Plas, odpowiednik Daimlera. Z tego co ja wiem to jeśli kierownica jest ze skóry to gałka zmiany biegów jest skórzana. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel sobie zmienił albo gałkę albo kierownice. XJ6 zazwyczaj opuszczały fabryke na felgach stalowych i kołpakach. Charakterystycznym elementem XJ6 są czarne ramki szyb drzwiowych tak jak w Sporcie. Tylko że w Sporcie czy XJRze wogóle nie ma chromów, a w XJ6 są chromy tylko dookoła szyb ale bez ramek drzwiowych.
-
:-\ :'( a co z białymi paskami na karoseri ? napewno są prawdziwe . Jedem gosciu mi powiedział ze te paski i ful skóra bez weluru to cechy charakterystyczne wersi Executive czy to prawda. mam ful ubogą wersie podstawową ???????????:'(
-
Ja mam Sovereigna i mam oryginalne białe paski. Także nie wydaje mi się by to miało coś znaczyć.
-
no ale podobno w najubozszej wersi niema. nie wiem tak mi tylko powiedziano :-\ no to klapa mam golasa :-[
-
Co do drewna w X808 XJR, to dookoła gałki ziany biegów jest ono prawdziwe, gałka jest prawdziwa, kierownica też. Natomiast boczki drzwi to na bank efekt polimeryzacji, co do deski rozdzielczej to nie wiem. 8)