FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Listopad 17, 2015, 20:51:11 pm
-
witam wszystkich . czy tylna prawa i lewa sprężyna w x300 jest tej samej długości ? wymontowałem całe zawieszenie tylne w x300. wypiaskowałem wymalowałem itd po skręceniu wszystkiego z powrotem auto krzywo stoi ..Odległość krawędzi lewego błotnika do krawędzi felgi jest różna po obu stronach auta około 2-3 cm. Nie wiem czy było tak przedtem ale teraz jest ? można coś pomylić przy składani ? no bo chyba nie :-help
-
Prawdopodobnie popełniłeś podstawowy błąd, to znaczy poskręcałeś nieobciążone zawieszenie. Nie wolno tak robić bo pozrywasz sinembloki. Zawieszenie trzeba poskręcać lekko (nie dociągając śrub) i zestawić z lewarów (czy podnośnika) tak aby własnym ciężarem usiadł (można bujnąć naciskając na pas tylni przy otwartej klapie) I dopiero podokręcać śruby. Wiem trudna sprawa bez kanału lub podnośnika cztero-kolumnowego. Na pewno będzie stał równo, niestety inaczej się nie da.
-
:-X z osiami wahacz ów tak zrobiłem . ale pozostałem śruby dokręciłem przed postawieniem auta na koła :-nie. myślałem ze kiedy auto stanie na kołach to się nic nie zmieni w ustawieniu sanek :P
-
poluźniłem wszystkie śruby ,podniosłem auto opuściłem z powrotem. skakałem po tyle przez 10 minut i nic ?????? :-help
kto ma jakiś inny pomysł
-
poluźniłem wszystkie śruby ,podniosłem auto opuściłem z powrotem. skakałem po tyle przez 10 minut i nic ?????? :-help
kto ma jakiś inny pomysł
Żeby była jasność: poluzowałeś śruby- podniosłeś i opuściłeś- skakałeś przez 10 minut :o
Ale samochód stał na kolach i śruby nie były podokręcane? Bo jak je dokręciłeś na podniesionym to "cały misterny plan w pi...u"
-
podniosłem i opuściłem przy poluźnionych śrubach . nawet sie kawałek przejechałem :( dokręciłem oczywiście po wszystkim
-
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;)
Jedynie jak się zamierza robić zbieżność i geo to można nie dokręcać na maksa przed poprawkami.
-
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;)
Jedynie jak się zamierza robić zbieżność i geo to można nie dokręcać na maksa przed poprawkami.
hmm... ja dokręcam tak zawsze, nawet w moim pierdzikółku swifcie... używam lewarka słupka na podnśniku "rwie gumy później", jak bym tak skręcił zawias J-9 na oryginale, to by się rozpadło, poliuretany tylko nie muszą.
-
Nie trzeba dokręcać na opuszczonej furze. Widzieliście w jakimkolwiek zakładzie mechanicznym aby mechanik dokręcał sanki, wahacze, stabilizatory itp. po opuszczeniu fury?? Nie?? No właśnie ;
No właśnie! mój mechanik robi to w tej kolejności: wymienia na zwykłym podnośniku dwukolumnowym (bez dokręcania) potem przestawia na podnośnik czterokolumnowy (taki z podestami i talerzami do ustawiania zbieżności) wkłada ciężarki 50kg na miejscu kierowcy i pasażera i dokręca zawieszenia. Dopiero zakłada zwierciadła i ustawia geometrię. Jak by zrobił to z kołami w powietrzu, to bym go chyba ubił. :-W
-
Sprężyny powinny być takiej samej długości czyli 2 szt tył jeden wymiar identyczny i przód inny wymiar ale taka sama sprężyna na prawą stronę tak jak na lewą...
Ja zawsze przed wymianą czegoś w zawieszeniu mierzę sobie odległość od piasty(akurat jak jest koło kapselka w feldze alu) do dolnej krawędzi błotnika. Samochód do góry, wymieniam co trzeba a dokręcanie tylko jak tą stronę zawieszenia co robię podeprę takim stojakiem w siłownikiem hydraulicznym i podniosę na taką wysokość co odpowiada temu wymiarowi jak koło stoi na kołach.
Pewnie z jednej strony nie zamontowałeś takiego pierścienia dystansowego pomiędzy sprężyną a tym kielichem do którego jest przykręcony amortyzator albo jedna sprężyna od wersji komfort a druga od wersji sport.
Na sprężynach zwykle twardość oznaczana jest kolorami farby, maźnięty jeden zwój, sprawdź też grubość drutu sprężyny i ilość zwojów czy jest taka sama po obu stronach... Karoserii chyba nie masz krzywej ???
Zobacz jest ten pierścień na zdjęciach pokazany ze sprężyną tak jak to być powinno:
http://allegro.pl/sprezyna-tyl-tylna-jaguar-xj-308-3-2-v8-98r-fv-i5591593865.html (http://allegro.pl/sprezyna-tyl-tylna-jaguar-xj-308-3-2-v8-98r-fv-i5591593865.html)