FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: maron w Listopad 12, 2015, 12:41:19 pm
-
Witam szanownych kolegów.Mam takie pytanko ,jak długo rozgzrewa się silnik 2,7d.Mam wrażenie że mój za długo i podejrzewam termostat.
-
witam, mam temperaturę w aucie ustawioną na AUTO i po przejechaniu jakiś 5 km zaczyna mi dmuchać lekko ciepłym (wentylator zaczyna dmuchać więc silnik powinien się już rozgrzewać), sprawdź czy dogrzewacz działa, powinien już od 5 stopni działać i wtedy zdecydowanie szybciej rozgrzewa się silnik ale tez jest prawdą że te silniki 2,7 ciężko się rozgrzewają i nawet w trakcie jazdy w mroźne dni temperatura silnika ciężko dochodzi do 60-70 stopni (przy spokojnej jeździe)
-
Dzięki za informację, u mnie wygląda na to że jest właśnie tak jak opisałeś.Wcześniej jeździłem x-em a tamten szybciej się rozgrzewał.A przy okazji,co to jest ten podgrzewacz?
-
THERMO TOP V firmy Webasto i służy do podgrzewania płynu w silniku aby szybciej osiągnęła temperaturę bo wiadomo silnik niedogrzany to coś złego dla silnika spalinowego obojętnie jakiego, więc przy temperaturze na zewnątrz 5 stopni zaczyna działać i podgrzewa ale tylko w czasie pracy silnika, ja obecnie walczę z jednym gościem właśnie który serwisuje wszelkiego rodzaju podgrzewacze i ogrzewanie postojowe aby z naszego dogrzewacza zrobić ogrzewanie postojowe niezależne od tego czy silnik pracuję, po prostu chcę włączyć go z pilota i za 10-15 minut jak stoi na mrozie wsiadam do auta a tam cieplutko i szyby odmarznięte.
-
THERMO TOP V firmy Webasto i służy do podgrzewania płynu w silniku aby szybciej osiągnęła temperaturę bo wiadomo silnik niedogrzany to coś złego dla silnika spalinowego obojętnie jakiego, więc przy temperaturze na zewnątrz 5 stopni zaczyna działać i podgrzewa ale tylko w czasie pracy silnika, ja obecnie walczę z jednym gościem właśnie który serwisuje wszelkiego rodzaju podgrzewacze i ogrzewanie postojowe aby z naszego dogrzewacza zrobić ogrzewanie postojowe niezależne od tego czy silnik pracuję, po prostu chcę włączyć go z pilota i za 10-15 minut jak stoi na mrozie wsiadam do auta a tam cieplutko i szyby odmarznięte.
Jakbyś takie coś ogarnął to chętnie zrobiłbym to u siebie:)
-
byłem już raz u elektronika, który ogarnia temat sterowania dla tego gościa żeby sprawdził czy jest napięcia które idzie na wentylator bez działającego klimatronika i okazało się że jest, więc dzisiaj rozmawiałem z facetem który prowadzi temat i jestem umówiony na przyszłą środę znowu u elektronika który już ma wstawić pierwszy przekaźnik sterujący obrotami wentylatora i wtedy sprawdzi czy będzie już możliwość całkowitego wysterowania wentylatorem, więc jak będzie to, to reszta na pewno będzie pomyślna, ja byłem w serwisie to od razu powiedzieli że nie ma najmniejszych szans na takie rozwiązanie, wiec do przyszłego tygodnia i będzie wszystko wiadomo.
-
Jak będziesz miał to zrobione to opisz jak to zrobić.I powiedz jeszcze o który wentylator ci teraz chodzi.
-
Jeszcze jedno.po tym co powiedzieli w serwisie ,wydaje mi się że ,konieczna jest praca pompy płynu chłodzącego (praca silnika).Inaczej webasto nie ruszy -brak przepływu płynu .Chyba że webasto ma swoją pompę ale jakoś sądzę że wątpię...
-
Każde webasto powinno miec własną pompe elektryczna :)
-
Widziałem takie na allegro ,szkoda że nie mogę zobaczyć czy to faktycznie ma pompę.Nie twiedzę że nie ma ,ale odpowiedź serwisu by to sugerowała.Jednak poprzedni właściciel mojego jaga twiedził że można uruchomić ogrzewanie (webastona postoju,poprzez przekręcenie stacyjki (bez uruchamiania silnika)i podniesienie temperatury w kabinie na klimatroniku.Niestety mi się to nie udało.Może jest niesprawne albo coś pokręcił w wypowiedzi.
-
kolego w naszych JAGACH jest już taka pompka elektryczna która robi obieg płynu, dogrzewacz (webasto) jest zamontowane przed lewym nadkolem po stronie kierowcy, pomiędzy zderzakiem a nadkolem a pompka elektryczna po drugiej stronie, przed prawym nadkolem, zaraz nad płyta podłogową (osłoną silnika), i działa ona w trakcie grzania dogrzewacza, po uruchomieniu silnika gdy temperatura na zewnątrz spada do 5 stopni zaczyna działać dogrzewacz i działa tak długo aż temperatura silnika osiągnie chyba 70 stopni (ale to nie jest 100% wiadomość pewna) i jeżeli przejadę ok 5 km gdy silnik się nie nagrzeje to po wygaszeniu auta za chwilkę zaczyna działać znowu dogrzewacz i ogrzewa płyn w silniku i do tego jest potrzebna właśnie ta pompka elektryczna a co do wentylatora o którym pisałem to chodzi mi o wentylator klimatronika (czyli ten sam który nagrzewa wnętrze auta) bo co da nagrzany płyn w silniku jak nie działa wentylator od nagrzewnicy i nie nagrzeje środka auta????
poniżej wklejam link do pompki z alle.... którą mam zamontowaną w układzie chłodzenia (no coś bardzo podobna, może nawet identyczna):
http://allegro.pl/jaguar-s-type-pompka-wody-pompa-xw4h-18k487-ac-i5680540920.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-pompka-wody-pompa-xw4h-18k487-ac-i5680540920.html)
-
Opowiedz jak ci poszło z tym oogrzewaniem.Wyszło?
-
dzisiaj bylem w warsztacie i na pewno będzie działać na 100%, wpięli się w elektrykę ze sterownikiem, teraz pozostaje zmiana dogrzewacza naszego na uradzenie analogowe które da się sterować właśnie tym sterownikiem jaki dzisiaj podpięli, w przyszłym tygodniu mam nadzieję że będzie już działać na tip top