FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jaguar Taxi Patryk w Październik 27, 2015, 21:58:53 pm
-
Witam mój Jag 2.5 rano zapala tragicznie tzn.silnik nie ma mocy obroty staram sie trzymać na gazie ale gdy wcisne mocniej dławi się nawet zgaśnie...
chodzi bardzo nie równo,po nagrzaniu jest bdb w miare czym cieplejszy tym lepiej ale ani jechać sie nie da na zimnym bo gaśnie i brak mocy a i ciężko rozgrzać jedynie na postoju....
jag jest z LPG.LPG świeżo po regulacji,wymieniłem świece oraz wtryski PB ponieważ myślałem że są zapieczone ,jednak bez zmian dalej tragicznie,wydaje mi się że coś może być z elektryką,ponieważ czasem nawet na gorącym chodzi nie równo i faluje,jednak pali bezproblemowo jak rozgrzany.Dodam też że spala tragiczne ilości paliwa.
Miał ktoś podobnie? możecie coś poradzić?
ps.komprecha itd wszystkko ok.
-
Proponuje Ci pierwsze podpiąć kompa i dopiero wtedy zastanawiać sie co dalej...
-
na oko TPS, sposród miliona przyczyn...jak wyżej wspomniał kolega aro: komputer...napisz jakie błędy, wtedy otrzymasz od expertów forumowych wskazówki, gdzie sprawdzać... nie wjedź z rękoma w "naroznym" warsztacie u "ziutka" bo skończy się to pasmem udrek. Jaguar to nie ford,mimo podobieństw kilku wtyczek, i sensorów. Najpierw uwaznie poczytaj chłopaków, wiedzą co piszą, wtedy będzie łatwiej.
-
no fakt najpierw komp,powiedz mi co to jet tps?
jutro podpinam,dzieki pozdrawiam.
-
Witaj. Widzę, że jedziesz na podpinke.
Może nie rozwieję Ci jakiś konkretnych wątpliwości... ale ja mając TAKIE SAME problemy + zdarzało mi się nawet na ciepłym że od tak się wyłączył np stojąc na światłach ( praktycznie tylko gdy był na luzie ) ;w aucie z Błyskawicą w kółku Benzyna + gaz; miałem padnięty czujnik położenia wału (dolny). Po wymianie - Gaśnięcie i falujace obroty na zimnym ( jak było baaaardzo zimno bez wciskania pedału gazu na 17razy musiał bym odpalać bez gazowania :-K... ) dodatkowo dłuższe trzymanie na benzynie + zalanie 98 na pół baku. Wiem, że głupota "porównywać" oba auta ale mam nadzieję, że moja wypowiedź zapali komuś lampeczkę :)
-
Jak masz LPG to prawdopodobnie sypie Ci się mapa benzyny przez gaz. Ja u siebie jestem w trakcie rozwiązywania problemu poprzez montaż odpowiedniego emulatora ciśnienia benzyny, i go prawidłowe dostrojenie przynajmniej dla silnika 3.0. Emulator już mam zamontowany i teraz muszę go dostroić z gazownikiem, praktycznie ustawienia odbywają się podobnie jak instalacji gazowej. U mnie mapka się rozjechała do takiego stanu, że auto gasło na benzynie na krzyżówkach i wywala błąd ciśnienia paliwa, a mieszanka idzie na bogato o ok 20%. Wyłącz gaz przyciskiem w aucie, odłącz akumulator na parenaście minut, odpal na benzynie nie włączaj LPG i pojeździj na benie np 50km. Zobacz jakie bd rezultaty, mapa powinna wrócić na jakiś czas. U mnie na LPG w miarę dobrze chodził chociaż na bogato. Akurat jutro śmigam do gaziarza i ma mi to ogarnąć, bo wcześniej nie miałem na to czasu. (czujnik położenia wału zazwyczaj nie pozwala odpalić silnika na gorącym, a po ostygnięciu zapala)
-
jest tragicznie ,podpinałem i żadnych błędów, gaz byłem nie dawno regulować i mapy się zgadzały a zapala tragicznie ...
A do tego pali jak smok,jadąc na trasie i dotykając gazu z tempomatem i cudami ok 11L lpg
W mieście 17-19 l lpg już nie wiem co z tym robić.
Jakiś czas temu staliśmy z kumplem i wyjęliśmy wtyczkę z prze pływki i przepustnicy wydawało sie jak by był później żwawszy ale palił tak samo tragicznie.
Znacie kogoś na śląsku kto siedzi w Jagach?
-
a do Częstochowy masz daleko, a to znalazłem tak na szybko więc morał prosty szukaj i znajdziesz http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31265.0.html
-
No dziękuję ale te usterki które są tam wypisane sam bym naprawił podejrzewam że każdy miłośnik nawet VAGA by to zrobił,ostatnio w Jagu wymieniłem uszczelki pod głowicami termostat itd,szukam kogoś kto ma w pewnym sensie specjalizacje w tych autach jak również zna ich bolączki potrafi sczytać błędy ma OBD do Jaga itd itp W moim S typku jest jakaś usterka nie wiem czujnik położenia wału, przepławka, przepustnica, czujnik temp nie wiem co .
-
Yyyy spalanie to akurat masz normalne. 11l LPG w trasie to norma dla tego silnik,a to samo 17-19l LPG w mieście. Ja mam takie same wartości, a auto mam zdrowe jak ryba.
Do sprawdzenia masz korekty paliwowe, % położenia przepustnicy oraz wartości jakie pokazuje przepływomierz. Spróbuj odpiać też czujnik temperatury cieczy i odpalić go wtedy. Zazwyczaj rzadko kiedy pokazuje, że ten czujnik jest walnięty
-
ale Ty masz 3l ja mam 2,5 manual co do reszty to spróbuje jak radzisz dzięki
-
2.5 ma ciężej więc spala tyle samo a nawet więcej niż 3.0 ;)
-
Na Śląsku mogę polecić Car Serwis Rybnik Bogusław Sitko. :-A :-tylko
-
a może to być czujnik temp płynu chłodniczego?? Mam podobnie jak w tym filmie...
https://www.youtube.com/watch?v=pweIhPjJRVk (https://www.youtube.com/watch?v=pweIhPjJRVk)
-
Kolego dlatego napisałem spróbuj go odpiać i zobaczysz jak odpali ;)
-
Yyyy spalanie to akurat masz normalne. 11l LPG w trasie to norma dla tego silnik,a to samo 17-19l LPG w mieście. Ja mam takie same wartości, a auto mam zdrowe jak ryba.
Do sprawdzenia masz korekty paliwowe, % położenia przepustnicy oraz wartości jakie pokazuje przepływomierz. Spróbuj odpiać też czujnik temperatury cieczy i odpalić go wtedy. Zazwyczaj rzadko kiedy pokazuje, że ten czujnik jest walnięty
Pisze ci chłop wczoraj, zielono na szarym, a Ty nic... często są takie niedopatrzenia, a Driv3rrrr, jest jednym z expertów tutaj, i skoro on, jaki i pozostali znawcy tematu, coś piszą, to należy najszybciej jak to możliwe, sprawdzić. Jeśli poczytasz, to zauważysz, że wieeeeeleeee, problemów opisanych przez w/w kończy się ich wskazówkami, i juz nie wraca. (czasem bez podziękowania, ale to inna sprawa) a rady takie potrafią oszczędzić $&€ o zł nie wspomnę.
-
Jeszcze wcześniej wspomniany czujnik ciśnienia listwy paliwowej.
Jak mocno jest poza zakresem to sygnał PWM do pompy potrafi namieszać strasznie.
Właśnie bardzo to widać podczas odpalania.
-
Jędrzej.... nie unoś się tak,wiem że to są pieniądze a nimi nie sr.. m ,dla tego jestem wdzięczny za pomoc ,odłączyłem jeden czujnik temp,ale był to ten z deski,nie wiedziałem że są 2 czujniki drugi w bloku odłączyłem też drugi lepiej chodzi i mniej spala ale rano nadal zapala ciężko...
Dziś było minimalnie lepiej ponieważ było cieplej więc mniej szarpał itd.
w którym miejscu jest czujnik ciśnienia listwy paliwowej?????
-
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym bodajże (albo za) szukaj takiego cuda
(http://i.ebayimg.com/00/s/NTE0WDU3Mg==/z/FW0AAOxy7nNTVnYa/$_35.JPG)
-
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym bodajże (albo za) szukaj takiego cuda
(http://i.ebayimg.com/00/s/NTE0WDU3Mg==/z/FW0AAOxy7nNTVnYa/$_35.JPG)
Pod rozpórką widać idący do niego wężyk podciśnienia z lewej strony.
A co kolega chce od tego czujnika?
Po pierwsze trzeba odczytać jego wartości na postoju(235-286kpa) i podczas jazdy.
Potem go dotykać. jak się wie co robi.
-
Witam Was wieczorną porą,powiedzcie mi czy możliwym jest by kłopoty z zimnym startem mojego Jaga brały się np z uszkodzonego czujnika wałka rozrządu czy wału korbowego? Pytam ponieważ kolega miał podobnie słabo po odpaleniu po nocy,wymienił czujnik wału korbowego i znacznie się poprawiło.... Tyle że jego pojazd to BMW 520.
-
na 90% nie to od czujnika wału nie zapalisz a jak uszkodzisz czujnik wałka rozrządu w tym aucie to będzie brak faz zmiennych i kupa nie osiągi silnika.
Wszystko trzeba zacząć od poprawnej diagnostyki bo inaczej wyjdzie drogo naprawa.