FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Micha³Zet w Październik 17, 2015, 04:28:55 am
-
Te słynne paski. ;D
Chciałbym oddać auto do lakiernika, z racji tego, że mój Daimler ma drugi lakier nie ma pasków, które moim zdaniem dodają uroku nadwoziu.
Dwa pytania:
-jaki ma być do tego lakier? Auto ma kolor British Green Racing w X308.
-zależy mi na fachowym wykonaniu tego, widziałem w sprzedaży, robione przez producenta auta:
taśma maskujaca do malowania pasków szablon JLM11829 za cenę 222.65 PLN. Kupić taką taśmę, czy lakiernik powinien sobie poradzić bez tego?
-
kupuj szablon, i módl się żeby chociaż tego ci nie spieprzyli, wykonanie pasków ręką, to wysoka półka, nie tylko pędzel z borsuka.
-
Hej,
Nie wiem skąd jesteś ale w Warszawie jest serwis pana Bednarskiego na Muszkieterów. To jest serwis blacharsko lakierniczy Land Rovera ale robią również koty najróżniejsze i nie tylko, stał tam np. Aston DBS. Tydzień temu odebrałem od nich moje auto po naprawie obcierki boku. Paski zostały odtworzone jak w oryginale, wyglądają profesjonalnie, są wyraziste i świeże, szablon był używany na 100 %
Co do kolorów to widziałem gdzieś tu niedawno wątek w którym kolega Choina podawał takie dane.
Piotr
-
Jestem z Wałbrzycha. Szukałem na forum informacji nt. koloru pasków, ale nie znalazłem.
Dziś dzwoniłem do sklepu i chciałem zapytać o ten szablon, jest dostępny na zmówienie i ze dwa tygodnie musiałbym czekać. To mnie zdziwiło, bo myślałem, że będzie na miejscu. :-thumpdown
Lakiernik twierdzi, że może mi je wykonać bez problemu, ale boję sie trochę. Ma doświadczenie w malowaniu na motocyklach podobnych rzeczy, ale chyba lepiej by było taką taśmą pomóc.
Pytanie o lakier wciąż aktualne :)
-
motocyklowe szparunki są również bardzo trudne do wykonania. Jeśli majster potrafi, to powiedz że najpierw ma ci pokazać na byle czym, jak to robi, czy normalnie "wali krechę z łapy" jeśli tak to to będzie idealnie, chyba że mu popłynie, taki pasek ma z pięć metrów... ciężko jest łączyć, szczeliny to ryzyko że się nie pójdzie równo, zakleja się od środka... itd. itp... jest trudno jak cholera, i trza łumić, bierz szablon, kol. Choina podrzuci kody klorów i będziesz miał jak należy, aerografem pryśnie, równo i czysto.
-
Choina, pomożesz? ;D
-
Co do szablonów to mam wrażenie, że u Bednarskiego stosowali szablon który nie był kupowany w Jaguarze. Mówili jaka to firma kiedy szacowaliśmy koszty naprawy ale już nie pamiętam. Jeżeli szukasz tych szablonów to może warto zadzwonić na Muszkieterów i spytać.
Piotr
-
Bijecie piane zamiast wpisać w wyszukiwarkę pytanie " taśma maskująca do malowania pasków szablon JLM11829 ", po 15 sekundach znalazłem gdzie można kupić w Polsce szablon. W tym sklepie, możesz zapytać od razu o kolory.
I tyle w temacie
-
nooo... chyba tyle, idziemy chłopaki, nic tu po nas...
-
Mimo iż w sklepie wiedzą najlepiej, zostałem wywołany i odpowiem.
Kolor auta JBC1753 HGD British Racing Green, kolor pasków JSC155 Light Green.
-
Dzięki Choina jeszcze raz. :-super
Może dodam jeszcze na przyszłość gdyby ktoś szukał tego (autor- Choina):
Pasek namalowany jest przez całą długość auta 6mm pod załamaniem.
Szerokość paska 4mm.
Na błotniku przednim pasek jest ścięty na odległości 10mm.
Odległość "szpicu" od krawędzi błotnika patrząc z profilu to 85mm.
Natomiast zawijając miarką aż do krawędzi reflektora 110mm.
Odległość tylnego paska od lampy to 35 i 40mm w zależności
czy bazujemy na górnej czy dolnej krawędzi. Pasek prosty, bez "szpikulca"
-
Nie, nie, nie. Powyższe dane były mierzone miarką, na szybko. Mam dokładniejsze dane jak będziesz chciał.
-
Poproszę :)
Choina, co myślisz o tej taśmie Jaguara do malowania?
jazabek wacław, zapomniałem. Taśma w tym sklepie jest wirtualnie, tzn. mogłaby być za około dwa tygodnie.
-
Poproszę :)
Choina, co myślisz o tej taśmie Jaguara do malowania?
jazabek wacław, zapomniałem. Taśma w tym sklepie jest wirtualnie, tzn. mogłaby być za około dwa tygodnie.
Numer artykułu już masz, zapytaj w ASO Jaguar, ale myślę że u nich też na zamówienie.
-
Witam
Też bym bardzo się uśmiechnął do Kolegi "Choina" o bardziej szczegółowe informacje dotyczące pasków do tego samego koloru lakieru tj. racing green.
Chodzi mi o odległości, grubości i wykończenia pasków.
Zdecydowałem (mimo iż nie mam ubytków i lakier nie jest najgorszy ) że wiosną auto idzie na świeży lakier. Chcę by wyglądało jak nowe. Stąd paski są baaaardzo ważne.
Wiem że koszt lakierownia może być i z 10tys, ale ostatecznie ma powalać :D
Także będę bardzo wdzięczny.
pzdr.
-
Wszystko zostało na temat pasków do BRG napisane, w każdej wersji tego koloru karoserii X308 tj. XJ8, Daimler, Sovereign, Executive, Super V8, XJ Sport i XJR paski powinny być koloru "JSC155 Light Green".
-
A w x300?
-
Szkoda że kolega Choina nie jest tak hoiny, by podrzucić trochę szczegółowych info o tych paskach... :-K proszę
-
Potrzebne mi info o rozmieszczeniu pasków tych pod tym załamaniem na boku karoserii.
Jak to ma wyglądać, jakieś wymiary, odległości żeby to wykonać tak jak należy.
Taśma ta z Jaguara do szablonu została zakupiona ale tam te paski są bardzo cienkie(cała taśma jest pocięta w paski) i przydałby się instruktaż.
Potrzebuje też kolor, kod lakieru tego paska pod srebrny kolor karoserii. Pacjent to Jaguar x308 4.0 v8 wersja executive
-
W komorze silnika masz naklejkę z kolorem auta. PAINT to kolor auta, TRIM to kolor wnętrza. Podaj mi te 3 literki.
-
Temat już ogarnięty bo to jakaś wersja limitowana.
Dzięki za chęci Choina ;D
-
Niestety owy lakiernik powiedział, że się nie podejmie zrobienia pasków po pokazaniu mu szczegółów...
-
mówiłem że to nie jest łatwe, szacun dla chłopa, że wolał odpuścić, niż spieprzyć. Szukaj mistrzów lakierowania szparunków, albo artystyczne lakierowanie motocykli, wpisz w net "szparunki malowanie" z miejscem jakimś docelowym, to ci zrobią.