FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kakashi w Październik 15, 2015, 07:29:45 am
-
Witajcie, potrzebuję porady, jak ktoś wie mógłby się wypowiedzieć nt. głośników w X-Type 2004 2.0D z fabrycznym CD radiem...?
Ogólnie wymieniam w swoim kocie głośniki i chcę dołożyć bas z tyłu(płytkie strasznie to fabryczne...) i teraz mam takie pytanie, wymieniając w przodzie głośniki, zauważyłem że do tweetera i mida lecą dwa różne kable, a z radia wylatuje jeden, w takim razie czy gdzieś po drodze są zamontowane filtry czy po prostu chamsko się kabel rozdziela?
Bo kupując Hertz'e ESK 165 dostałem w zestawie zwrotnice i teraz pytanie czy jest sens je montować jeżeli(powtarzam jeżeli) auto już ma rozdzielany sygnał fabrycznie..
Dodatkowe pytanie, muszę do wzmaka puścić kablem moc z aku, tyle że zastanawiam się którędy kabel przeprowadzić, ktoś to robił i może się wypowiedzieć? Są dwie opcje, albo zapalniczka(nie używam więc rybka czy ją rozbiorę - pytanie tylko czy kable utrzymają 480W mocy max - i nie mówię tu o szczytowej ;) - rozumiem że za zapalniczkę odpowiada bezpiecznik F68 - on za coś jeszcze jest odpowiedzialny? Bo jeżeli tylko za zapalniczkę i kable by utrzymały tą moc to po prostu bym zamienił go z 15A na 40A) ) albo przedostanie się przez ścianę grodziową(tyle że pytanie wtedy jak się przedostać, bo ciężko jest i na razie pomysł jest taki by rozbierać wycieraczki i dalej tą deskę czarną przykrywającą cały kokpit, tyle że jak się jej pozbyć?).
-
... pod zapalniczkę?! ;D :-hehe :-clap :-nuts
Do wzmacniacza ciągnie się przewód 20mm2, a ty chcesz nitkę pociągnąć?
Chłopie, poczytaj sobie Poradnik Nazara i jak dojdziesz do 33 strony zadaj ponownie pytania odnośnie car audio.
Link do pdfa http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf
Jak nie masz pojęcia o car audio to zleć to firmie, bo jeszcze Jaga spalisz.
-
... pod zapalniczkę?! ;D :-hehe :-clap :-nuts
Do wzmacniacza ciągnie się przewód 20mm2, a ty chcesz nitkę pociągnąć?
Chłopie, poczytaj sobie Poradnik Nazara i jak dojdziesz do 33 strony zadaj ponownie pytania odnośnie car audio.
Link do pdfa http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf
Jak nie masz pojęcia o car audio to zleć to firmie, bo jeszcze Jaga spalisz.
Nie rozumiem co to jest przewód 20mm2. Jeżeli chodziło ci o fi kabla to nie wiem jakie ty moce chcesz puszczać przez kabel o średnicy 2cm, 20k W?
Już mam kupiony kabel dopasowany do mocy 480W o średnicy miedzi 2mm, z odpowiednią warstwą ochronną i ekranowaniem, ale mówię, ciągnąć go do aku jest problem bo nie wiem jak się przedostać przez ścianę grodziową, zapalara była tylko akademickim pomysłem.
Anyway, bardziej mnie interesuje temat tych zwrotnic bo w obecnej chwili na razie głośniki są podłączone pod radio na ori kablu i pytanie czy oryginalną ścieżkę kabla z drzwi zostawiać(i później pytanie czy i gdzie są zwrotnice) i dalej spod radia kabel ciągnąć(mniej roboty) czy po prostu ciachnąć ori i przeciągnąć nowy kabel który byłby odpowiednio opatrzony w filtry(więcej roboty).
-
plus tylko z aku puszczony przez bezpiecznik. 20mm2 to pole przekroju. . 2mm srednicy może być trochę mały (pole ~12mm2).
Nie wiem jak jest rozdzielane, ale jak masz 2 rózne kable to chyba nie ma co się bawić. Ale przed złożeniem sprawdź jak działa
-
nie pamiętam już dokładnie w którym miejscu, ale są w prawych drzwiach zwrotnice (nie wiem czy nie bezpośrednio przy tweeterach). To logiczne, że jeżeli wchodzą 2 żyły, a potem obsługiwane są 2 głośniki (czyli powinny być 4 żyły), to znaczy, że dochodza te 2 do zwrotnicy i następnie dół i średniotonowy zakres idzie na 17-tki, a wysokie tony na tweetery. I tak musisz rozebrać boczki drzwiowe, więc sam zobaczyz gdzie są zwrotnice.