FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: beny16xd w Październik 10, 2015, 10:30:31 am
-
Witam serdecznie, kupiłem ładnego S-type 2000r 4.0 pisze do was na co uwarzać i czy bardzo jest to awaryjny motor. Auto miało byc do handlu ale zastanawiam sie na zostawieniem sobie.
-
V8 !!! :-clap wkroczyłem w szanowne grono posiadaczy Jagurów, ze względu na V8, inaczej bym nie kupił, auto sprzedano mi uczciwie, silnik mam już zagazowany, i pogoniłem 10 tys km. bez nawet najmniejszego zająknięcia, ma teraz ponad 270 tys km (na liczniku) uważam że silnik jest bardzo dobry, skoro taki przebieg go nie wzruszył przez 14 lat. Są kiepskie opinie, jak na wszystko, tylko pytanie, jacy kierowcy i mechanicy się pastwią nad tymi feralnymi, psującymi się, i czy nie oni mają właśnie wpływu na to. Ja wiem jak się posługiwać maszyną, zwaną silnikiem, żeby nie zniszczyć w rok, nie żałuję kasy na materiały eksploatacyjne... Pozdrawiam ziomka !!!
-
Głównym ich problemem jest nikasil na gładziach cylindrów oraz rozrząd. Poza tym, nie ma się do czego przyczepić. Niestety jak obie rzeczy walną to silnik do wymiany bo w naprawę nie ma co się pchać.
-
Rozrząd to chyba się wymienia obowiązkowo, a gładzie cylindrów, to zależy od oleju, myślę że jeśli Driv3errrr, jest tutaj niekwestionowanym autorytetem, i jeśli powie jaki ma być olej, dokładnie, to taki sam osobiście za dwa tygodnie wleję, do sinika, ponieważ mi został tysiąc do wymiany... i szczerze nie wiem jaki zaleca fabryka. Więc to raczej ludzie doprowadzają do uszkodzeń... Driv3errrr, podaj magiczne ..W/.. oleju do motora... nie będę czytał wywodów na forum, gdzie jest tysiąc opinii, a wiem że hydraulika zaworów nie lubi 10W/40 do żuka.
-
Jedrzej bez przesady z autorytetem ale dzięki :D. Później skrobne co lac itp. bo poki co czeka na mnie sprinter z wymiana termostatu i kotek z olejem w skrzyni
-
Rozrząd a te silniki nie są na łańcuchu?
-
Owszem są...ale raz, że się wyciąga, to dwa ze wycierają się ślizgi przez to i wszystko zaczyna latać jak żyd po pustym po sklepie.
-
Da się w jakiś sposób sprawdzić te dwa mankamenty o których piszecie ?
-
No trzeba się dostać do rozrządu...ale jak juz sie dostaniesz to warto zmienić. 1700-2000zł zależnie od firmy cały zestawik. Do tego uszczelki, śrubki itp i się zrobi ze 2k lub 2,3 zależnie który zestaw + robota. A dobrze mieć blokady rozrządu bo inaczej będzie mega ciężko to poustawiać.
Natomiast czy nikasil jest zjechany czy nie - zmierzyć komprechę oraz obserwować czy nie siorbie oleju za dużo.
-
jaki ten nieszczęsny olej, ma być... i ile może siorbnąć taki silnik żeby się nie przeżegnać nogą, na tysiąc?
-
Ja w swoim wymienialem rozrząd i całość z olejem kosztowało mnie 4k :) olej jaki ja leje to Amsoil European Car Formula 5W-40 Mid-SAPS a wcześniej był Millers 5W40. Przebieg to 134 tys. Rozrząd wymienialem bo silzg szlag trafił :/
-
Jedrzej oliwa 5W30. I do tego silnika osobiście nic gęstszego bym nie stosował. Nawet 5W40 moim zdaniem już nie bardzo, aczkolwiek nie mówie NIE. Nikasil jest po to aby zminimalizować tarcie i to samo powinien spełniać olej.
Aprobata oczywiście WSS M2C-913A/B/C/D. Norma ACEA A5/B5 lub A1/B1.
Z firm to cóż - Motul, Millers (oba najlepsze parametry przy tym spełniają 100% aprobaty i normy), Valvoline, Mobil 1 ale tutaj już 0W30 i faworyt cenowy - Ravenol. 5l za 140zł z tego co pamiętam - a co najlepsze chwalą się, że olej z domieszkami naturalnej bazy PAO!!!. Szperałem i tak - ich polska strona to potwierdza, niemiecka cisza, ogólna cisza, angielska potwierdza. Moim zdaniem....ściema. PAO jest pieruńsko drogie i raczej nie puścili by takiego oleju za mniej jak 40zł/1l.
Patrzylem w MSDS...dupa blada żadnych konkretnych info.
-
widzę że nie do końca jestem blady w temacie, składy "rafineryjne" czyli ilość oleju w oleju i składniki dodatkowe, a parametr ...W/... to dwie odrębne sprawy, też się droczyłem z hurtowniami, sami nie wiedzą co mają, dystrybutorzy też, jak skład parówek, dzięki za szczegóły, i to powinno być wydrukowane na deklu każdego silnika, teraz się okaże że nie tylko skrzynia do d... ale jak wleję tej oliwy rzadkiej, to mi ją wypije po tygodniu... i jak tu teraz sprzedać takie auto? a chcę S-type R... :-cry
-
Ty masz zdrowy silnik z tego co tam piszesz także nie bój żaby. Teraz na czym latasz?
-
miałem jak kupiłem 15w/40 w gdańsku zasiliłem tym syfem piec, teraz profilaktycznie 5w/40 shell... ale mam właśnie obawy, skoro w suzuki swift 1.0 fabryka zaleca 5W/30 motul... i taki mam w pierdzikółku, olds miał 5w/30 QS to tu mi sie wydaje że kamieni nasypałem, i miałem rację, już kurier wiezie motula, kup teraz już zrobiłem.... hahhaah
-
Ja od siebie polecam Motul Specific 913D. Teraz rozkminiam nad tym samym znowu, Millersem lub Fuchsem bo ma super cenę, a parametry porównywalne z Motulem
-
już chwilę wcześniej zamówiłem to, trójmiejski patriotyzm... hahaha z gdyni...
http://allegro.pl/motul-specific-913d-5w30-5l-gratisy-i5703732813.html (http://allegro.pl/motul-specific-913d-5w30-5l-gratisy-i5703732813.html)
-
bedziesz Pan zadowolony :D. Dobra cena swoją drogą, wręcz zayebista. Tylko pamiętaj, że trzeba 7l
-
spokojnie, lubię dolewki, 10 kilo zamówione, wystarczy, hahaha. jeszcze wg zaleceń sąsiada, co wszystko już miał, i wszystko wie, należy wlac ceramizer... -"na tako wielko łósemkie fałkię, to trzy buteleczki..." :-hehe
-
A jak z dostępnością części i ceną ?
-
częsci są od dawców... ceny przyzwoite, całych silników 4.0 nie ma, skrzyń 5 też.
-
Czyli może być problem z eksploatacją, auta ma realny przebieg 200000
-
Nie jest źle kolego ;). Nie ma co się obawiać. Fakt faktem jak zamienniki to ceny poronione za niektóre rzeczy ale ogólnie wszystko się da ogarnąć.
-
jak masz pewnika w realu 200kkm, to nie popsuje się nic... uszczelki głowic i rozrząd, kiedy robione?
-
Pewnie nigdy :D. Ogólnie rorząd w tym silniku robi się dopiero jak zaczyna hałasować. Wczesniej nie ma sensu na siłę wymieniać. Uszczelki głowic przeca tak samo się robi. Widzimy ubytki płynu, dymienie, twarde węże a gwiazdy na niee pokazują, że to uszczelka to zmieniamy.
Ogólnie sprawa z 4.0 ma się tak - jeździmy do momentu, aż coś zaczyna się dziać. A tak to tylko olej, filtry, świece i się nie przejmujemy ;)
-
Prawdę mówiąc nie wiem kiedy i czy było to robione. Przecieg raczej oryginalny bo mam książkę serwisową prawie do końca ogólnie jest sprowadzony ze Szwajcarii. Silnik pracuje Cicho o nie bierze oleju, a ma zalany 5w30 Castrol.
-
A i mam ogólnie mały problem ze skrzynią, zmienia biegi idealnie olej wymieniony rok termu mam dokument. Ale czasami podejrzanie wyje i dziwnie hałasuje byłem u mechanika i mówi że to raczej jakiś konwenter albo faljwert czy jakoś tak.
-
Konwerter pewnie się powoli kończy. Teraz masz 2 wyjścia - jeździć aż pewnego razu staniesz na drodze i nie ruszysz albo wyjąć, zregenerować, przejrzeć resztę gratów w skrzyni i cieszyć się dalej jazdą